Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αριθμός μαθητών ανά τμήμα: Τι ισχύει-Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αριθμός μαθητών ανά τμήμα: Τι ισχύει – Τι είπε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή σε συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.

Αριθμός μαθητών ανά τμήμα

Στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα αναφέρθηκε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή με θέμα τις συγχωνεύσεις τμημάτων του 4ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου της Βουλευτού του ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ κας Τόνιας Αντωνίου.

Συγκεκριμένα η κα Μακρή παρέθεσε τα ισχύοντα για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, καθώς και τον μέσο όρο στις δημόσιες σχολικές μονάδες ως εξής:

Τι ισχύει σχετικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα

– Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στα γυμνάσια καθορίζεται με μια απόφαση του 2013 και δεν μπορεί να ξεπερνά τους είκοσι επτά ανά τμήμα τάξης. Είναι πολύ λίγες και εξαιρετικές οι περιπτώσεις που ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να κάνει προσαύξηση κατά 10%, αιτιολογημένη ειδικά και εξαιρετικά.

– Μπορεί, όμως, ο αριθμός των μαθητών ενός τμήματος να μειωθεί κατά τρεις από το μέγιστο προβλεπόμενο όριο των είκοσι επτά, όταν σε μια τάξη υπάρχουν μαθητές με διαγνωσμένες -πάντοτε από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή από την ΚΕΔΑΣΥ, από παιδαγωγικά κέντρα, από δημόσιο νοσοκομείο- ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και είναι πάνω από τέσσερις -αναφέρω ενδεικτικά: δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαρρυθμία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία- και εφόσον δεν λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο.

– Όταν υπάρχουν μαθητές που έχουν διαγνωσμένες, πάντοτε από τους αρμόδιους φορείς, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πιο σοβαρές περιπτώσεις, και είναι πάνω από ένας ανά τμήμα, τότε πάλι ο ανώτατος αριθμός των είκοσι επτά μπορεί και αυτός να μειωθεί.

Πώς γίνεται η μείωση

– Παίρνει απόφαση ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αυτή η απόφαση εκδίδεται μετά την εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης όταν διατυπώνει την εισήγηση λαμβάνει υπόψη τη σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, τη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.

– Για να υπάρχουν τέσσερα τμήματα σε μια τάξη Γυμνασίου, πρέπει να υπάρχουν κατ’ ελάχιστο αριθμό ογδόντα δύο μαθητές.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες

– Ο μέσος όρος στις δημόσιες σχολικές μονάδες στη χώρα μας είναι 17,5 μαθητές ανά τμήμα.

– Ειδικότερα 19,94 είναι ανά τμήμα στη Δευτεροβάθμια και 15,1 στην Πρωτοβάθμια. Συγκριτικά, στην Αγγλία είναι 26,7, στη Γαλλία 23,7.

– Μόνο το 2,64 των τμημάτων έχει είκοσι έξι μαθητές, μόνο το 1,56% έχει  είκοσι επτά μαθητές, μόνο το 0,35% έχει είκοσι οκτώ μαθητές και το  0,26% έχει είκοσι εννέα μαθητές.

– Τηρούμε τον ανώτατο αριθμό, επίσης και την παρέκκλιση του 10% σε εξαιρετικές περιπτώσεις και αυτό ισχύει και στην περίπτωση αυτή.

Δείτε επίσης

Μακρή: Μονιμοποίηση με αξιολόγηση-Ανακαλούνται διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης Δ/νσεων Εκπ/σης 

Κενά φιλολόγων ειδικής αγωγής: Κατάθεση Ερώτησης για συζήτηση στη Βουλή 

Προσλήψεις Δ Φάσης 815 εκπαιδευτικών Γενικής 2022: Ανάληψη υπηρεσίας 2 έως 5.12.2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Αλφα Κάπα on

    Τί ποσοστό έχει 30 μαθητές Ζετάκι; Γιατί στο ΕΠΑΛ μου έχουμε 10 τέτοια από τα 15 συνολικά τμήματα…

    Θά λεγα κάτι αλλά με εμποδίζει η αστική μου ευγένεια.

Leave A Reply