Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναβάθμιση Τράπεζας Θεμάτων με δαπάνη 595.200 € – Αναβαθμίζεται το σύστημα κλήρωσης, διανομής και διαχείρισης θεμάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναβάθμιση Τράπεζας Θεμάτων με δημόσια δαπάνη 595.200 € – Αναβαθμίζεται το σύστημα κλήρωσης, διανομής και διαχείρισης θεμάτων – Απόφαση Υπουργού ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκη.

Αναβάθμιση Τράπεζας Θεμάτων

Την ένταξη της Πράξης «Αναβάθμιση Συστήματος Κλήρωσης, Διανομής και Διαχείρισης Θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας» με Κωδικό ΟΠΣ 5224156 στο «ΤΠΑ ΥΠΑΙΘΑ – ΤΟΜΕΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 2021-2025», υπέγραψε (αρ. πρωτ. 152725/Β9/Φ33/934/19-12-2024)ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης.

Η δημόσια δαπάνη της πράξης που προτείνεται για εγγραφή στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 595.200,00 €.

Η ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 24/04/2025 και η ημερομηνία λήξης ορίζεται η 30/04/2026.

Αναβάθμιση του συστήματος κλήρωσης, διανομής και διαχείρισης θεμάτων

Η πράξη αφορά στην αναβάθμιση του συστήματος κλήρωσης, διανομής και διαχείρισης θεμάτων από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί τόσο στην ασφάλεια του συστήματος ώστε να διασφαλίζεται το αδιάβλητο των εξετάσεων, αλλά και στην απόδοση του συστήματος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στον υψηλό φόρτο κατά τις ημέρες διεξαγωγής των εξετάσεων που γίνονται ταυτόχρονα σε πολλές σχολικές μονάδες της χώρας αλλά και του εξωτερικού.

Επίσης, θα γίνει η απαραίτητη μετάπτωση (και προσαρμογή όπου αυτό απαιτείται) των υφιστάμενων δεδομένων στην νέα υποδομή. Η Τ.Θ.Δ.Δ. είναι ένας ηλεκτρονικός μηχανισμός που δημιουργήθηκε με σκοπό την οργάνωση, αποθήκευση και διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού με τη μορφή ερωτήσεων και ασκήσεων για την αξιολόγηση των μαθητών στα διάφορα εκπαιδευτικά επίπεδα και μαθήματα. Αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στη διαδικασία της τυποποιημένης αξιολόγησης και στηρίζει τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στην εκπαίδευση.

Που στοχεύει η Τράπεζα Θεμάτων

Η Τ.Θ.Δ.Δ. στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συνεπούς και δίκαιου συστήματος αξιολόγησης, εξασφαλίζοντας την ενιαία εφαρμογή των εκπαιδευτικών προτύπων σε όλη τη χώρα. Οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις που περιλαμβάνονται στην Τράπεζα Θεμάτων καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και είναι διαθέσιμες σε διάφορες μορφές, όπως πολλαπλής επιλογής, σύντομες απαντήσεις, συνδυαστικές ερωτήσεις, κλπ., προκειμένου να διασφαλίζεται η ευρύτερη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και η διαφοροποίηση της αξιολόγησης.

Η Τ.Θ.Δ.Δ. έχει συσταθεί και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 9 του Νόμου 4692/2020 (Α΄ 111), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Άρθρο 166 του Νόμου 5094/2024 (Α΄ 39).

Η Τ.Θ.Δ.Δ. αποτελείται από ακόλουθα υποσυστήματα:

1. Περιεχόμενο Θεμάτων (Content), μέσω του οποίου διανέμεται το περιεχόμενο της Τράπεζας Θεμάτων προς όλους τους ενδιαφερόμενους (το περιεχόμενο είναι ανοιχτό και διαθέσιμο προς όλους τους πολίτες). Tα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων θα είναι οργανωμένα ανά τύπο σχολείου, τάξη και μάθημα και «βαθμό δυσκολίας». Το κάθε θέμα αποτελείται από την εκφώνηση και τη λύση σε 2 μορφές pdf και word και το σύνολο των μεταδεδομένων που τα ακολουθούν κατά περίπτωση.

2. Κλήρωση Θεμάτων (Front office), μέσω του οποίου οι σχολικές μονάδες κληρώνουν θέματα κατά τη διάρκεια των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων. Η διαδικασία της κλήρωσης ακολουθεί την 48803/ΓΔ4 Υ.Α. 30/04/2022 και λαμβάνεται ειδική μέριμνα για ειδικούς τύπους σχολείων σε μεμονωμένα μαθήματα με διαφορετική ύλη. Σε περίπτωση λανθασμένης κλήρωσης ή άλλου λόγου ακύρωσης η σχολική μονάδα επικοινωνεί μέσω της πλατφόρμας με την αρμόδια ΔΔΕ η οποία και επιλύει το πρόβλημα.

3. Διαχείριση Θεμάτων (Back office), το οποίο θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες διαδικασίες, οι οποίες θα υποστηρίζουν την καθημερινή λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων:

i. Προσθήκη Θέματος: Η διαδικασία περιλαμβάνει την υποβολή πρότασης για εισαγωγή ενός θέματος (το σύνολο των προβλεπόμενων αρχείων και μεταδεδομένων) στην Τράπεζα Θεμάτων, από πιστοποιημένους χρήστες ή σχολικές μονάδες.

ii. Αξιολόγηση Θέματος: Το θέμα αξιολογείται και προωθείται προς δημοσίευση. Εφόσον εντοπίζονται λάθη/βελτιώσεις σε συγκεκριμένα θέματα, θα δίνεται η δυνατότητα επιστροφής του θέματος στο θεματοδότη με το κατάλληλο σχολιασμό.

iii. Δημοσίευση Θέματος: Εφόσον το θέμα έχει αξιολογηθεί θετικά δημοσιεύεται από τον συντονιστή.

iv. Σχολιασμός θέματος: Όλοι οι χρήστες (πιστοποιημένοι) μπορούν να γράψουν παρατηρήσεις για συγκεκριμένο δημοσιευμένο θέμα. Η ομάδα συγγραφής/αξιολόγησης του θέματος υποχρεούται να απαντήσει.

v. Διόρθωση θέματος: Σε περίπτωση που δημοσιευθεί θέμα και κριθεί εκ των υστέρων μη κατάλληλο δύναται να αποσυρθεί ή να διορθωθεί.

Δείτε επίσης

Πιερρακάκης για χρήση social media, Τεχνητή Νοημοσύνη στα σχολεία και Ψηφιακό Βοηθό 

Εκπαιδευτικοί-Μισθοί: Γίνεται αποδεκτό να είναι από τους πιο κακοπληρωμένους στην Ευρώπη; Τι απάντησε ο Υπουργός 

Διευκρινίσεις ΟΙΕΛΕ για την προϋπηρεσία ιδιωτικών εκπαιδευτικών και τη διάταξη του νόμου 5166/2024

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply