Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου: Τι προβλέπεται για εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ-ΕΒΠ-Μετατροπή σε πλήρες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου: Τι προβλέπεται για εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ-ΕΒΠ-Μετατροπή από μειωμένο σε πλήρες – Παράθεση νομοθεσίας.

Αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου

Το especial. gr παραθέτει ακολούθως το τι ισχύει αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ μειωμένου ωραρίου σύμφωνα με τις Εγκυκλίους προσλήψεων και το τι ακριβώς προβλέπεται για την μετατροπή ωραρίου από μειωμένο σε πλήρες.

Αναλυτικά

Α. Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό – Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ)

Το μειωμένο ωράριο αφορά από οκτώ (8) έως και δεκαπέντε (15) ώρες απασχόλησης εβδομαδιαίως σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019, σύμφωνα με την Εγκύκλιο 100735/Ε4/12-8-2022 “Πρόσκληση υποψήφιων μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών το διδακτικό έτος 2022-2023″.

Σύμφωνα με τα έως σήμερα δεδομένα ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ μειωμένου ωραρίου πραγματοποιούνται ετησίως και κατ ουσίαν δεν υφίσταται η έννοια μειωμένο ωράριο για αναπληρωτές ΕΕΠ-ΕΒΠ, καθόσον οι μαθητές δεν μπορεί να χρειάζονται, φερειπείν Ψυχολόγο για 2 ώρες, και τις υπόλοιπες όχι ή ΕΒΠ για λίγες ώρες και όχι για όλες κατά την παραμονή τους στο σχολείο.

Παρόλα αυτά και μιας και συμπεριλήφθηκε η επιλογή “μειωμένο ωράριο” στο ΟΠΣΥΔ κατ αντιστοιχία με την επιλογή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, είναι στη διακριτική ευχέρεια των υποψηφίων αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ αν θα τσεκάρουν το σχετικό κουτάκι στο ΟΠΣΥΔ.

Β. Εκπαιδευτικοί

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο 100750/Ε1/12-8-2022 “Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων το σχολικό έτος 2022-2023”

1. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για πρόσληψη με μειωμένο ωράριο σε μία περιοχή (π.χ. 4η προτίμηση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ06 -> «Β΄ Πειραιά-Μειωμένου Ωραρίου») δεν προεξοφλεί την εκδήλωση ενδιαφέροντος για πρόσληψη στην ίδια περιοχή με πλήρες ωράριο, αλλά ο υποψήφιος, εφόσον το επιθυμεί, υποχρεούται να τη δηλώσει ξεχωριστά ως περιοχή προτίμησης (π.χ. 1η προτίμηση ΠΕ06 ->«Β΄ Πειραιά»). Το ίδιο ισχύει και στην αντίστροφη περίπτωση επιλογής περιοχής με πλήρες ωράριο απασχόλησης.

2. Η δυνατότητα τοποθέτησης του εκπ/κού σε (συγκεκριμένη) περιοχή πρόσληψης αξιολογείται μηχανογραφικά κατά σειρά προτεραιότητας προτίμησης, όπως αυτή έχει καθοριστεί από τον ίδιο τον εκπ/κό στην αίτησή του. [π.χ. στην περίπτωση του εκπ/κού κλάδου ΠΕ02 έχει αποτυπωθεί από τον ίδιο (στην κατά σειρά 85η και 86η επιλογή του) ότι προτιμά να προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου στην Α΄ περιοχή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά παρά ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου στην ίδια περιοχή. Στην περίπτωση αυτή (και εφόσον αρχικώς αξιολογηθεί και αποκλειστεί μηχανογραφικά η δυνατότητα τοποθέτησης στις πρώτες 84 επιλογές του, κατά σειρά προτίμησης), ακόμα και να υπάρχουν κενά προς πλήρωση πλήρους ωραρίου στην Α΄ περιοχή της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, ο υποψήφιος εκπ/κός θα τοποθετηθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου στην εν λόγω περιοχή (εφόσον προφανώς υπάρχει κενό μειωμένου ωραρίου προς κάλυψη)].

Ως εκ τούτου ο υποψήφιος οφείλει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικός κατά την επιλογή σειράς προτίμησης περιοχών με πλήρες και μειωμένου ωράριο, προκειμένου να αποφευχθούν δυσμενείς για τον ίδιο συνέπειες.

3. Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται, αποκλείεται από τις προσλήψεις στους επόμενους κατά σειρά κλάδους ή ειδικότητες, όπου είναι υποψήφιος για πρόσληψη. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση πρόσληψης με μειωμένο ωράριο απασχόλησης, ο υποψήφιος παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη αποκλειστικά και μόνο με πλήρες ωράριο απασχόλησης, στον ίδιο κλάδο, ή ειδικότητα αντίστοιχα, της ίδιας περιοχής πρόσληψης, της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης, της ίδιας ή άλλης δομής γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.).

Μετατροπή ωραρίου από μειωμένο σε πλήρες

Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου, (από 9 έως 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως)

(i) είναι δυνατή κατά τη διάρκεια της χρονιάς η τροποποίηση του ωραρίου του από την οικεία Δ/νση έως το μέγιστο των 15 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως (ή έως το ελάχιστο των 9 ωρών) στο ίδιο ή άλλο/α σχολείο/α της ίδιας περιοχής της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης και

(ii) παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη στην ίδια ή διαφορετική δομή (Γενική Εκπαίδευση ή ΕΑΕ) αποκλειστικά και μόνο με πλήρες ωράριο στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης στον οικείο κλάδο, εφόσον το έχει δηλώσει στην αίτησή του και κατά τη διαδικασία της ροής προγράμματος προσλήψεων προηγείται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων διαθέσιμων υποψηφίων εκπαιδευτικών.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει υπηρεσία ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου και να συνεχίζει να υπηρετεί μέχρι την ημερομηνία αναβάθμισής του.

Σε περίπτωση αναβάθμισής του με πλήρες ωράριο, ο εκπαιδευτικός οφείλει να αναλάβει υπηρεσία, άλλως ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες (στην παρ.5Α του άρθρου 63 του ν.4589/2019) κυρώσεις.

Σε κάθε περίπτωση, μετά την νέα πρόσληψη με πλήρες ωράριο η πρόσληψη με μειωμένο ωράριο παύει να ισχύει.

Εφόσον ο εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να αναβαθμιστεί η πρόσληψή του σε πλήρους ωραρίου (στην ίδια ή άλλη δομή του οικείου κλάδου) οφείλει να απενεργοποιήσει ο ίδιος τις υποβληθείσες αιτήσεις του (βλ. Κεφ. Δ’ του Μέρους Α΄ της Εγκυκλίου).

Για παράδειγμα,

εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ06 και ΠΕ70 που είναι υποψήφιος στους αξιολογικούς πίνακες Γενικής Εκπαίδευσης (ως ΠΕ06 και ΠΕ70) και στους αξιολογικούς πίνακες της ΕΑΕ (ως ΠΕ06.ΕΑΕ και ΠΕ70.ΕΑΕ) που έχει προσληφθεί και εργάζεται ως ΠΕ06 στη Γενική Εκπαίδευση στην «Α΄ Ανατολικής Αττικής (Π.Ε.) – Μειωμένου Ωραρίου», παραμένει υποψήφιος για πρόσληψη με πλήρες ωράριο (αναβάθμιση σε πλήρες) αποκλειστικά και μόνο στην «Α΄ Ανατολικής Αττικής (Π.Ε.)» στη Γενική Εκπαίδευση (ως ΠΕ06) ή στην ΕΑΕ [ως ΠΕ06.ΕΑΕ (ή ΠΕ06 σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων από τους πίνακες ΕΑΕ)], καθ’ όλο το διάστημα που παραμένει ενεργή η σύμβαση μειωμένου ωραρίου στην οικεία Δ/νση και εφόσον έχει δηλώσει (στην αίτηση υποψηφιότητάς του ως ΠΕ06 ή ΠΕ06.ΕΑΕ αντίστοιχα) τη συγκεκριμένη περιοχή στις προτιμήσεις του. Επιπλέον, ανάλογα με τις διδακτικές ανάγκες, είναι στη διακριτική ευχέρεια της Δ/νσης Ανατολικής Αττικής η τροποποίηση του ωραρίου από τις 9 έως τις 15 διδ. ώρες εβδομ. στην περιοχή Α΄, στο πλαίσιο των οριζομένων στο τελευταίο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 63 του ν.4589/2019. Σελίδα 13 από 24 γ.

Σε περίπτωση πρόσληψης υποψήφιου εκπαιδευτικού ως ωρομισθίου, ο ίδιος παραμένει υποψήφιος για πρόσληψη ως αναπληρωτής σε όλους τους κλάδους για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του διδακτικού έτους.

Προκειμένου, δε, να αναλάβει ως αναπληρωτής υποχρεούται να παραιτηθεί από ωρομίσθιος.

Δείτε επίσης

Ενστάσεις προκηρύξεων Ειδικής Αγωγής: Συνολικά 6.204, 7,8% επί των 80.160 υποψηφίων | Ενημέρωση 

Ενημέρωση για προσλήψεις αναπληρωτών 2022-23: Πόσες θα είναι-Τι θα “τρέξει” στην Α Φάση-Κενά ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Σειρά προσλήψεων αναπληρωτών: Η σειρά των κλάδων/ειδικοτήτων και η σειρά που θα “τρέξει” το σύστημα

Προσλήψεις από προσωρινούς πίνακες: Τι προβλέπεται, όταν θα εκδοθούν οριστικοί, για όσους δεν θα δικαιούνται πρόσληψη 

 Ανάκληση πρόσληψης 382 αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2021-22

Πριν φύγετε

Πρόσκληση αναπληρωτών εκπαιδευτικών 2022-23: Για υποβολή αίτησης-δήλωσης 

Πρόσκληση αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022-23: Για υποβολή αίτησης-δήλωσης περιοχών για πρόσληψη 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply