Ανάγνωση λογοτεχνικών έργων στο Δημοτικό σχολείο 2024-25: Εγκύκλιος με το πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεων – Από τον Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ κο Ιωάννη Κατσαρό.
Ανάγνωση λογοτεχνικών έργων στο Δημοτικό
Εγκύκλιο, υπ. αριθ. πρωτ. Φ.20/45411/ΓΔ4/28-4-2025, με το πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεων για την ανάγνωση αυτοτελών λογοτεχνικών έργων στο Δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2024-2025, απέστειλε ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ κος Ιωάννης Κατσαρός στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις Π.Ε. και στους Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων Π.Ε της χώρας.
Σύμφωνα με το έγγραφο
Με την υπ΄αριθμ. 17/03-04-2025 Πράξη του Δ.Σ., το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εισηγείται το Πλαίσιο κατευθύνσεων και προτάσεων για την ανάγνωση αυτοτελών λογοτεχνικών έργων στο δημοτικό σχολείο για το σχολικό έτος 2024-2025.
Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί την καταλληλότερη εκπαιδευτική βαθμίδα για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας. Είναι η βαθμίδα στην οποία τα παιδιά αποκτούν αναγνωστική ικανότητα και ενισχύουν τις αφηγηματικές τους δεξιότητες, οι οποίες αποτελούν τη βάση για τους (πολυ)γραμματισμούς, ενώ την ίδια στιγμή σχετίζονται με τη μελλοντική σχολική επιτυχία.
Τα 5 από τα 6 βιβλία που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα για το Δημοτικό Σχολείο βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή και μπορούν να μεταφορτωθούν από την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ για το λογοτεχνικό βιβλίο (https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio).
Επιπλέον, η πρωτοβουλία αυτή ενισχύεται και από την ψηφιακή πλατφόρμα eVivlio (https://evivlio.gov.gr/), η οποία προσφέρει εφαρμογή για κινητές ψηφιακές συσκευές και δίνει ηχητική πρόσβαση στα βιβλία, αναγνωσμένα από κορυφαίους ηθοποιούς, προσφέροντας μια νέα διάσταση στην ανάγνωση και ενισχύοντας την αναγνωστική απόλαυση για τους/τις μαθητές/τριες.
Για το 6ο βιβλίο που ενσωματώνεται στο πρόγραμμα και αφορά τη Δ΄ Δημοτικού (Μέγας Αλέξανδρος, Νίκος Καζαντζάκης) παραχωρήθηκε άδεια χρήσης σε έντυπη μορφή από τον εκδοτικό οίκο.
Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2024-2025, στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του γλωσσικού μαθήματος του Δημοτικού, στο οποίο εντάσσεται η λογοτεχνία, οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να επεξεργαστούν και να αξιοποιήσουν το αυτοτελές λογοτεχνικό έργο να μεριμνήσουν για τον αναγκαίο σχεδιασμό και χρονοπρογραμματισμό, ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, από την εισαγωγή αυτής της σημαντικής καινοτομίας.
Δείτε αναλυτικά το έγγραφο ΕΔΩ
Δείτε επίσης
Ψηφιακή Εφαρμογή για Audiobooks & eBooks: Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας
Σε λειτουργία το eVivlio: 20 λογοτεχνικά βιβλία-12 καλλιτέχνες αποδίδουν ήρωες της Οδύσσειας
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/anagnosi-logotecnikon-ergon-sto-dimotiko-egyklios-me-to-plaisio-kateythinseon-kai-protaseon/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.