Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Χριστουγεννιάτικο Τραγούδι στη Νοηματική: Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη Ενώνουν Δυνάμεις | Video

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Χριστουγεννιάτικο Τραγούδι στη Νοηματική: Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη Ενώνουν Δυνάμεις – Αυτή η δράση αναδεικνύει τον ρόλο της εκπαίδευσης ως μοχλό αλλαγής και έμπνευσης. 

Χριστουγεννιάτικο Τραγούδι στη Νοηματική

Μαθητές και μαθήτριες από το 3ο και 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης και το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου Ηρακλείου Κρήτης συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι στη νοηματική γλώσσα.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής η οποία υλοποιήθηκε με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών Απόστολου Γαρούφου (ΠΕ02 ΕΑΕ), Ελεάννας Όρλιακλη (ΠΕ02 ΕΑΕ) και Σταυρούλας Φράγκου (ΠΕ02 ΕΑΕ) ήταν να ευαισθητοποιήσει τόσο τους μαθητές όσο και την ευρύτερη κοινότητα για τη σημασία της ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητά μας και η νοηματική, πέρα από ένα μέσο επικοινωνίας, γίνεται εδώ σύμβολο ισότητας και αποδοχής.

Ακολουθεί το σxετικό ενημερωτικό σημείωμα και το video

Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη Ενώνουν Δυνάμεις: Το Χριστουγεννιάτικο Τραγούδι στη Νοηματική που Συγκίνησε Όλους!

Μπορεί τα Χριστούγεννα να είναι η γιορτή της αγάπης, όμως φέτος, μαθητές από δύο άκρες της Ελλάδας μας έδειξαν τι σημαίνει πραγματικά η έννοια της ενότητας. Μαθητές και μαθήτριες από το 3ο και 4ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης και το Γυμνάσιο Άνω Βιάννου Ηρακλείου Κρήτης συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν ένα χριστουγεννιάτικο τραγούδι στη νοηματική γλώσσα, προσφέροντας ένα συγκινητικό και βαθιά συμβολικό μήνυμα αποδοχής και ένταξης.

Σε έναν κόσμο όπου η επικοινωνία συχνά περιορίζεται από εμπόδια, οι μαθητές αυτοί απέδειξαν ότι η αληθινή επικοινωνία δεν χρειάζεται λέξεις. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, οι μαθητές έμαθαν να αποδίδουν στη νοηματική το μήνυμα των Χριστουγέννων, ενώνοντας τη μαγεία της μουσικής με τη δύναμη της διαφορετικότητας. Το αποτέλεσμα είναι ένα βίντεο γεμάτο συναίσθημα, που αποτυπώνει την αξία της συνεργασίας, της αποδοχής και της ενότητας.

Η Συνεργασία που Γεφυρώνει Αποστάσεις

Παρά τις αποστάσεις που χωρίζουν τη Θεσσαλονίκη από την Κρήτη, η σύμπραξη των σχολείων αποδεικνύει ότι η τεχνολογία και η συνεργασία μπορούν να ενώσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικά μέρη της χώρας. Το project αυτό δεν είναι απλώς μια καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά μια ζωντανή απόδειξη του πώς η εκπαίδευση μπορεί να γίνει φορέας αλλαγής και ενδυνάμωσης.

Η Σημασία της Νοηματικής Γλώσσας

Η επιλογή της νοηματικής γλώσσας για το τραγούδι δεν ήταν τυχαία. Στόχος του project ήταν να ευαισθητοποιήσει τόσο τους μαθητές όσο και την ευρύτερη κοινότητα για τη σημασία της ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητά μας. Η νοηματική, πέρα από ένα μέσο επικοινωνίας, γίνεται εδώ σύμβολο ισότητας και αποδοχής.

Ένα Μήνυμα για Όλους

Το τραγούδι που παρουσιάζουν οι μαθητές καταφέρνει να αγγίξει τις καρδιές όλων όσων το βλέπουν. Είναι ένα μήνυμα αγάπης και ενότητας, που μας υπενθυμίζει ότι τα Χριστούγεννα είναι η γιορτή της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς.

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών:

  •  Μοντάζ & Νοηματική: Γαρούφος Απόστολος (ΠΕ02 ΕΑΕ)
  •  Νοηματική: Όρλιακλη Ελεάννα (ΠΕ02 ΕΑΕ)
  •  Συνεργασία: Φράγκου Σταυρούλα (ΠΕ02 ΕΑΕ)

Αυτή η δράση αναδεικνύει τον ρόλο της εκπαίδευσης ως μοχλό αλλαγής και έμπνευσης. Οι μαθητές, μέσα από την προσπάθειά τους, μας έδειξαν ότι η τέχνη και η επικοινωνία μπορούν να ενώσουν ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες, πόλεις και συνθήκες.

Δείτε το Βίντεο και Αφήστε το Μήνυμα να σας Εμπνεύσει

Το βίντεο του τραγουδιού θα παρουσιαστεί σε εκδηλώσεις και θα διανεμηθεί στα κοινωνικά δίκτυα, με στόχο να φτάσει το μήνυμα αγάπης όσο το δυνατόν πιο μακριά. Ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που έκαναν αυτό το όνειρο πραγματικότητα!

Δείτε επίσης

Στο Ψηφιακό Σχολείο στο Υπουργείο Παιδείας Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 

Πρωθυπουργός για Διεθνές Απολυτήριο: Γίνεται πλέον προσβάσιμο και στα δημόσια σχολεία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply