Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απεργία 23 Οκτωβρίου: Κοινή δήλωση στήριξης των κλάδων αισθητικής αγωγής (Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απεργία 23 Οκτωβρίου: Κοινή δήλωση στήριξης των κλάδων αισθητικής αγωγής (Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική) – “Συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα!”.

Απεργία 23 Οκτωβρίου

Σε κοινή δήλωση προέβησαν οι κλάδοι αισθητικής αγωγής αναφορικά με την απεργία στις 23.10.2024 (Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική). Συγκεκριμένα τα ΔΣ του ΠΑΣΕΜΕ, του ΠΕΣΥΘ και της ΕΝΕΚΕΜ καλούν τους/ις συναδέλφους τους να απεργήσουν για όλα τα προβλήματα των κλάδων τους. Δυναμώνουν τον αγώνα και ζητούν αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης και εργασίας. Παλεύουν για το σχολείο και τη μόρφωση που αξίζουν και έχουν ανάγκη αυτοί και τα παιδιά τους.

Κοινή δήλωση των κλάδων αισθητικής αγωγής (Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική)

Συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα!

Το νέο σχολικό έτος βρίσκει την παιδεία πιο ρημαγμένη από ποτέ. Οι πλέον των 1.600 συγχωνεύσεων τμημάτων ισοδυναμούν με λουκέτο σε ένα σωρό 12θέσια σχολεία! Τα παιδιά μας στοιβάζονται σαν σαρδέλες σε παραγεμισμένες αίθουσες, ενώ συνεχώς έρχονται ειδήσεις για ασυντήρητα σχολικά κτίρια με σοβάδες που καταρρέουν. Οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν και ζητούν από ολόκληρα σχολεία να βγάλουν τη χρονιά με μόλις 500 Ευρώ! Μας μετατρέπουν σε ζητιάνους/ες που εκλιπαρούμε ακόμα και για τα απολύτως στοιχειώδη, όπως χαρτί υγείας και καθαριστικά τουαλέτας. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε βιομηχανία διώξεων σε όσους/ες απέχουν από την αντιεκπαιδευτική και αντιεπιστημονική αξιολόγηση. Η δε κατάσταση στα μαθήματα αισθητικής αγωγής είναι τραγική!

ΧΩΡΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ είχε χτυπήσει το κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς σε 100άδες σχολεία της χώρας. Τουλάχιστον 500 Δημοτικά Σχολεία ξεκίνησαν χωρίς εκπαιδευτικούς Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01, τουλάχιστον 400 χωρίς Θεατρολόγους ΠΕ91.01, και τουλάχιστον 300 χωρίς Εικαστικούς ΠΕ08.

Η δε κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ακόμα χειρότερη! Στην Α΄ φάση καλύφθηκαν μόλις το 9% των δηλωμένων αναγκών σε Εικαστικούς (8 από 93) και το 11% των αναγκών σε Μουσικούς (10 από 94).

Η πολιτική των ελλείψεων συνεχίστηκε και στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών/ριών. Στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μόλις των 48% των κενών των Εικαστικών (119 από 246), το 54% των Θεατρολόγων (77 από 142), και το 58% των Μουσικών (81 από 139). Ποιος/α διδάσκει αυτά τα μαθήματα; Απαιτούμε να διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής αποκλειστικά από τους/ις εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Όλες/οι οι μαθήτριες/ες της χώρας έχουν τα ίδια μορφωτικά δικαιώματα.

Σταγόνα στον ωκεανό είναι οι μονιμοποιήσεις που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι. Ειδικά στον κλάδο Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 υπάρχουν πλέον των 500 οργανικών κενών στην Πρωτοβάθμια που ενώ συνεχίζουν να υπάρχουν στις κατά τόπους διευθύνσεις (αφού δεν έχουν γίνει οι αντίστοιχες μονιμοποιήσεις) εξαφανίζονται μυστηριωδώς από την Εγκύκλιο Μετατάξεων από το 2022 και έκτοτε.

ΧΩΡΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ συνεχίζουν τα διδάσκονται τα μαθήματα αισθητικής αγωγής με αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες των αντίστοιχων μαθημάτων, που είναι εργαστηριακής φύσης. Το σύγχρονο σχολείο είναι αυτό στο οποίο θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη η ύπαρξη αιθουσών για κάθε μάθημα ειδικότητας.

Πού είναι οι αίθουσες εικαστικών εξοπλισμένες με πάγκους, βρύσες, εργαλεία καβαλέτο, υλικά; Πού είναι οι αίθουσες για τη θεατρική αγωγή με μοκέτα, ηχοσύστημα, σκηνή, βεστιάριο; Πού είναι οι αίθουσες μουσικής εξοπλισμένες με μουσικά όργανα και τα κατάλληλα ηχεία;

Τα ΔΣ του ΠΑΣΕΜΕ, του ΠΕΣΥΘ και της ΕΝΕΚΕΜ καλούμε τους/ις συναδέλφους μας να απεργήσουν για όλα τα προβλήματα των κλάδων μας. Δυναμώνουμε τον αγώνα και ζητάμε αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης και εργασίας. Παλεύουμε για το σχολείο και τη μόρφωση που αξίζουμε και έχουμε ανάγκη εμείς και τα παιδιά μας.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

  • Να διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής αποκλειστικά από τους/ις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
  • Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική σε όλες τις βαθμίδες και σε όλες τις τάξεις της σχολικής εκπαίδευσης.
  • Να μπει χρονοδιάγραμμα για να αποκτήσουν όλα τα σχολεία αίθουσες για τα εργαστηριακά μαθήματα θεάτρου, εικαστικών και μουσικής, και να εξοπλιστούν καταλλήλως.
  • Να καλυφθούν όλες οι οργανικές αισθητικής αγωγής με μόνιμους διορισμούς και να συσταθούν νέες οργανικές στα ολιγοθέσια δημοτικά.
  • Να γίνουν άμεσα όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών στα κενά που υπάρχουν με συμβάσεις 12μηνης διάρκειας, για όλο το σχολικό έτος (1 Σεπτεμβρίου έως 30 Αυγούστου).
  • Επαναφορά 13ου-14ου μισθού. Εξίσωση των δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών/ριών (9μηνο ανατροφής, άδειες). Συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
  • Να ενισχυθούν τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία και να μπει τέλος στην αδιαφάνεια μεταθέσεων και αποσπάσεων όσων διδάσκουν σε αυτά.
  • Ο χρόνος μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο να συνυπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο.
  • Όχι στο «ψηφιακό σχολείο». Οι τέχνες διδάσκονται μόνο δια ζώσης.

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ)

Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ)

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.)

Δείτε σχετικά

Στα δικαστήρια προσέφυγε ο Υπουργός Παιδείας για την αυριανή απεργία-Ζητά να κηρυχθεί παράνομη 

Διαμαρτυρία για τις πειθαρχικές διώξεις από τον ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς και τους ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ Φθιώτιδας στην ΠΔΕ Στερεάς την Τετάρτη 23.10.2024

Καταγγελία ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για ΔΙΠΕ Δ’ Αθήνας-Συμμετοχή στην απεργία της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου 2024 

Συμμετοχή ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς Ελλάδας στην απεργία της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου 2024 

Συμμετοχή ΠΟΣΕΕΠΕΑ στην απεργία της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου 2024, που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ 

Απεργία στις 23 Οκτωβρίου 2024 προκηρύσσει η ΔΟΕ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση