Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Είναι παράλογος και δημιουργεί αδικίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Είναι παράλογος και δημιουργεί αδικίες – Επιστολή του εκπαιδευτικού Δημήτριου Νικολόπουλου.

Αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών

Για αδικίες που δημιουργεί ο αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή μιλάει ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Νικολόπουλος σε επιστολή που κοινοποίησε, παραθέτοντας μάλιστα προς επίρρωση των λεγομένων του 2 παραδείγματα.

Κατά τον εκπαιδευτικό ο συγκεκριμένος διαχωρισμός του αλγορίθμου, πρώτον σε προσλήψεις σε ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης και δεύτερον σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη, δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει, προτρέπει δε το Υπουργείο Παιδείας να άρει τον εν λόγω διαχωρισμό από τις προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Ακολουθεί η επιστολή του εκπαιδευτικού

Ο παράλογος αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και οι αδικίες που δημιουργεί

Ως γνωστόν ο αλγόριθμος των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή σε μια περιοχή διαχωρίζει τις προσλήψεις σε 2 βασικούς τύπους: α) σε προσλήψεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης και β) σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη. Αυτός ο διαχωρισμός δημιουργεί το πρόβλημα ότι οι προσληφθέντες σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης μπορούν να επιλέξουν για τοποθέτηση/διάθεση μόνο κενά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης και οι προσληφθέντες σε Παράλληλη Στήριξη μόνο κενά Παράλληλης Στήριξης. Πρόκειται για ένα προβληματικό σημείο που αδικεί όσους προσλαμβάνονται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης, γιατί σύμφωνα με την ΥΑ 104627/ΓΔ5/07-08-2020 (ΦΕΚ 3344/Β/10-08-2020), κατά τη ροή των προσλήψεων σε μια ειδικότητα σε μια περιοχή προηγείται η κάλυψη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμημάτων Ένταξης και έπονται οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης. Στα παρακάτω παραδείγματα φαίνεται η αδικία που δημιουργείται:

Παράδειγμα 1:

Έστω ότι στη Β΄ Κυκλάδων προσλαμβάνονται δύο φυσικοί: ένας για Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης και ένας για Παράλληλη Στήριξη. Το κενό Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματος Ένταξης είναι στη Σαντορίνη (μη δυσπρόσιτη), ενώ το κενό της Παράλληλης Στήριξης στην Ίο (δυσπρόσιτη). Όμως λόγω του διαχωρισμού που προαναφέρθηκε ο φυσικός με τα υψηλότερα μόρια μπορεί να επιλέξει μόνο το κενό σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης στη Σαντορίνη. Έτσι για Παράλληλη Στήριξη στην Ίο θα πάει ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια. Και επειδή η προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία διπλομοριοδοτείται, ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια, που πήγε στην Ίο, πολύ πιθανό, να προσπεράσει σε επόμενο πίνακα ΑΣΕΠ το φυσικό με τα υψηλότερα μόρια, που πήγε στη Σαντορίνη.

Παράδειγμα 2:

Παράδειγμα 2:
Έστω ότι στην Μεσσηνία προσλαμβάνονται δύο φυσικοί που διαμένουν μόνιμα στην Καλαμάτα: Ένας για Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης και ένας για Παράλληλη Στήριξη. Το κενό Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματος Ένταξης είναι στην Κυπαρισσία, ενώ το κενό της Παράλληλης Στήριξης στην Καλαμάτα (απόσταση Καλαμάτα-Κυπαρισσία: 69 χλμ.). Όμως λόγω του διαχωρισμού που προαναφέρθηκε, ο φυσικός με τα υψηλότερα μόρια μπορεί να επιλέξει μόνο το κενό σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης στην Κυπαρισσία. Έτσι για Παράλληλη Στήριξη στην Καλαμάτα θα πάει ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια.

Αν ο αλγόριθμος των προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή δεν έκανε τον εν λόγω διαχωρισμό, οι φυσικοί των παραπάνω παραδειγμάτων θα είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν από όλη τη γκάμα των κενών τις προτιμήσεις τους και έτσι δε θα δημιουργόταν καμία αδικία! Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να άρει το διαχωρισμό από τις προσλήψεις της επόμενης σχολικής χρονιάς!

Δημήτριος Νικολόπουλος

Δείτε επίσης

Λίγα τα χρήματα για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Eκθεση Education at a glance 2023 του ΟΟΣΑ | Πίνακας 

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

 Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση