Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δεκτή η αγωγή του Υπ. Παιδείας κατά της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Απεργία-Αποχή από την αξιολόγηση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δεκτή η αγωγή του Υπουργείου Παιδείας κατά της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Απεργία-Αποχή από την αξιολόγηση – Αναμένεται η κοινοποίηση της Απόφασης στην Ομοσπονδία των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Δεκτή η αγωγή του Υπουργείου Παιδείας κατά της ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 στις 09:51 το πρωί κατατέθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών από το Υπουργείο Παιδείας η Αγωγή κατά της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Απεργία-Αποχή από την αξιολόγηση των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, κοινοποιήθηκε στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ στις 11:30 και εκδικάστηκε στις 13:30 την ίδια μέρα.

Η Αγωγή του ΥΠΑΙΘΑ έγινε δεκτή και αναμένεται τώρα να κοινοποιηθεί η Απόφαση στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Τι ζητούσε το Υπουργείο Παιδείας με την Αγωγή. 

1. Να αναγνωρισθεί ότι είναι παράνομη (τυπικά, καθώς και ως καταχρηστική) η κηρυχθείσα από την εναγόμενη απεργία – αποχή των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, που καλύπτονται συνδικαλιστικά από αυτήν, από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την εφαρμογή του ν. 4823/21, όπως αυτές συμπληρώθηκαν και περαιτέρω ρυθμίστηκαν στην Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/ΦΕΚ Β 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της», καθώς και των διατάξεων των εφαρμοστικών τούτων εγκυκλίων.

2. Να απαγορευτεί η συνέχιση της ως άνω απεργίας – αποχής καθώς και η επανάληψη της ίδιας ή άλλης με το ίδιο αντικείμενο αίτημα και συνθήκες στο μέλλον.

3. Να καταδικαστεί η εναγόμενη σε -άλλως και επικουρικώς να απειληθεί εναντίον της- χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ για κάθε μεμονωμένη παραβίαση της απόφασης που θα εκδοθεί,

4. Να κηρυχθεί προσωρινώς εκτελεστή η απόφαση που θα εκδοθεί, συνολικώς, ήτοι αναφορικώς προς όλα τα παραπάνω αιτήματά μου,

5. Να καταδικαστεί η εναγόμενη στην εν γένει δικαστική δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου.

6. Λόγω του κατεπείγοντος, καθώς ήδη από τις 9/2/2024 έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία για τις ενέργειες αξιολόγησης των πεδίων Α1 και Α2, όπως ορίζονται στην επίμαχη Υ.Α., ενώ έχει παρέλθει και η καταληκτική ημερομηνία (2/4/2024) για τις ενέργειες των διαδικασιών αξιολόγησης για το πεδίο Β. Ώστε αν δεν εκδοθεί απόφαση του Δικαστηρίου Σας απολύτως άμεσα, θα ματαιωθεί, ο σκοπός των επίμαχων διατάξεων, που καθιερώνουν την περιοδική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι αν δεν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση εντός του τρέχοντος σχολικού έτους- έστω και κατά ένα μέρος- θα εκκινήσει εκ νέου, κατά την επόμενη σχολική χρονιά και με καθυστέρηση ήδη 2 ετών, καινούργια διαδικασία με αμφίβολο αποτέλεσμα ως προς το ποσοστό ολοκλήρωσης της, λαμβανομένης υποψη και της καταχρηστικής, όπως καταδείξαμε, συμπεριφοράς της εναγόμενης.

Εξάλλου ο νομοθέτης έκρινε απολύτως σκόπιμο και αναγκαίο ότι, οι διαδικασίες για τη βελτίωση της ατομικής απόδοσης των εκπαιδευτικών και την προαγωγή και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του παιδαγωγικού, διδακτικού και υποστηρικτικού έργου που προσφέρεται, στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης, από τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές δομές, που θεσπιστήκαν με το ν. 4823/2021, επιβάλλεται να διενεργούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, είτε επειδή αυτό ορίζεται ρητώς στις σχετικές διατάξεις ή συνάγεται από αυτές, είτε επειδή επιβάλλεται από τις κρατούσες στις σχολικές μονάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους συνθήκες και εκπαιδευτικές – παιδαγωγικές ανάγκες, χωρίς την παρεμβολή συνεχών και, μάλιστα, παράνομων απεργιακών κινητοποιήσεων.

Για αυτό θα πρέπει

α) να οριστεί δικάσιμος εντός της προβλεπόμενης από την παρ. 4 του άρθρου 22 του ν. 1264/1982 προθεσμίας,

β) να επιτραπεί η επίδοση της παρούσης δύο (2) ώρες πριν από την συζήτησή της και

γ) να επιτραπεί η επίδοση της εκδοθησομένης με δικαστικό επιμελητή και καθ’ υπέρβαση των νομίμων, ήτοι και μετά ώραν 19.00 της ημέρας που θα εκδοθεί έως ώρα 24.00 της ιδίας ημέρας, πάντοτε λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα της υπόθεσης.

Δείτε επίσης

Ειδικά σχολεία: Ερευνητικά δεδομένα-Aπόψεις των εκπ/κών για την ειδική συμπεριληπτική εκπ/ση-28.4.2024 

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών: Γιατί το Υπ. Παιδείας αρνείται τον ουσιαστικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες; 

Πρωτόκολλα ενδοσχολικής βίας του Υπ. Παιδείας: Πρόληψη-Διαχείριση-Ορισμοί και εννοιολογικό υπόβαθρο 

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών ΠΕ71 από Πρόσκληση του ΙΕΠ: Διαμαρτυρία του ΣΑΤΕΑ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply