Τετάρτη, 23 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

20ο Δημοτικό Αιγάλεω-Erasmus+: Ταξίδι στη Μαδρίτη με όραμα ένα πιο δημοκρατικό σχολείο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

20ο Δημοτικό Αιγάλεω-Erasmus+: Ταξίδι στη Μαδρίτη με όραμα ένα πιο δημοκρατικό σχολείο – Στο πλαίσιο της τρίτης κινητικότητας του σχολείου – “Working in groups: From Cooperation to Democracy”.

20ο Δημοτικό Αιγάλεω-Erasmus+

Ταξίδι στη Μαδρίτη με όραμα ένα πιο δημοκρατικό σχολείο.

Στην Ισπανία ταξίδεψαν τον περασμένο Μάρτιο 3 εκπαιδευτικοί του 20ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω στο πλαίσιο της τρίτης κινητικότητας του σχολείου, μέσα από τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 122, με τίτλο: “Working in groups: From Cooperation to Democracy”.

Το σεμινάριο έλαβε χώρα από τις 24 έως 29 Μαρτίου του 2025 στη Μαδρίτη και σε αυτό συμμετείχαν: η Καραδημήτρη Σοφία (ΠΕ70), η Μόνου Φλώρα (ΠΕ06) και η Στούμπου Χριστίνα (ΠΕ70), οι οποίες είναι μόνιμες εκπαιδευτικοί του σχολείου. Επίσης, μέρος έλαβαν κι εκπαιδευτικοί από την Πολωνία και τη Γερμανία.

Ο φορέας υλοποίησης ήταν η Europass Teacher Academy, ενώ το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να γίνει αντιληπτή η δύναμη της συνεργασίας, η οποία αποτελεί τη βάση για τη δημοκρατία και την ενεργό συμμετοχή.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί διδάχτηκαν τεχνικές για να δουλεύουν οι μαθητές σε ομάδες, μαθαίνοντάς τους να συνεργάζονται για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων, αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη μέσα σ’ ένα μαθησιακό περιβάλλον που προάγει τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, τον αμοιβαίο σεβασμό και την ενεργό συμμετοχή. Οι τεχνικές αυτές έχουν τις ρίζες τους στο εμπνευσμένο έργο πολλών σύγχρονων συγγραφέων παιδαγωγικής, όπως είναι ο Lorenzo Milani, ο Célestin Freinet, ο John Dewey και η Yael Sharan.

Η παραπάνω κινητικότητα στη Μαδρίτη, αποτέλεσε μια εξαιρετικά εποικοδομητική εμπειρία για τους εκπαιδευτικούς του 20ου Δ.Σ. Αιγάλεω. Μέσα από τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο αυτό και τα βιωματικά του εργαστήρια, είχαν τη δυνατότητα να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες, εμπειρίες και καλές πρακτικές με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Πολωνία), ενισχύοντας τη διαπολιτισμική συνεργασία. Παράλληλα, όμως, επέστρεψαν με νέες ιδέες και νέα συνεργατικά εργαλεία για την εργασία σε ομάδες μέσα σε ένα κλίμα δημιουργικής διάθεσης και θετικής επικοινωνίας. Ενώ, τέλος, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να θαυμάσουν από κοντά τις ομορφιές της ισπανικής πρωτεύουσας.

Δείτε αναλυτικά το Πρόγραμμα ανά ημέρα και φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Erasmus+ : Το 20ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω ταξιδεύει και στη Βαρκελώνη

130ο Δημοτικό Αθηνών-Εράσμους :”Υπήρχε ένα δάσος…δεν ήμαστε εκεί, δε θα είμαστε εκεί…θα υπάρχει όμως το δάσος” 

Δύο νέα ευρωπαϊκά έργα από το ΙΕΠ: TA Maker Education-Καινοτομία και Δημιουργικότητα στην Εκπ/ση & EMPOWER-Στηρίζοντας τις γυναίκες στις ΤΠΕ

Λήξη των μαθημάτων, ενδοσχολικές εξετάσεις και Πανελλαδικές-Τα ορόσημα για Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply