Κυριακή, 30 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δικαιωθέντες από το ΣΤΕ εκπ/κοί επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008: Νομικά μετέωρη η απάντηση του Υπ. Παιδείας στις Επερωτήσεις κομμάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δικαιωθέντες από το ΣΤΕ εκπαιδευτικοί επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008: Νομικά μετέωρη είναι η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στις Επερωτήσεις κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Δικαιωθέντες από το ΣΤΕ εκπαιδευτικοί επιτυχόντες ΑΣΕΠ

Νομικά μετέωρη είναι η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στις Επερωτήσεις κοινοβουλευτικών κομμάτων για το θέμα των εκπαιδευτικών που δικαιώθηκαν από το ΣΤΕ με αναδρομικό διορισμό ως επιτυχόντες των ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Δικαιωθέντες από το ΣΤΕ εκπαιδευτικοί επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008.

Απαντώντας το ΥΠΑΙΘΑ σε σχετικές Ερωτήσεις που κατατέθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων με θέμα: «Άμεσος διορισμός επιτυχόντων εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008. Σεβασμός στις δικαστικές αποφάσεις και αποκατάσταση χρόνιας αδικίας», αναφέρει μεταξύ άλλων ότι προβαίνει σε ad hoc (Σ.Σ.: επί τούτου, με μη γενικεύσιμο σκοπό) έλεγχο των αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων και κρίνει με βάση την αιτιολογία και το διατακτικό της οικείας απόφασης προκειμένου να πράξει τα νόμιμα στο πλαίσιο της συμμόρφωσής του σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 95 του Συντάγματος – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθεί η Ανακοίνωση των Δικαιωθέντων από το ΣΤΕ εκπαιδευτικών επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008

Νομικά μετέωρη η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στις επερωτήσεις των κοινοβουλευτικών κομμάτων

Δόθηκε από το υπουργείο παιδείας η υπ’ αριθμ. Πρωτ. 65954/Ε1/2024 απάντηση, καταρχήν στην υπ’ αρ. 4816/2024 ερώτηση του κόμματος «ΝΙΚΗ» και “ΣΥΡΙΖΑ.Π.Σ” για το θέμα των εκπαιδευτικών που δικαιώθηκαν από το ΣΤΕ με αναδρομικό διορισμό ως επιτυχόντες των ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008.

Χαρακτηριστικά είναι τα ακόλουθα σημεία της απάντησης του Υπουργείου, που επαναλαμβάνονται συνεχώς, σαν να μην έχουν διαβάσει οι αρμόδιοι ούτε τις αποφάσεις του ΣτΕ που πρέπει να εκτελέσουν ούτε την ΟλΣτΕ 1834/2021:

  1. Καταρχάς, εμείς δεν ζητήσαμε να ανακληθούν οι πράξεις των συναδέλφων που είχαν διοριστεί. Είναι γνωστό ότι όχι μόνο στο Υπουργείο Παιδείας αλλά και σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση δεν απολύεται κανένας, ειδικά όταν δεν έχει φταίξει ο ίδιος. Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει απολύσει ούτε τους εκπαιδευτικούς που κρίθηκε ότι διορίστηκαν παράνομα, επειδή κάποιοι προσέφυγαν απευθείας κατά των Υπουργικών Αποφάσεων διορισμού τους. Άλλωστε, το άρ. 26 παρ. 1 του ν. 4765/2021 (βλ. Πρώην άρ. 17 παρ. 17 του ν. 2190/1994) προστατεύει τους παλαιούς διορισμούς. Όταν λοιπόν έρχεται η Διοίκηση και επικαλείται την προστασία των παλαιών διορισμένων, υποστηρίζοντας ότι αποτελεί εμπόδιο στην αναδρομική αποκατάστασή μας, πράγμα που γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν μπορεί να αναφέρει (δηλαδή δήθεν δικαιώματα καλόπιστων τρίτων) και κυρίως όταν έχει την ειδική διατύπωση στις δικές μας αποφάσεις για τη μερική πλέον ανάκληση που έθεσε επίτηδες το ΣτΕ, ώστε να μην έχει ούτε αυτή τη δικαιολογία το Υπουργείο, πρόκειται για εμπαιγμό όχι μόνο προς εμάς αλλά και προς τη Βουλή και προς κάθε άλλον.

 

  1. Περαιτέρω, το Υπουργείο επικαλείται ότι δήθεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις, παραπέμποντας στην πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Συμμόρφωσης του ΣτΕ για τον συνάδελφο. Πώς συμμορφώθηκε, όμως, όταν η απάντησή του σχετίζεται με τα ανωτέρω, δηλαδή ότι …. Αφενός υπάρχουν δικαιώματα τρίτων και αφετέρου έχει περάσει πολύς καιρός, για τον οποίο δεν ευθυνόμαστε εμείς; Ειδικότερα, το ίδιο το Υπουργείο έχει δημιουργήσει το πρόβλημα, αφού με την εξαντλητική αντιδικία καθυστέρησε την αποκατάστασή μας και τώρα κάνει δύο σχεδόν χρόνια να εκτελέσει τις αποφάσεις, ενώ και το Διοικητικό Εφετείο έσφαλε και χρειάστηκε να υποβληθούν οι εφέσεις μας στο ΣτΕ για να διορθωθούν οι αποφάσεις του. Στο τέλος, μάλιστα, μας λένε ότι πέρασαν χρόνια, ότι χάθηκαν τα ήδη αποδεδειγμένα (με τον πλέον αξιοκρατικό τρόπο) προσόντα μας, ακόμα και ότι μεγαλώσαμε.

Η δε απόφαση της Επιτροπής Συμμόρφωσης του ΣτΕ δεν εξέτασε το θέμα στην ουσία, αλλά είπε ότι έγινε συμμόρφωση, απλά και μόνο επειδή δόθηκε μια απάντηση, δηλαδή ότι υπήρχαν δικαιώματα τρίτων και έχουν περάσει πολλά χρόνια. Το ΣτΕ, δηλαδή, είπε ότι έγινε συμμόρφωση, επειδή δόθηκε απάντηση, αλλά δεν είπε ότι έγινε ορθή συμμόρφωση, αφού έκρινε ότι το ίδιο δεν είναι αρμόδιο να κρίνει τη νομιμότητα της απάντησης. Επομένως, το Υπουργείο δεν μπορεί να επικαλείται ότι το ζήτημα έκλεισε και να κρύβεται πίσω από μία δεδομένα εσφαλμένη απάντησή του, όπως περιγράψαμε.

 

  1. Σε ό,τι αφορά στους διορισμούς εκπαιδευτικών επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008 με το άρ. 73 του ν. 4589/2019, ενώ είναι σε όλους γνωστή η ΟλΣτΕ 1834/2021, η οποία άλλαξε την έννοια του νόμου, αφού έκρινε ότι οι διορισμοί δεν έγιναν σε συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις, ακούμε ξανά την αντίθετη άποψη που λέει παραδοσιακά το Υπουργείο. Γιατί δε συμμορφώνεται λοιπόν με τον ίδιο τρόπο στις δικές μας αποφάσεις, οι οποίες: α) εκδόθηκαν από το ΣτΕ και όχι από το Διοικητικό Εφετείο, β) τίθενται επί ορθότερης βάσης και το κυριότερο γ) έχουν στοχευμένη διατύπωση με την εν μέρει ανάκληση, ώστε να μην λέει το Υπουργείο τις γνωστές δικαιολογίες (π.χ. δικαιώματα καλόπιστων τρίτων). Αυτά και μόνο έπρεπε να οδηγήσουν απευθείας σε διορισμό. Οι συνάδελφοι δηλαδή διορίστηκαν το 2019 και οι διορισμοί αυτοί κρίθηκαν νόμιμοι, ενώ για εμάς που έχουμε καλύτερες αποφάσεις, το ίδιο Υπουργείο δεν κάνει τίποτα. Σημειώνεται ότι ξεκινήσαμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2019 και βρεθήκαμε εδώ λόγω σφαλμάτων του Διοικητικού Εφετείου.

Αυτό άλλωστε, όπως έχουμε αναφέρει, αποτελεί και διαφορετική, επιπρόσθετη βάση και επιχείρημα είτε για αναδρομικό διορισμό από το 2019 είτε για διεκδίκηση των μισθών που έχουν λάβει οι συνάδελφοι, από το 2019 και μετά.

 

  1. Τέλος, είναι εσφαλμένη η επίκληση αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου για άλλους συναδέλφους που ζήτησαν διορισμό στο πλαίσιο της ισότητας με όσους διορίστηκαν με το αρ. 73 του ν. 4589/2019 και δεν έχουν στο όνομά τους δικαστική απόφαση, γιατί πρόκειται για τελείως διαφορετικό και άσχετο ζήτημα και το γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο. Όποια έκβαση και να έχει η υπόθεση, δηλαδή, δεν μας επηρεάζει.

Δικαιωθέντες από το ΣΤΕ εκπαιδευτικοί επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2004, 2006, 2008

Δείτε σχετικά

Επιτυχόντες-ΑΣΕΠ: “20 μήνες εκκρεμεί η εκτέλεση 12 αποφάσεων ΣτΕ από το Υπ. Παιδείας-Σε ομηρεία οι παραλειφθέντες δικαιωμένοι εκπ/κοί”

Δείτε επίσης

Διαγωνισμός Pisa: Εξοπλισμός 242 σχολικών μονάδων-Προμήθεια 4.500 laptop και 2.500 ακουστικών 

Εκσυγχρονισμός πληροφοριακών συστημάτων για τον Ψηφιακό Μετασχ/σμό της Εκπ/σης-Πρόσκληση για προτάσεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Αγαπη Βασιλειαδου σε

    Η στάση του υπουργείου είναι ντροπιαστική απέναντι σε εκπαιδευτικούς αξιολογημενους και με ιδιαίτερα υψηλά προσόντα και πλέον δικαιωμένους με τη σφραγίδα του ΣΤΕ! Επιτέλους 120 άτομα αδιοριστα είναι , δεν αξίζουν τη θετική ανταπόκριση του υπουργού στο δίκαιο διορισμό τους;

  2. Δάφνη Γράγκα σε

    Το υπουργείο παιδείας είθισται να μην θέλει ν’ αποκαταστήσει τις αδικίες και παρανομίες του παρελθόντος. Επειδή όμως δεν έχει επιχειρήματα,επικαλείται ψευτοδικαιολογίες που ούτε ζητήσαμε( απολύσεις εκπαιδευτικών) ούτε ευθυνόμαστε( χρόνια που παρήλθαν).Αναρωτιόμαστε αν διάβασαν τις αποφάσεις του ΣτΕ ή απευθύνονται σε άλλες.Ψεμματα ,ψέμματα, ψέμματα…εκτίθενται δημόσια και υπονομεύουν την δικαιοσύνη.Διορισαν σχεδόν 28.000 και αρνούνται να διορίσουν 120 εκπαιδευτικούς!!!Ντροπή τους!

Γράψτε μία απάντηση