Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διαμαρτυρία Φιλολόγων για την καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διαμαρτυρία Φιλολόγων για την καθυστέρηση έναρξης του προγράμματος “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ” – Το Ψήφισμα απεστάλη στο Υπουργείο Παιδείας.

Διαμαρτυρία Φιλολόγων

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων διοργάνωσε ένα ηλεκτρονικό Ψήφισμα, το οποίο αφορούσε στους κλάδους ΠΕ02 και ΠΕ03 σχετικά με την καθυστέρηση της έναρξης του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Το Ψήφισμα συγκέντρωσε 1312 ψήφους και τόσο το κείμενο όσο και τα ονόματα των εκπαιδευτικών που ψήφισαν κατατέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας.

Ακολουθεί το σχετικό κείμενο

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ»,Υ.Μ. ΕΠΑ.Λ το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, δημιουργήθηκε με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Τα τελευταία χρόνια η εφαρμογή του έχει επεκταθεί σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας ενισχύοντας τη γνωστική και ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη των μαθητών της Α΄ Λυκείου. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος καθίσταται εφικτή η αρχή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, η οποία συνδέεται άρρηκτα με τη θεωρία της σχολικής κοινότητας. Ειδικότερα, οι μαθητές αισθάνονται ότι αποτελούν ενεργά μέλη μιας ευρύτερης ομάδας που δε στοχεύει μόνο στην παροχή γνώσεων ή στην κοινωνικοποίηση και στη σύσφιξη σχέσεων. Ως εκ τούτου, πρόκειται για ένα περιβάλλον στο οποίο τα παιδιά αναπτύσσουν δεσμούς που προωθούν την προσαρμογή και τη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό σημαίνει πως γίνονται αποδεκτές τόσο οι ομοιότητες όσο και οι επιμέρους διαφορές τους, με αποτέλεσμα  την επίτευξη της μάθησης για όλους. Παράλληλα, ενισχύονται σε σημαντικό βαθμό η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση των μαθητών, καθώς μέσω της ουσιαστικής παρέμβασης των εκπαιδευτικών παρατηρείται σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις τους.

Δυστυχώς, παρά τα πολλαπλά οφέλη της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης, διαπιστώσαμε, έπειτα από επικοινωνία με το Υπουργείο, ότι το πρόγραμμα θα καθυστερήσει και δε θα συμπεριληφθεί στη Β’ φάση αναπληρωτών! Ενώ, λοιπόν, από τον ΑΥΓΟΥΣΤΟ το Υπουργείο γνωρίζει τον αριθμό των τμημάτων της Α’ λυκείου στα ΕΠΑ.Λ. της χώρας,  το Υπουργείο ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ καθυστερεί να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα που αποδεδειγμένα ενισχύει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.! Επιπλέον, ας μην ξεχνάμε ότι το πρόγραμμα αυτό δεν επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό, αλλά χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και έχει ήδη εγκριθεί μέχρι το 2026!

Γιατί, λοιπόν, δε συμπεριλαμβάνεται στη Β΄ φάση, αφού οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί; Γιατί πρέπει κάθε χρόνο να παλεύουμε για τα αυτονόητα;

Ως εκ τούτου, απαιτούμε μέσω του ψηφίσματος που σάς καταθέτουμε τα εξής:

  • Tην άμεση εφαρμογή του προγράμματος σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Την άμεση πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού φιλολόγων και μαθηματικών, προκειμένου οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ να ενταχθούν ομαλά στη μαθησιακή διαδικασία και να λάβουν μέσω της συνδιδασκαλίας την απαραίτητη υποστήριξη από τους πρώτους μήνες του σχολικού έτους.

Οι μαζικές υπογραφές των εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ03 αποδεικνύουν την ανάγκη άμεσης επιτάχυνσης των διαδικασιών έναρξης του προγράμματος Υ.Μ.ΕΠΑ.Λ από την Β’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών!

Με εκτίμηση, Πρωτοβουλία Φιλολόγων.

Δείτε επίσης

Αποτίμηση Α’ φάσης αναπληρωτών 2024-2025 από τον Σύλλογο Αναπληρωτών Φιλολόγων (ΣΑΦ) 

Ανακλήσεις προσλήψεων στο Ψηφιακό Φροντιστήριο | Απόφαση 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση