Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλλαγές στο πλαίσιο διορισμών αναμένεται στην εκπαίδευση μετά την Απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλλαγές στο πλαίσιο διορισμών αναμένεται στην εκπαίδευση μετά την Απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία.

Αλλαγές στο πλαίσιο διορισμών

Νέο πλαίσιο διορισμών αναμένεται να διαμορφωθεί στην εκπαίδευση μετά τις υπ’ αριθμ. 1251/2024 και 1253/2024 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τις οποίες κρίθηκε ότι η διάταξη του νόμου 4589/2019, με την οποία δεν υπολογίζεται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση κατά τη διαδικασία μοριοδότησης για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία, αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας.

Σύμφωνα με το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, πρέπει να προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση για την πρόσληψη στο δημόσιο, καθότι είναι θεμιτό ο νομοθέτης να ενισχύει όσους έχουν υπηρετήσει ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι στην δημόσια εκπαίδευση και να προβλέπει ευνοϊκότερο τρόπο υπολογισμού της προϋπηρεσίας τους έναντι της παρασχεθείσας στον ιδιωτικό τομέα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί  παντελώς την προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση, δοθέντος μάλιστα ότι το σύστημα προσλήψεων του ν. 4589/2019 αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην εκπαιδευτική εμπειρία.
Εγείρεται το ζήτημα εφαρμογής των αποφάσεων αυτών
Υστερα από την εξέλιξη αυτή εγείρεται το ζήτημα εφαρμογής των αποφάσεων αυτών και η διεκδίκηση των διαφυγόντων κερδών από τους εκπαιδευτικούς που είχαν αποκλειστεί από τους διορισμούς, καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στις Προκηρύξεις ΑΣΕΠ 1Γ/2023 και 2Γ/2023.
Ποιους θα αφορά η αναδρομικότητα της ρύθμισης
Σύμφωνα όμως με δημοσίευμα της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ”, “η αναδρομικότητα της ρύθμισης θα αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς από το σχολείο της Θεσσαλονίκης, που προσέφυγαν στο ΣτΕ. Ωστόσο, όπως ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος, «τα τελευταία χρόνια πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να παραιτηθούν από ιδιωτικά σχολεία, χωρίς φυσικά να λάβουν αποζημίωση και χωρίς να μοριοδοτηθεί η προϋπηρεσία τους. Με αυτούς τι θα συμβεί;»”.
Τι θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας
Μετά από αυτές τις εξελίξεις αποτελεί μονόδρομο για το Υπουργείο Παιδείας η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης με την οποία θα εναρμονίζεται με την Απόφαση του ΣτΕ η μοριοδότησης της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και η οποία θα ισχύσει για τους Πίνακες που θα καταρτισθούν το 2025-2026.
Τι ίσχυε μέχρι τώρα-Το ιστορικό της προσφυγής-Τα προβλήματα που θα ανακύψουν
Πάντα σύμφωνα με την “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”: “Με το ισχύον καθεστώς, για να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού πρέπει να έχει απολυθεί από το σχολείο. Αντίθετα, εάν έχει παραιτηθεί, δεν μοριοδοτείται. Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει 8 εκπαιδευτικοί ιδιωτικού σχολείου της Θεσσαλονίκης (έχει κλείσει), η εργοδοσία του οποίου τους ανάγκασε να παραιτηθούν. Καθώς δικαιώθηκαν, άνοιξαν τον δρόμο προς το Δημόσιο για τους συναδέλφους τους. Σήμερα στα ιδιωτικά σχολεία υπηρετούν 9.800 εκπαιδευτικοί, και αναμένεται ότι από την επόμενη σχολική χρονιά ουκ ολίγοι –στελέχη του κλάδου έκαναν λόγο χθες στην «Κ» ακόμη και για 5.000– θα καταθέσουν αίτηση προκειμένου να μπουν στους πίνακες του ΑΣΕΠ για πρόσληψη ή διορισμό σε δημόσιο σχολείο. «Είναι θετική απόφαση για τους εκπαιδευτικούς, διότι εργάζονται σε σχολείο όπως και οι του Δημοσίου. Ωστόσο στους πίνακες του ΑΣΕΠ θα υπάρξουν μεγάλες ανατροπές, καθώς όσοι έχουν μεγάλη προϋπηρεσία σε ιδιωτικό σχολείο θα προηγηθούν. Από την άλλη, καθώς το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει προσλήψεις ακόμη και μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν είναι δυνατόν να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων να παραιτούνται και να αποχωρούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς», παρατήρησε, μιλώντας χθες στην «Κ», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων Χαράλαμπος Κυραϊλίδης”.
Δείτε σχετικά
Δείτε επίσης
Πριν φύγετε
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply