Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης: Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή για τις αντιδράσεις διαφόρων ειδικοτήτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης: Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή για τις αντιδράσεις διαφόρων ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ79 – ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91 – ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02).

Αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης

Στην κοινοβουλευτική Ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ79 – ΠΕ79.01, ΠΕ86, ΠΕ91 – ΠΕ91.01 και ΠΕ91.02), με Θέμα: “Επιχειρούμενη καταστρατήγηση των πινάκων μορίων μετάθεσης – οριστικής τοποθέτησης, καθώς και της σειράς τοποθέτησης σε οργανικά κενά των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης”, απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή. 

Οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με την Ερώτηση που υπογράφει ο Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κος Συμεών Κουπελόγλου, μιλούν για καταστρατήγηση των πινάκων μορίων μετάθεσης – οριστικής τοποθέτησης, καθώς και της σειράς τοποθέτησης σε οργανικά κενά των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ανά τη χώρα, αφού με απόφαση του Υπουργείου (ΥΑ 84400/ΓΔ4/2024 Κατανομή 1.723 οργανικών θέσεων ειδικοτήτων συγκεκριμένων κλάδων σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) δημιουργούνται κενές οργανικές θέσεις, τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί δε γνώριζαν έως τις 24/07/2024, ημερομηνία κατά την οποία δημοσιεύτηκε η ΥΑ, και κατά την οποία είχε λήξει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετάθεσης/οριστικής τοποθέτησης, αποκλείοντας κατά τον τρόπο αυτό χιλιάδες εκπαιδευτικούς που επιθυμούσαν να διεκδικήσουν τις θέσεις αυτές και δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να τις διεκδικήσουν μόνον οι εκπαιδευτικοί που παρέμεναν στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης κι όχι και όσοι αιτούνται βελτίωσης θέσης.

Σύμφωνα με την Ερώτηση δημιουργήθηκε μια άνιση αντιμετώπιση των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, με την εξέταση μόνο των μη ικανοποιημένων προς οποιαδήποτε επιλογή αιτήσεων μετάθεσης, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για φωτογραφικές θέσεις και για συγκαλυμμένη προσπάθεια βολέματος των ημετέρων, καθώς η ΥΑ εφαρμόζεται αντίθετα με ό,τι ισχύει σύμφωνα με τα άρθρα 13 και 15, του Π. Δ. 50/96 κατά τα οποία πρώτοι τοποθετούνται σε οργανικά κενά της Πρωτοβάθμιας οι οργανικά υπεράριθμοι, έπονται ειδικές κατηγορίες μετάθεσης κι έπειτα τοποθετούνται σε οργανικές θέσεις κρινόμενοι με βάση τη μοριοδότησή τους οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση των Διευθύνσεων (οριστικές τοποθετήσεις), οι μετατιθέμενοι από περιοχή σε περιοχή και οι εκπαιδευτικοί που αιτούνται μετάθεση από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτίωση θέσης), ακολουθούμενοι από τους νεοδιοριζόμενους.

Οι θιγόμενοι εκπαιδευτικοί θεωρούν πρόφαση για την πρωτοφανή αυτή καταστρατήγηση των πινάκων μορίων τη σκόπιμη ή μη εκ των υστέρων ίδρυση/σύσταση των νέων αυτών οργανικών θέσεων, αφότου δηλαδή είχαν ήδη ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, οριστικές τοποθετήσεις/βελτιώσεις θέσης) που αποκλείει από τις συμπληρωματικές μεταθέσεις που πρόκειται να διενεργηθούν τις επόμενες μέρες και όσους ικανοποιήθηκε η αίτηση μετάθεσής τους στις μεταθέσεις του Μαρτίου.

Η Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ

Σε συνέχεια των διατάξεων του άρθρου 84 του ν. 5120/2024 (ΦΕΚ 105 τ.Α/12-07-2024) με τις οποίες συστήθηκαν 1.723 οργανικές θέσεις κλάδων εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκδόθηκε η υπό στοιχεία 84400/ΓΔ4 (ΦΕΚ 4330 τ.Β/24-07- 2024) ΚΥΑ: «Κατανομή οργανικών θέσεων ειδικοτήτων κλάδων ΠΕ05 Γαλλικής, ΠΕ06 Αγγλικής, ΠΕ07 Γερμανικής, ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ79 Μουσικής- ΠΕ79.01 Μουσικής Επιστήμης, ΠΕ86 Πληροφορικής, ΠΕ91 Θεατρικής Αγωγής- ΠΕ91.01 Θεατρικών Σπουδών και ΠΕ91.02 Δραματικής Τέχνης ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 84 του ίδιου νόμου και της ως άνω ΚΥΑ κλήθηκαν οι Δ/νσεις Π.Ε. της Επικράτειας να προβούν σε οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων κλάδων/ειδικοτήτων που τυχόν υπήρχαν στη διάθεση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) της περιοχής τους και στη συνέχεια να αποστείλουν τις θέσεις που απέμειναν κενές μέχρι την Τρίτη 30-07-2024.

Οι εμπρόθεσμες αιτήσεις που δεν ικανοποιήθηκαν ως οποιαδήποτε επιλογή και συμμετείχαν στη διαδικασία των συμπληρωματικών μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έτους 2024 δυνάμει του άρθρου 84 του ν.5120/2024(105 Α΄) Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή ανήλθαν στις 783 εκ των οποίων ικανοποιήθηκαν 433 (ποσοστό 54,88%) και εκδόθηκε η σχετική υπουργική απόφαση:

«Συμπληρωματικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης έτους 2024 δυνάμει του άρθρου 84 του ν. 5120/2024 (105Α’)» με αριθμ. πρωτ. 89508/E2/02-08-2024 (ΑΔΑ: 6ΣΚΠ46ΝΚΠΔ-ΑΑΖ) και μία αίτηση Ειδικής Αγωγής η οποία και ικανοποιήθηκε (ποσοστό 100%) και εκδόθηκε, αντιστοίχως, η σχετική υπουργική απόφαση: «Συμπληρωματικές μεταθέσεις Εκπαιδευτικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε) έτους 2024, δυνάμει του άρθρου 84 του νόμου 5120/2024 (Α΄105)» με αριθμ. πρωτ. 89504/E2/02-08-2024 (ΑΔΑ: Ψ6Θ046ΝΚΠΔ-Φ5Β).

Οι αιτήσεις οριστικής τοποθέτησης και βελτίωσης, χωρίς να αναγράφονται προτιμήσεις συγκεκριμένων σχολείων, υποβλήθηκαν σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45), όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 168 του ν. 4823/2021 (136Α΄), από 16-10-2023 έως 31-10-2023 και ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του π.δ. 50/1996 χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα διαφοροποίησης των προτιμήσεων εκ των υστέρων.

Τέλος επισημαίνεται ότι η αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. λειτουργεί εφαρμόζοντας τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις σχετικά με την κινητικότητα των εκπαιδευτικών.

Δείτε επίσης

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη αξιολόγησης: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στη Βουλή 

Διορισμοί ΠΕ06 Αγγλικής: Πόσοι έχουν διοριστεί από τον Αύγουστο του 2020 έως σήμερα – Παράθεση στοιχείων 

Ψήφισμα κλάδου ΠΕ02 και ΠΕ03 για ενσωμάτωση του προγράμματος ΜΝΑΕ στην Β Φάση προσλήψεων αναπληρωτών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση