Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφαση για θέματα Δευτεροβάθμιας: Τροποποιήθηκε σε 13 σημεία με νέα Κοινή Απόφαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφαση για θέματα Δευτεροβάθμιας: Τροποποιήθηκε σε 13 σημεία με νέα Κοινή Απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Απόφαση για θέματα Δευτεροβάθμιας

Με την υπ. αριθ. πρωτ. 110490/ΓΔ4 Κοινή Απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 5435/27-9-2024, τροποποιείται η υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/ 10-09-2024 Κοινή Απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130) ως εξής:

1. Η παρ. 8 του άρθρου 1 αντικαθίσταται ως εξής:

«8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνέχεια, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, και εφόσον η παρεμπόδιση προκλήθηκε από μαθητές/ τριες της σχολικής μονάδας, με απόφαση που λαμβάνεται σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 7, δύναται να παρέχεται επιπλέον και δια ζώσης ο απαραίτητος, αναλόγως των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριών, αριθμός διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το έκτο εδάφιο της παρ. 7. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.».

ΗΤΑΝ

8. Στην περίπτωση που η διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθίσταται αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερής λόγω παρεμπόδισης από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας εφαρμόζεται η διαδικασία του πρώτου εδαφίου της παρ. 7. Στη συνεχεία, αφού αποκατασταθεί η λειτουργία της σχολικής μονάδας, το σχολείο υποχρεωτικά παρέχει και δια ζώσης τον ίδιο αριθμό διδακτικών ωρών που παρείχε εξ αποστάσεως, λόγω της παρεμπόδισης, με τους παρακάτω τρόπους: α) με περιορισμό των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών, β) με περικοπή περιπάτων και εκδρομών και γ) με αξιοποίηση των σχολικών εορτών με την παράλληλη πραγματοποίηση των εορτών και των μαθημάτων. Μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν αδικαιολόγητη απουσία, για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.

2. Στην περ. 2 της παρ. Α «Εγγραφή» του άρθρου 8

οι λέξεις «με την περ. 8 της παρ. Α» αντικαθίστανται από τις λέξεις «με την περ. 7 της παρ. Α».

3. Η υποπερ. δ) της περ. 1 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:

«δ) Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) με την οποία ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια δηλώνει ότι: i) δεν φοιτά σε άλλο Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ. ή σχολείο/σχολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε Υπουργείου ή σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων ή σε Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) ή σε Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) ή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) ή σε αντίστοιχα σχολεία/σχολές/εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, σύμφωνα με την παρ. ΙΕ περί Διπλής Φοίτησης, ii) δεν είναι κάτοχος Απολυτηρίου Γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου.».

ΗΤΑΝ

δ) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75) με την οποία ο/η εγγραφόμενος/η μαθητής/τρια: i) δεν φοιτά σε άλλο Γυμνάσιο, ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. ή Π.ΕΠΑ.Λ. ή σχολείο/ σχολή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οποιουδήποτε Υπουργείου ή σε σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή στο μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας των Επαγγελματικών Λυκείων ή σε Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑ.Σ) ή σε Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) ή σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.)ή σε αντίστοιχα σχολεία/σχολές/εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, σύμφωνα με την παρ. ΙΕ άρθρου περί Διπλής Φοίτησης, ii) δεν είναι κάτοχος Απολυτηρίου Γυμνασίου ή ισότιμου τίτλου.

4. Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3 της παρ. Ε «Δικαιολογητικά εγγραφής» του άρθρου 8

η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».

5. Οι περ. «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», και «13» της παρ. ΙΒ του άρθρου 8

αναριθμούνται σε περ. «3», «4», «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11» και «12» αντίστοιχα.

6. Στο πρώτο εδάφιο της υποπερ. δ) της περ. 3, όπως αναριθμήθηκε, της παρ. ΙΒ του άρθρου 8

η λέξη «Φωτοαντίγραφο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Αντίγραφο».

7. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. ΙΓ «Εγγραφή μετά τη διακοπή φοίτησης» του άρθρου 8 οι λέξεις «η περ. Β της παρ. 2 του άρθρου 8»

αντικαθίστανται από τις λέξεις «η περ. 2 της παρ. Β του άρθρου 8».

8. Στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 17 οι λέξεις «του άρθρου 5»

αντικαθίστανται από τις λέξεις «του άρθρου 4».

9. Η παρ. 6 του άρθρου 20 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του. Σε περίπτωση που, κατά την πλήρως αιτιολογημένη κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, η συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στον περίπατο ήταν εκ των πραγμάτων αδύνατη, οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχωρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.».

ΗΤΑΝ

6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του., οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/ τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχωρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.

10. Οι παρ. «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13», «14» και «15» του άρθρου 21

αναριθμούνται σε παρ. «5», «6», «7», «8», «9», «10», «11», «12», «13» και «14» αντίστοιχα.

11. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 24 οι λέξεις «την παρ. 2 του άρθρου 5»

αντικαθίστανται από τις λέξεις «τις παρ. 1, 3 και 4 του άρθρου 5».

12. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 29 οι λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 28»

αντικαθίστανται από τις λέξεις «στην παρ. 5 του άρθρου 27».

13. Στην παρ. 3 του άρθρου 32 οι λέξεις «του κεφαλαίου Ε’, του άρθρου 8»

αντικαθίστανται από τις λέξεις «της παρ. Ε, του άρθρου 8».

Κατά τα λοιπά ισχύει η υπό στοιχεία 102791/ ΓΔ4/10-09-2024 κοινή απόφαση του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 5130).

Δείτε το ΦΕΚ Β 5435/27-9-2024

Δείτε σχετικά

Καταλήψεις μαθητών: Δεν περικόπτονται υποχρεωτικά εκδρομές και εορτές με νέα Απόφαση 

Ρύθμιση θεμάτων Δευτεροβάθμιας: Εναρξη/Λήξη σχολ. έτους-Αργίες-Εγγραφές-Ποινές-Απουσίες-Κινητά-Διαγωγή

Δείτε επίσης

Φθορές στα σχολεία από μαθητές: Τι ισχύει σε περίπτωση άρνησης αποκατάστασης ζημιάς από τους γονείς 

Χρήση κινητών στο σχολείο: Τι ισχύει για μαθητές-εκπαιδευτικούς-Διευθυντές | Ποινολόγιο 

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση