Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απολογισμός ΙΕΠ 2019-2023: Οι 5 βασικοί άξονες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απολογισμός ΙΕΠ 2019-2023: Το έργο του ΙΕΠ επικεντρώνεται στους παρακάτω πέντε (5) βασικούς άξονες – Το ΙΕΠ είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το ΥΠΑΙΘΑ.

Απολογισμός ΙΕΠ 2019-2023

Τον απολογισμό του για το διάστημα των ετών 2019 έως 2023 κοινοποίησε το Δ.Σ. του ΙΕΠ δια του Προέδρου του κο Ιωάννη Αντωνίου.

Σύμφωνα με τον κοινοποιηθέντα απολογισμό το έργο του Ι.Ε.Π. επικεντρώνεται στους παρακάτω πέντε (5) βασικούς άξονες:

  1. Προγράμματα Σπουδών, εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία και ψηφιακά αντικείμενα), υποστήριξη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  2. Εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού και επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  3. Ποιότητα και αξιολόγηση στην εκπαίδευση – αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών,
  4. Υλοποίηση ερευνών, προγραμμάτων και δράσεων σε συνεργασία με εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς.
  5. Ενημέρωση των ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών σχετικά με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας.
Ακολουθεί ο Απολογισμός

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2019-2023

Το Ι.Ε.Π. είναι επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υ.ΠΑΙ.Θ. και τους εποπτευόμενους φορείς στα θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μαθητικής διαρροής και πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καθώς και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου και αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.

Σκοπός του Ι.Ε.Π. είναι η επιστημονική έρευνα και μελέτη των σχετικών εκπαιδευτικών θεμάτων, καθώς και η διαρκής επιστημονική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Το έργο του Ι.Ε.Π. επικεντρώνεται σε πέντε (5) βασικούς άξονες:

  • Προγράμματα Σπουδών, εκπαιδευτικό υλικό (βιβλία και ψηφιακά αντικείμενα), υποστήριξη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
  • Εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού και επιμόρφωση εκπαιδευτικών
  • Ποιότητα και αξιολόγηση στην εκπαίδευση – αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών,
  • Υλοποίηση ερευνών, προγραμμάτων και δράσεων σε συνεργασία με εθνικούς και ευρωπαϊκούς φορείς.
  • Ενημέρωση των ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών σχετικά με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας.

Κατά την περίοδο 2019-2023, το έργο του Ι.Ε.Π. αφορούσε στα εξής:

 Α.        ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ           

 

  • Γενική Εκπαίδευση: 166 νέα Προγράμματα Σπουδών από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο (ολοκλήρωση εκπόνησης: Νοέμβριος 2021) (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5035542).
  • Πιλοτική εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2021-22 και 2022-23 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5035542).
  • Επαγγελματική Εκπαίδευση: 396 νέα Προγράμματα Σπουδών ΕΠΑΛ και ΠΕΠΑΛ, το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2024 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5027220).
  • Εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου: Τα νέα βιβλία, μαζί με το συμπληρωματικό ψηφιακό υλικό ως αναπόσπαστο μέρος τους, θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή τoν Ιούνιο του 2024 και σε έντυπη μορφή, τον Σεπτέμβριο του 2025 (Πράξη ΕΣΠΑ 2021-2027).
  • Εκπόνηση 000 Ψηφιακών Μαθησιακών Αντικειμένων, 4.000 σεναρίων και 4.000 ψηφιακών μαθημάτων, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί την περίοδο 2023-25 (MIS: 5174140).
  • Γενίκευση της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, μετά την Πιλοτική εφαρμογή το έτος 2020-21, σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας κατά το σχολικό έτος 2021-22 και 2022-23, με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού σε μορφή Moodle, διαθέσιμου σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
  • Αποτίμηση Πιλοτικής εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 2020-21, δημοσίευση ενδιάμεσης αποτίμησης και εκδήλωση βράβευσης Global Education Network of Europe- GENE και Επετειακή Έκδοση πιλοτικής δράσης (προς έκδοση).
  • Πιλοτική εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο, κατά το σχολικό έτος 2020- 2021, και γενίκευση της εισαγωγής σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας από το σχολικό έτος 2021-22, με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού, που παρήχθη σε συνεργασία του ΙΕΠ με το ΑΠΘ.
  • Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού για μαθητές/τριες με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5001313).
  • Εκπαιδευτική τηλεόραση: Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συμμετείχε στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε στο σπίτι», το οποίο δημιουργήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τη δημόσια τηλεόραση (ΕΡΤ2), στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας λόγω του Covid-19 και της συνακόλουθης αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Στο πλαίσιο αυτό –από 26/3/2020 έως 02/03/2021− παρήχθησαν και προβλήθηκαν συνολικά 459 πρότυπα μαγνητοσκοπημένα μαθήματα (Α΄ φάση παραγωγής: 210, Β΄ φάση παραγωγής 154 και Γ΄ φάση παραγωγής 95).
  • Πιλοτικές παρεμβάσεις υποστήριξης αξιοποίησης προηγμένων Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών στην Προσχολική Εκπαίδευση (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5158662).
  • Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης με σκοπό την υποστήριξη πολιτικών εκπαίδευσης βάσει ενός έξυπνου συστήματος «ιχνηλάτησης» της μαθητικής πορείας, καθώς και των εκπαιδευτικών και εργασιακών διαδρομών των μαθητών και μαθητριών. Το έργο είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5124310).
  • Σύμπραξη του ΙΕΠ με το Εργαστήριο Πολιτικών Εκπαίδευσης, Ηλεκτρονικής Μάθησης, Διάχυσης Γνώσης και Καινοτομίας του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Παν/μίου Πελοποννήσου για την αξιολόγηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης.
  • Υποστήριξη των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων μαθητών και εκπαιδευτικών, αποστολή θεμάτων εξετάσεων στα πρότυπα σχολεία, βαθμολόγηση των γραπτών των εξετάσεων εισαγωγής.

 Β.        ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

  • Στα νέα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 36 ώρες μεικτής επιμόρφωσης (8 ώρες σύγχρονη και 28 ώρες ασύγχρονη εξ αποστάσεως). Επιμορφωτικός στόχος 2022-23: 000 εκπαιδευτικοί. Η επιμόρφωση ξεκίνησε το σχολικό έτος 2021-22 σε 1.955 εκπαιδευτικούς Πρότυπων/Πειραματικών σχολείων (106 επιμορφωτικά τμήματα), στο πλαίσιο της Πιλοτικής Εφαρμογής των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης. Στο ίδιο πλαίσιο επιμορφώθηκαν 1.700 επιμορφωτές Β΄ στα Νέα Προγράμματα Σπουδών, οι οποίοι ως πολλαπλασιαστές ανέλαβαν την επιμόρφωση των υπολοίπων 30.000 εκπαιδευτικών από τον Μάρτιο του 2023 μέχρι τον Ιούλιο του 2023 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5035543).
  • Στα νέα Προγράμματα Σπουδών μέσω 51 επιμορφωτικών προγραμμάτων, σε μορφή MOOCS, , διαθέσιμων σε όλους τους εκπαιδευτικούς, από τον Σεπτέμβριο του 2023 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5035543).
  • Στα νέα Προγράμματα Σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: επιμορφωτικός στόχος, 000 εκπαιδευτικοί, το σχολικό έτος 2023-24 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5027220).
  • Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 36 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Κατά το σχολικό έτος 2021-22 την επιμόρφωση παρακολούθησαν 678 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων σε πανελλαδική κλίμακα, ενώ έχουν ήδη πιστοποιηθεί 68.875 εκπαιδευτικοί. Η επιμόρφωση συνεχίστηκε και κατά το σχολικό έτος 2022-23 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5092064).
  • Στην Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ). Στην επιμόρφωση, μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2023, συμμετείχαν περίπου 000 εκπαιδευτικοί και Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ06 και ΠΕ60 (24 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης). Μετά την ολοκλήρωση της Πράξης ΕΣΠΑ, η πλατφόρμα και το υλικό της επιμόρφωσης συνεχίζει να αξιοποιείται από το ΙΕΠ (με ίδια μέσα) για την επιμόρφωση νέων εκπαιδευτικών και Συμβούλων Εκπαίδευσης (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5093563).
  • Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών: 96 ώρες εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (24 ώρες σύγχρονη και 72 ώρες ασύγχρονη) Επιμορφωτών Β’ (Α’ φάση επιμόρφωσης κατά το σχολ. έτος 2021-2022) και 000 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών Π/Θμιας & Δ/θμιας Γενικής & Ειδικής Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ (Β’ Φάση Επιμόρφωση, κατά το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2023) (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5070654).
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας: Κατά το διάστημα 2018-2023 επιμορφώθηκαν 206 εκπαιδευτικοί (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5008057).
  • Στο πρόγραμμα «Μια νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»: 32 ώρες (20 ώρες σύγχρονη και 12 ώρες ασύγχρονη) εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ., συμπεριλαμβανομένων των στελεχών εκπαίδευσης, και αναπληρωτών Ψυχολόγων (ΠΕ23), μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), που υπηρετούν στα ΕΠΑ.Λ. Κατά το διάστημα 2021- 2023 έχουν επιμορφωθεί συνολικά 3.480 εκπαιδευτικοί (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5070654).
  • Στη δράση «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού»: ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση μέσω MOOC σε 25.000 εκπαιδευτικούς το σχολικό έτος 2021-22 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5001313).
  • Στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση 14 ωρών κατά την οποία 706 Επιμορφωτές Β΄ επιμόρφωσαν 000 εκπαιδευτικούς, κατά το διάστημα Ιουνίου – Ιουλίου 2022. Η επιμόρφωση του Β’ κύκλου, 12.000 επί πλέον εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών που επικοινωνούν με Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2023 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014- 2020, MIS: 5032906).
  • Στις ψηφιακές δεξιότητες σε συνδυασμό με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών: επιμόρφωση 000 εκπαιδευτικών, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το έργο είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί την περίοδο 2023-25 (MIS: 5180858).
  • Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών/Εκπαιδευτών Ειδικοτήτων ΕΠΑΛ σε θέματα τεχνολογικής καινοτομίας: επιμορφωτικός στόχος 550 εκπαιδευτικών κατά το σχολικό έτος 2023-24 (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5155025).
  • Σε συνεργασία με ΥΠΑΙΘ, UNICEF, ΔΟΜ, Ύπατη Αρμοστεία κατά το διάστημα Δεκεμβρίου 2020-Φεβρουαρίου 2021 υλοποιήθηκαν τέσσερεις κύκλοι 5ωρων επιμορφωτικών εργαστηρίων προς τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής και των ΔΥΕΠ.
  • Υλοποίηση Πιλοτικών επιμορφωτικών παρεμβάσεων βραχείας διάρκειας για την προώθηση των γραμματισμών (Γλώσσα/κατανόηση κειμένων, Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά) στην υποχρεωτική εκπαίδευση το σχολ. έτος 2019-2020: Η επιμορφωτική δράση εφαρμόσθηκε πιλοτικά σε μεικτές ομάδες/τμήματα 300 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ίδια μέσα.
  • Συνεργασία του Ι.Ε.Π., Ελληνικών Πανεπιστημίων και UNICEF για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την προετοιμασία του εκπαιδευτικού προγράμματος και υλικού εντατικής μάθησης (accelerated learning) για τη σχολική ένταξη των παιδιών προσφύγων μεταναστών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Συνεργασία ΥΠΑΙΘ με το Συμβούλιο της Ευρώπης για την Πειραματική εφαρμογή προγράμματος του Συμβουλίου της Ευρώπης με τίτλο «Ο ρόλος της γλώσσας Ρομανί στην εκπαιδευτική ένταξη παιδιών και νέων Ρομά: από την πολιτική στην πρακτική. Οδηγίες για την εφαρμογή στην τάξη και Εκπαιδευτικό Υλικό για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος» σε δημοτικά ΖΕΠ σχολεία της χώρας κατά τα σχολικά έτη 2021-
  • Ανάπτυξη περιεχομένου και υλικού επιμόρφωσης νέων κλάδων εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου ΤΠΕ) (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5084974).

   Γ. ΠΟΙΟΤΗΤΑ και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

 

  • Πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στις προαγωγικές εξετάσεις Α’ και Β’ τάξεων όλων των τύπων Λυκείου με τη συμμετοχή 1.881 σχολικών μονάδων, το σχολικό έτος 2021-22. Το σχολικό έτος 2022-23 οι εξετάσεις με Τράπεζα επεκτάθηκαν και στην Γ’ Λυκείου. Τα αναρτημένα θέματα στην ειδική εφαρμογή του ΙΕΠ είναι 25.209 για τις τρεις τάξεις όλων των τύπων λυκείων (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5070818). Η εξωτερική αξιολόγηση του έργου ολοκληρώθηκε και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ.
  • Πρώτη υλοποίηση των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα, οι οποίες διενεργήθηκαν στις 18 Μαΐου 2022, σε 554 Σχολεία, Δημοτικά (ΣΤ’ τάξη) και Γυμνάσια (Γ’ τάξη), όλης της χώρας, με τη συμμετοχή 411 μαθητών/τριών. Μετά την πρώτη εφαρμογή διαγνωστικών εξετάσεων, συντάχθηκε και απεστάλη στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων και σχετική έκθεση αποτίμησης και προτάσεις από το ΙΕΠ. Οι διαγνωστικές εξετάσεις επαναλήφθηκαν το σχολικό έτος 2023-24, στις 10/5/2023, με συμμετοχή 593 σχολικών μονάδων και 10.728 μαθητών/τριών (Πράξη ΕΣΠΑ 2014-2020, MIS: 5161483).
  • Σχεδιασμός και προετοιμασία της εισαγωγής συστήματος «Συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» τα σχολ. έτη 2021-22 και 2022-23. Υποστήριξη της εφαρμογής των διαδικασιών εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις 225 σχολικές μονάδες της χώρας, ανάπτυξη υποστηρικτικού υλικού (http://iep.edu.gr/el/nea-anakoinoseis), και επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης (Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου και Διευθυντών σχολικών μονάδων) σχετικά. Οι Εκθέσεις εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης είναι αναρτημένες στην ειδική εφαρμογή του ΙΕΠ (https://sch-eval.iep.edu.gr/). Μετά την πρώτη εφαρμογή του της αξιολόγησης, το 2022-23, συντάχθηκε και απεστάλη στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων η πρώτη ετήσια Έκθεση από το ΙΕΠ με τα επιτεύγματα, τις ανάγκες, τις δυσκολίες και τις τάσεις που εντοπίστηκαν, καθώς και με προτάσεις βελτίωσης και αποτελεσματικότερης οργάνωσης των διαδικασιών του συστήματος.
  • Διεξαγωγή της κύριας έρευνας του PISA (Μάρτιος – Απρίλιος 2022) σε 240 σχολεία Δ/θμιας Εκπαίδευσης, με τη συμμετοχή 6400 μαθητών/τριών περίπου, οι οποίοι/ες αξιολογήθηκαν στα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες, την Κατανόηση Κειμένου και σε ένα νέο γνωστικό αντικείμενο, τη Δημιουργική Σκέψη. Στη συνέχεια, έγινε βαθμολόγηση και τα σχετικά δεδομένα βρίσκονται σε επεξεργασία.
  • Προετοιμασία, οργάνωση και διεξαγωγή της πιλοτικής φάσης (field trial) (Μάιος 2022) της διεθνούς έρευνας ICILS (International Computer and Information Literacy Study), με τη συμμετοχή 865 μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) από 38 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια. Η έρευνα αξιολογεί τις δεξιότητες συλλογής και παραγωγής ψηφιακών δεδομένων και την κατανόηση των μαθητών και μαθητριών όσον αφορά την ασφαλή και κατάλληλη χρήση των ψηφιακών πληροφοριών.
  • Προετοιμασία, οργάνωση και διεξαγωγή της Κύριας Έρευνας (Main Study) ICILS (International Computer and Information Literacy Study) σε 186 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια της χώρας (Απρίλιος – Μάιος 2023). Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία βαθμολόγησης για την έκδοση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.
  • Ειδικό Παρατηρητήριο για τη Μαθητική Διαρροή (υπ’ αρ. πρωτ. 219/11-01-2021, ΑΔΑ: ΨΘ6ΓΟΞΛΔ-Α9Ο): Από το έτος 2021 το ΙΕΠ λαμβάνει από το πληροφοριακό σύστημα myschool του ΥΠΑΙΘ μοναδικοποιημένα δεδομένα για τη φοίτηση των μαθητών/τριών. Με αφετηρία το σχολικό έτος 2013-2014 πραγματοποίησε μελέτη της μαθητικής διαρροής για την περίοδο αναφοράς 2013-2019, ενώ είναι υπό επεξεργασία τα στοιχεία του σχολικού έτους 2019-2021.
  • Αποτίμηση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια» που υλοποιήθηκε σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας και ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων του εξωτερικού για το σχολικό έτος 2021-2022.

 Δ. ΕΡΕΥΝΕΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΔΡΑΣΕΙΣ

  •  Αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση ερευνών, προγραμμάτων, διαγωνισμών, φεστιβάλ κλπ. σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υποβάλλονται προς έγκριση περίπου 1000 αιτήματα ετησίως.
  • Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus+, REC).
  1. “ACTive citizenship projects to enhance pupils social and civic competences (ACT)” (Agreement n. 582958 – EPP-1-2016-2-FR-EPPKA3-PI-POLICY). Διάρκεια: 28-2-2017 έως 27-2-2020.
  2. “Identification and Motivation of inactive youth who mostly need Physical ACTivity- IMPACT” (Agreement n. 579784-EPP-1-2016-2-EL-SPO-SCP). Διάρκεια: 1-1-2017 έως 31-12-2019.
  3. “Open Schools for Open Societies-OSOS” (Agreement 741572). Διάρκεια: 1-4-2017 έως 31-3-2020.
  4. “Inclusive Schools (INSCOOLS)” (Agreement n. 604449-EPP-1-2018-1-UK-EPPKA3-IPI- SOC-IN). Διάρκεια: 15-1-2019 έως 14-1-2021.
  5. “Reflecting for Change (R4C)” (Agreement n. 612879). Διάρκεια: 1-11-2019 έως 31- 10-2021.
  6. “Interactive Curriculum Development for Technical Vocational Education and Training” (Agreement n. 2019-1-EL01-KA202-063019). Διάρκεια: 1-9-2019 έως 31-08-
  7. “Inclusive Schools for Roma” (Agreement n. 604449-EPP-1-2018-1-UK-EPPKA3-IPI- SOC-IN). Διάρκεια: 1-6-2020 έως 31-8-2022.
  8. “LOOP–Empowering teachers personal, professional and social continuous development through innovative peer-induction programmes” (Agreement 626148-EPP-1-2020-2-PT-EPPKA3-PI-POLICY). Διάρκεια: 28-2-2021 έως 27-2-2024.
  9. “Assessing Newly Arrived Migrants’ Knowledge in Science and Math using Augmented Teaching Material – Augmented Assessment” (Agreement n. 621517- EPP-1-2020-1-EL-EPPKA3-IPI-SOC-IN). Διάρκεια: 1-11-2020 έως 31-10-2023.
  10. “Learning from the Extremes (LfE)” (Agreement LC-01760255 / 101052266 LfE). Διάρκεια: 1-2-2022 έως 31-1-2024.
  11. “Enriching Teachers’ Skills in Digital Humanities CrowdsourcING (ENTICING)” (Agreement n. 2020-1-EL01-KA226-SCH-094773). Διάρκεια: 28-2-2021 έως 27-2-2024.
  12. “Reimagining Social and Emotional Education in secondary schools through arts- integrated practices in the post Covid-19 era” (REIMAGINED) (Agreement n: 2021-1- EL01-KA220-000032804). Διάρκεια: 28-02-2022 έως 27-08-2024.
  13. “The reinforcement of Physical Education Teachers’ Intercultural Competences” (PETIC)” (Agreement n.: 2021-1-EL01-KA220-000032804). Διάρκεια: 28-02-2022 έως 27-02-2025.
  14. “Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability” (AELIA) (Agreement n: 2021-1-EL01-KA220-000032804). Διάρκεια: 2022-2024.
  • Συνεργασία με ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς για εκπαιδευτικά θέματα αρμοδιότητας του ΙΕΠ: Συμβούλιο της Ευρώπης, Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Δίκτυο Ευρυδίκη, UNESCO, ΟΟΣΑ, UNISEF κ.ά.
  • Παροχή στοιχείων σε ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς σχετικά με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τις εκπαιδευτικές πολιτικές – μεταρρυθμίσεις.
  • Γνωμοδοτήσεις για εκθέσεις και μελέτες ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών.

 Ιστότοπος: www.iep.edu.gr

 Ο Πρόεδρος

Γιάννης Αντωνίου

Δείτε επίσης

Μονιμοποίηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπ. Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου 

Συνάντηση ΟΛΜΕ με νέα ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Τι συζητήθηκε-Ποια τα αιτήματα της Ομοσπονδίας

Επιτροπή επίλυσης θεμάτων καθημερινότητας θα συστήσει ο Υπ. Παιδείας-Ανακοίνωση για τις συναντήσεις με ΔΟΕ-ΟΛΜΕ 

Νέο μισθολόγιο 2024: Οι αυξήσεις στα καθαρά ποσά εκπ/κών, στελεχών, νεοδ/των, αναπληρωτών-Πίνακες/Διαγράμματα 

Ειδική αγωγή-διορισμοί 2023: Τέλος εβδομάδας οι Προσκλήσεις για εκπ/κούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ για δήλωση περιοχών 

Εκκαθαρισμένοι πίνακες ειδικής αγωγής, εκπ/κών Α/θμιας και Β/θμιας και ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν τους διορισμούς

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply