Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολείου: Ποια η διαδικασία-Θέσπιση Ομάδας Κρούσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολείου: Ποια η διαδικασία – Νομοθετική ρύθμιση με καθορισμό αρμοδιοτήτων -Ομάδα κρούσης για κεντρική καθοδήγηση – Τι είπε η Υπουργός Παιδείας στη σημερινή ενημέρωση για τον κορονοϊό.

Αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολείου

Πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υγείας σήμερα, Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου και ώρα 18:00, ενημέρωση για τον κορονοϊό, από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά και τον επίκουρο Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, Γκίκα Μαγιορκίνη.

Στη σημερινή ενημέρωση συμμετείχε και η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Η Υπουργός ανακοίνωσε

πως με νέα νομοθετική ρύθμιση θα καθορίζονται οι αρμοδιότητες αναφορικά με την αναστολή λειτουργίας τμήματος ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας.

Η απόφαση

θα λαμβάνεται, όπως ανέφερε η Κεραμέως από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης με εισήγηση του Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφερειακής Ενότητας.

Επίσης σχετικά

με την αναγκαιότητα λειτουργίας Ομάδας  κρούσης-Task Force, του Υπουργείου Υγείας-Παιδείας και Πολιτικής Προστασίας, ώστε να υπάρξει κεντρική καθοδήγηση στην πρώτη περίοδο λειτουργίας των σχολείων, η Υπουργός τόνισε πως κρίνεται αναγκαία και όπως είπε:

“η  ομάδα αυτή θα υποστηρίζει σε καθημερινή βάση στη διαχείριση κρουσμάτων στα σχολεία, προκειμένου να υπάρξει μια κεντρική διαχείριση και καθοδήγηση κατά την πρώτη αυτή περίοδο που θα είναι πιο απαιτητική”

Αναφορά υπήρξε

και στην πρωτοβουλία του ΥΠΑΙΘ να δημιουργήσει την ιστοσελίδα “Μαθαίνουμε Ασφαλείς”, με οδηγίες για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μαθητές και γονείς, συχνές ερωτήσεις και όλο το υλικό που αφορά στη διαχείριση της πανδημίας στις εκπαιδευτικές δομές.

Τέλος αναφερόμενη στις προτεραιότητες του Υπουργείου ανέφερε:
  • “Πρόκειται για δυναμική διαδικασία και είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση για κάθε πιθανή ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ληφθέντων μέτρων και για να διευκολύνουμε κάθε διαδικασία.
  • Μια νέα χρονιά ξεκινά με ιδιαιτερότητες. Οι προτεραιότητες είναι δύο: Να συνεχίσουμε απρόσκοπτα την τόσο σημαντική και απαραίτητη εκπαιδευτική διαδικασία και αφετέρου να προστατεύσουμε την πολύτιμη υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των οικογενειών τους.
  • Ασφαλώς και θα χρειαστεί να κλείσουμε τμήματα ενδεχομένως και σχολεία. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και καθόλα προετοιμασμένοι για το ενδεχόμενο κρουσμάτων»”.
Αναλυτικά η τοποθέτηση της Υπουργού

“Σήμερα παρουσιάστηκαν κάποιες τελευταίες διευκρινίσεις, αλλά και νέες διαδικασίες που αφορούν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Η κυρία Παπαευαγγέλου

παρουσίασε τις βασικές αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες, για την απευκταία πλην όμως αναμενόμενη περίπτωση υποψίας ή εντοπισμού κρουσμάτων.

Ο κύριος Υφυπουργός

ο κ. Χαρδαλιάς, αναφέρθηκε στην πολύ σημαντική πρωτοβουλία για θέσπιση ομάδας κρούσης. Μιας task force μεταξύ Υπουργείου Υγείας, Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Υπουργείου Παιδείας και ΕΟΔΥ.

Η ομάδα αυτή

θα υποστηρίζει σε καθημερινή βάση το πρώτο διάστημα και τους περιφερειακούς διευθυντές υγείας και τους διευθυντές εκπαίδευσης στην διαχείριση κρουσμάτων στα σχολεία.

Και κρίνεται αναγκαία αυτή η ομάδα, η θέσπιση της, ώστε να υπάρξει κεντρική διαχείριση και καθοδήγηση κατά την πρώτη αυτή περίοδο που θα είναι πιο απαιτητική. Στην ίδια κατεύθυνση και η δημιουργία των τηλεφωνικών γραμμών και email υποδοχής και διαχείρισης τυχόν ερωτημάτων.

Επιπλέον,

όπως έχουμε ανακοινώσει, έχουμε δημιουργήσει ως Υπουργείο Παιδείας την ιστοσελίδα mathainoumeasfaleis.gov.gr, όπου περιλαμβάνονται οδηγίες για εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μαθητές, γονείς, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, σχετικοί σύνδεσμοι, υπουργικές αποφάσεις, οδηγίες του ΕΟΔΥ, γενικότερα όλο το υλικό το οποίο ακριβώς αφορά στη διαχείριση της πανδημίας, αναφορικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών.

Επίσης,

έχουν δοθεί στη δημοσιότητα ενημερωτικά βίντεο τα οποία απευθύνονται ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, προκειμένου ακριβώς να υπογραμμίσουμε τη σημασία των μέτρων προστασίας και πρόληψης.

Προς περαιτέρω διευκόλυνση της διαδικασίας, προωθείται νέα νομοθετική ρύθμιση αναφορικά με τις αρμοδιότητες για την αναστολή λειτουργίας τμήματος ή σχολικής μονάδας.

Η απόφαση

θα λαμβάνεται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Πάντοτε σε εφαρμογή του ισχύοντος πρωτοκόλλου και ειδικά το πρώτο διάστημα, με την πολύτιμη αρωγή αυτής της task force, στην οποία αναφερθήκαμε προηγουμένως.

Κυρίες και κύριοι,

όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει, πρόκειται για μία δυναμική διαδικασία και είμαστε σε διαρκή εγρήγορση για κάθε πιθανή ανάγκη επαναπροσδιορισμού των ληφθέντων μέτρων, αλλά και για να ανταποκριθούμε σε κάθε πρόβλημα, σε κάθε ερώτημα, να διευκολύνουμε κάθε διαδικασία.

Μία νέα χρονιά ξεκινά γεμάτη όρεξη για μάθηση, ελπίδες, προσδοκίες, αλλά και με τις ιδιαιτερότητες της νέας αυτής κανονικότητας.

Οι προτεραιότητές μας είναι δύο.

Αφενός να συνεχίσουμε όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται την τόσο σημαντική και τόσο απαραίτητη σε όλους εκπαιδευτική διαδικασία, αφετέρου να προστατεύσουμε την πολύτιμη υγεία των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών μας, των οικογενειών μας.

Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές.

Ασφαλώς και θα χρειαστεί να κλείσουν τμήματα, να κλείσουν ενδεχομένως σχολεία. Έχουμε κρούσματα στην κοινωνία, είναι σαφές.

Άρα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο έχει γίνει και τόσο αναλυτική δουλειά, σε συνεργασία με την Επιτροπή των ειδικών επιστημόνων και τον ΕΟΔΥ, τα πρωτόκολλα που ανέπτυξε προηγουμένως η κυρία Παπαευαγγέλου.

Ακριβώς για αυτό το λόγο έχουν γίνει σε τόσο μεγάλη λεπτομέρεια, προκειμένου να είμαστε καθ’ όλα προετοιμασμένοι για το ενδεχόμενο κρουσμάτων.

Τους περασμένους μήνες

δοκιμαστήκαμε πολύ, όμως προσαρμοστήκαμε. Αλλάξαμε όλοι τις συνήθειες μας και προχωρήσαμε δυναμικά. Έτσι και τώρα όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε και αυτή τη νέα σχολική χρονιά.

Επιστρέφουμε, λοιπόν, στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, ακούγοντας τους δασκάλους και τους καθηγητές, ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών. Μαθαίνουμε ασφαλείς”.

 Δείτε επίσης

Οδηγίες για πρώτη ημέρα μαθημάτων σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια – Προσέλευση στις 8:15
Υπεύθυνη Δήλωση απαλλαγής από τα Θρησκευτικά έως 21-09-2020 | Εγγραφο
mathainoumeasfaleis: Παιδιά τραγουδούν με στόχο την πρόληψη κατά του κορωνοϊού στο σχολείο
Μετατάξεις 43 εκπαιδευτικών: Από κλάδο σε κλάδο Β/θμιας, Α/θμια σε Β/θμια, Δ/θμια Εκκλ/κή σε Β/θμια, ΕΔΙΠ σε Β/θμια – 2020/21
 Μισθός αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ: Τα καθαρά ποσά με τα ΜΚ
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply