Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλλαγές στην εκπαίδευση-Παραστατίδης: Δημιουργία εικονικής πραγματικότητας με παλαιωμένα μέτρα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλλαγές στην εκπαίδευση-Παραστατίδης: Δημιουργία εικονικής πραγματικότητας με παλαιωμένα μέτρα – “Αυτό που δεν πέρασε μπροστά από τα μάτια μας είναι η αλήθεια”.  

Αλλαγές στην εκπαίδευση-Παραστατίδης

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Βουλευτής και υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κος Στέφανος Παραστατίδης σχετικά με τις αλλαγές για τη διδακτική διαδικασία και τη σχολική ζωή το προσεχές σχολικό έτος, το οποίο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου, οι οποίες παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ παρέλασαν «αλλαγές» και παλαιωμένα μέτρα για την αναβάθμιση  της εκπαίδευσης, έχουν έλλειμμα έμπνευσης, οράματος και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και στην πλειοψηφία τους είτε αποτελούν επανάληψη παλαιότερων πολιτικών του 2010 (ψηφιακό σχολείο –διαδραστικοί πίνακες), είτε «εισάγουν» μέτρα που ισχύουν εδώ και μία εικοσαετία σχεδόν (όπως η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων που ισχύει από το 2006), είτε επαναφέρουν για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προβλημάτων  -όπως η ενδοσχολική βια και η παραβατικότητα- ρυθμίσεις που έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα (πειθαρχικό δίκαιο μαθητών – απουσίες). 

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του Βουλευτή

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ Κ.Τ.Ε. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ 

Εκπαίδευση: 11 “αλλαγές” και μία αλήθεια 

Με ένα ενδεκάλογο “αλλαγών” και με κεντρικό σύνθημα «το κινητό στην τσάντα», επέλεξαν ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξουν την αυλαία της σχολικής χρονιάς. 

Θα περίμενε κανείς κάτι περισσότερο για κεντρικό σύνθημα στο άνοιγμα μιας δύσκολης σχολικής χρονιάς σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα χαμηλών επιδόσεων που απαιτεί δομικές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, στρατηγικό σχεδιασμό.

Έστω κι έτσι όμως κάποιες από τις παρεμβάσεις, όπως οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, είναι σε θετική κατεύθυνση (αν και θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητοι σε μία χώρα που το ποσοστό των αναπληρωτών στο σύνολο των εκπαιδευτικών αγγίζει το  30%). 

Στην πλειοψηφία τους όμως πρόκειται για παρεμβάσεις που είτε αποτελούν επανάληψη παλαιότερων πολιτικών του 2010 (ψηφιακό σχολείο –διαδραστικοί πίνακες), είτε «εισάγουν» μέτρα που ισχύουν εδώ και μία εικοσαετία σχεδόν (όπως η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων που ισχύει από το 2006), είτε επαναφέρουν για την αντιμετώπιση σύγχρονων και σύνθετων προβλημάτων  -όπως η ενδοσχολική βια και η παραβατικότητα- ρυθμίσεις που έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα (πειθαρχικό δίκαιο μαθητών – απουσίες).

Δεν είναι όμως το έλλειμμα έμπνευσης, οράματος και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού το μοναδικό πρόβλημα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Είναι και  η διαχειριστική ανεπάρκεια (η ανακοίνωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών, καλύπτει μόλις το 50% των πραγματικών κενών στη Γενική Β/θμια εκπαίδευση).

Είναι και ο επικοινωνιακός ιδεασμός που απ΄ ότι φαίνεται αποτελεί παθολογία των πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας και που στόχο έχει τη δημιουργία μιας εικονικής πραγματικότητας  προς τέρψη και εφησυχασμό.

Για μία ακόμη φορά παρέλασαν «αλλαγές» και παλαιωμένα μέτρα για την αναβάθμιση  της εκπαίδευσης. 

Αυτό που δεν πέρασε μπροστά από τα μάτια μας είναι η αλήθεια. 

Δείτε σχετικά

Οι 11 αλλαγές στα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά: Τι παρουσιάστηκε στη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη 

Δείτε επίσης

Μείωση Συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής σε Στρατιωτικές σχολές μετά τις κενές θέσεις στις Πανελλαδικές 

Μετονομασίες Τμημάτων Ενταξης σχολικών μονάδων λόγω συγχώνευσης | Πίνακας 

Ποια σχολεία ιδρύονται, καταργούνται, συγχωνεύονται, υποβιβάζονται και προάγονται για το 2024/25-Μετονομασία Τμημάτων Ενταξης 

Για τη μείωση της γραφειοκρατίας, ηλεκτρονικής και μη, του Υπουργείου Παιδείας διατίθεται ποσό 1.442.120 €

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply