Σάββατο, 20 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δημόσιοι υπάλληλοι-διδασκαλία στην Τριτοβάθμια: Απαγορεύεται λέει το Υπ. Εσωτερικών – Εντονη διαμαρτυρία από τον ΠΑΣΥΔ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δημόσιοι υπάλληλοι-διδασκαλία στην Τριτοβάθμια: Απαγορεύεται κατά το Υπουργείο Εσωτερικών – Εντονη διαμαρτυρία από τον ΠΑΣΥΔ.

Δημόσιοι υπάλληλοι-διδασκαλία στην Τριτοβάθμια

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διδακτόρων Δημοσίου (ΠΑΣΥΔ) διαμαρτύρεται έντονα για την Απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών στη Βουλή σχετικά με την απαγόρευση της δυνατότητας των δημοσίων υπαλλήλων για την άσκηση διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο Σύλλογος θεωρεί ότι επιχειρείται με την Απάντηση του ΥΠ.ΕΣ. σε σχετική Επερώτηση στη Βουλή, μεθόδευση διαστρέβλωσης της νομικής, διοικητικής και κοινωνικής πραγματικότητας και καλεί  το Υπουργείο Εσωτερικών να ανακαλέσει άμεσα την απάντησή του, η οποία, σύμφωνα με τον ΠΑΣΥΔ, “εκθέτει σύσσωμη την Κυβέρνηση και τα μέλη της, καθώς κρίνεται ως απαράδεκτη λόγω αβάσιμων στοιχείων και ελλιπούς παράθεσης της νομοθεσίας έως και του σημείου μη τήρησης της νομιμότητας και να τεκμηριώσει με αληθή νομικά επιχειρήματα τη συνέχιση ή την αλλαγή της πολιτικής του”.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, “απαγορεύεται η κατοχή δεύτερης θέσης στο Δημόσιο, περαιτέρω δε, όπου κατά νόμο είναι αυτή επιτρεπτή, η άσκηση από τον υπάλληλο των καθηκόντων της δεύτερης νομίμως κατεχόμενης θέσης δεν θα πρέπει να παρακωλύει την άσκηση καθηκόντων της πρώτης θέσης”.

Ακολουθούν η επιστολή διαμαρτυρία του ΠΑΣΥΔ και η Απάντηση του ΥΠ.ΕΣ. στην κοινοβουλευτική Ερώτηση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΥΔ – 17.07.2024

Πληρ. : Δρ. Ιωάννης X. Λαμπρόπουλος Kιν. : 694 66.49.997 Url : pasyd.blogspot.com E-mail : pasydphd@gmail.com

ΠΡΟΣ 1) Πολιτεία 2) Κάθε Έλληνα/Ελληνίδα Πολίτη 3) Μ.Μ.Ε.

Ανοιχτή Επιστολή Διαμαρτυρίας του ΠΑΣΥΔ

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Εσωτερικών,
Αξιότιμε κ. Υπουργέ Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,
Αξιότιμη κα Υφυπουργέ Εσωτερικών,

Με την παρούσα επιστολή τα Μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Διδακτόρων Δημοσίου – ΠΑΣΥΔ διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τη μεθόδευση διαστρέβλωσης της νομικής, διοικητικής και κοινωνικής πραγματικότητας που επιχειρείται με την υπ’ αρ. πρωτ. 52862/09-07-2024* απάντηση του Υπουργείου Εσωτερικών, που υπογράφει η Υφυπουργός, κ. Χαραλαμπογιάννη, στην υπ’ αρ. πρωτ. 5233/20-06-2024 ερώτηση Βουλευτών/Βουλευτριών.

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΝΟΜΕΙ:

Α. Υποκρύπτει την παρ. 4 του άρθρου 1 «Πολυθεσία» του ν. 1256/1982, η οποία επιτρέπει την παράλληλη απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων στην ειδική περίπτωση παροχής διδακτικού έργου στα ΑΕΙ.

Β. Υποκρύπτει το άρθρο 31 του ν. 3528/2007, το οποίο προβλέπει την άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή από τους δημόσιους υπαλλήλους.

Γ. Υποκρύπτει το άρθρο 127 του ν. 4957/2022 και την υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/212/οικ.13260/12-8-2022 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών που ορίζουν τη μη απαίτηση άδειας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου στην περίπτωση άσκησης διδακτικού και ερευνητικού έργου από δημοσίους υπαλλήλους.

Δ. Αντιφάσκει, καθώς η ίδια η Υφυπουργός υπογράφει την υπ’ αρ. ΔΙΔΑΔ/Φ.69/232/οικ.8699/18-5-2023 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αποδέχεται την παρακάτω Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθιστώντας την αυτομάτως μια «[…] πράξη δεσμευτική για τη Διοίκηση […]» (βλ. Νομικό Συμβούλιο του Κράτους).

Ε. Παρανομεί με τη μη τήρηση της υπ’ αρ. 109/2019 Γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος του ΝΣΚ που αναφέρει κατά την ερμηνεία των διατάξεων: «[…] η πρόσληψη στα ΑΕΙ όσων υπηρετούν ήδη στο δημόσιο τομέα αποτελεί μία ειδικότερη κατηγορία επιτρεπτής κατοχής δεύτερης θέσης.».

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΙΓΟΝΤΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΔΕΠ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ:

Ι. Η υπ’ αρ. 331145/11654/06-03-2023 γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη καλεί τον Υπουργό Παιδείας να εξετάσει: «[…] το ενδεχόμενο αναθεώρησης της διάταξης της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α´ 141), […], προκειμένου να διασφαλίζονται ισότιμες και δίκαιες προοπτικές πρόσβασης σε θέσεις διδακτικού προσωπικού στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, με κριτήριο την προσωπική αξία και ικανότητά τους.».

ΙΙ. Η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής (Κοινοβουλευτική Διαφάνεια, 5-3-2024) αναφέρει στο πεδίο 23: «[…] Εν προκειµένω, ο απόλυτος, χωρίς εξαιρέσεις, και χωρίς όρους αποκλεισµός όλων όσοι ανήκουν στην ως άνω ευρεία αλλά και ανοµοιογενή κατηγορία εργαζοµένων από τη διεκδίκηση θέσης µέλους Δ.Ε.Π., και µάλιστα µολονότι αυτοί διαθέτουν, κατά τα λοιπά, τα ίδια τυπικά και ουσιαστικά προσόντα µε τους υπόλοιπους, µη εξαιρουµένους, υποψηφίους για την πλήρωση των εν λόγω θέσεων, εγείρει, ενδεχοµένως, ζήτηµα τήρησης της αρχής της αναλογικότητας.».

ΙΙΙ. Έχουν κατατεθεί συνολικά έξι (6) Ερωτήσεις και μία (1) Αναφορά από Βουλευτές/Βουλεύτριες για το εν λόγω θέμα, προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Υπουργείο Εσωτερικών.

  1. Το ζήτημα του αποκλεισμού των Δημοσίων Υπαλλήλων από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει τεθεί υπόψη και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει εδώ και πάνω από 40 χρόνια στους δημόσιους υπαλλήλους να απασχολούνται εκτός της υπηρεσίας τους ως έκτακτο διδακτικό προσωπικό στα ΑΕΙ ΑΝΕΤΡΑΠΗ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, μέσω της διάταξης της παρ. 9 (περ. ε´) του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141) που εξαιρεί για πρώτη φορά τους δημόσιους υπαλλήλους από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον θεσμό των εντεταλμένων διδασκόντων.

Για όλους τους παραπάνω βάσιμους και νόμιμους λόγους
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΙΣΟΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΝ ΠΡΟΟΠΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ
ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΑΕΙ
ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απαλοιφή της περ. ε´ της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), σύμφωνα με την οποία οι δημόσιοι υπάλληλοι εξαιρούνται από τη διδασκαλία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τον θεσμό των εντεταλμένων διδασκόντων.

ΚΑΛΟΥΜΕ το Υπουργείο Εσωτερικών να ανακαλέσει άμεσα την απάντησή του, η οποία εκθέτει σύσσωμη την Κυβέρνηση και τα μέλη της, καθώς κρίνεται ως απαράδεκτη λόγω αβάσιμων στοιχείων και ελλιπούς παράθεσης της νομοθεσίας έως και του σημείου μη τήρησης της νομιμότητας και να τεκμηριώσει με αληθή νομικά επιχειρήματα τη συνέχιση ή την αλλαγή της πολιτικής του.

Το Δ.Σ. του Σωματείου ΠΑΣΥΔ

Ο Πρόεδρος        : Δρ. Ιωάννης Χ. Λαμπρόπουλος

Ο Αντιπρόεδρος: Δρ. Γεώργιος Τριανταφύλλου

Η Γραμματέας    : Δρ. Μαρία Κολτσίδα

Η Ταμίας              : Δρ. Ευγενία Παγάνη

Το μέλος              : Δρ. Νικόλαος Βουδρισλής

___________________________________

 *Η Απάντηση του ΥΠ.ΕΣ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Αθήνα, 09 – 07 – 2024

Αριθ. πρωτ.: 52862

Πληροφορίες: Τηλέφωνα: e-mail: Σ. Βασιλοπούλου Δ. Στεργίου 2131313195 2131361249 syntonismos2@ypes.gr

Προς: Τη Βουλή των Ελλήνων Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου Τμήμα Ερωτήσεων & Αιτήσεων Κατάθεσης Εγγράφων

Κοινοποίηση: Βουλευτές Πίνακα Διανομής Βουλή των Ελλήνων

Θέμα: «Απαγόρευση της δυνατότητας των δημοσίων υπαλλήλων για την άσκηση διδασκαλίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Σχετ.: Η υπ’ αριθμ. πρωτ. 5233/20-06-2024 Ερώτηση

Σε απάντηση της ανωτέρω Ερώτησης, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εσωτερικών, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Με το ν. 4957/2022 (Α’ 141) ρυθμίζεται συνολικά το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.).

Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 173 περί «Εντεταλμένων Διδασκόντων» ορίζεται ότι

«1. Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, κατόπιν έκδοσης προκήρυξης, δύναται να επιλέγονται επιστήμονες, οι οποίοι είναι κατ’ ελάχιστον κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος, ως εντεταλμένοι διδάσκοντες του Τμήματος για την κάλυψη διδακτικών αναγκών ενός (1) ή περισσοτέρων προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου του Τμήματος σε συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Η διαδικασία πρόσληψης εξαιρείται από τον ν. 4765/2021 (Α’ 6) και υπάγεται στις εξαιρέσεις της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου 33/2006 (Α’ 280). Κατ’ εξαίρεση δεν είναι απαραίτητη η κατοχή διδακτορικού διπλώματος, αν η προς πλήρωση θέση αφορά σε γνωστικό αντικείμενο εξαιρετικής και αδιαμφισβήτητης ιδιαιτερότητας, για το οποίο δεν είναι δυνατή ή συνήθης η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής κατά τους κανόνες της οικείας τέχνης ή επιστήμης (de lege artis).

2. Οι εντεταλμένοι διδάσκοντες επιλέγονται για καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης αναλόγως του διδακτικού έργου που τους ανατίθεται και δύνανται να απασχοληθούν δυνάμει σύμβασης εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου ή σύμβασης ανάθεσης έργου. Η διάρκεια απασχόλησής τους ορίζεται σε ένα (1) ακαδημαϊκό εξάμηνο ή ένα (1) ακαδημαϊκό έτος, με δυνατότητα ανανέωσης κατ’ ανώτατο όριο έως τη συμπλήρωση έξι (6) συνεχών ακαδημαϊκών εξαμήνων ή τριών (3) συνεχών ακαδημαϊκών ετών. Στους εντεταλμένους διδάσκοντες δύναται να ανατίθεται διδακτικό έργο, σύμφωνα με το άρθρο 64 στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου.

Οι εντεταλμένοι διδάσκοντες δύναται να διεξάγουν κλινικό, ερευνητικό και εργαστηριακό έργο, σύμφωνα με το διδακτικό έργο που τους έχει ανατεθεί. […]

7. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δύναται να χρηματοδοτεί εκτάκτως τα Α.Ε.Ι., κατόπιν αιτήματός τους για την πρόσληψη εντεταλμένων διδασκόντων, ως έκτακτο διδακτικό προσωπικό, για την κάλυψη διδακτικών αναγκών των προγραμμάτων σπουδών πρώτου κύκλου. Η πρόσληψη πραγματοποιείται σύμφωνα με το παρόν και ο συνολικός αριθμός προσλήψεων εντάσσεται στον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143).

8. Η σύμβαση της παρ. 2 περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις και τους ειδικότερους όρους απασχόλησης του ως άνω προσωπικού και υπογράφεται από τον Πρύτανη του Α.Ε.Ι., αν η αμοιβή του βαρύνει τον προϋπολογισμό έργων/προγραμμάτων του Ε.Λ.Κ.Ε. του Α.Ε.Ι.

9. Δεν επιτρέπεται η απασχόληση ως εντεταλμένων διδασκόντων φυσικών προσώπων που έχουν μία (1) από τις ακόλουθες ιδιότητες: α) Ομότιμοι Καθηγητές και αφυπηρετήσαντα μέλη Δ.Ε.Π. του οικείου ή άλλου Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής, β) μέλη Δ.Ε.Π., Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι., γ) ερευνητές και λειτουργικοί επιστήμονες ερευνητικών και τεχνολογικών φορέων του άρθρου 13Α του ν. 4310/2014 (Α’ 258) και λοιπών ερευνητικών οργανισμών, δ) συνταξιούχοι του ιδιωτικού ή ευρύτερου δημόσιου τομέα, ε) υπάλληλοι με σχέση δημόσιου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, στ) φυσικά πρόσωπα που έχουν υπερβεί το εξηκοστό έβδομο (67ο) έτος της ηλικίας.

Περαιτέρω, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (Α’ 65)

«1. Απαγορεύεται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους έμμισθους και άμισθους πολιτικούς και στρατιωτικούς ή μισθωτούς που απασχολούνται στο Δημόσιο και τα Κρατικά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του άρθρου 9 του ν. 1232/1982 για την “επαναφορά σε ισχύ τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του Ν Δ. 4352/1964 και άλλες διατάξεις” και, άσχετα από τη φύση της σχέσεως που τους συνδέει με το Δημόσιο ή το νομικό πρόσωπο, να διορισθούν ή προσληφθούν και σε δεύτερη θέση ή απασχόληση στο δημόσιο τομέα αυτό, τόσο στην ημεδαπή, όσο και στην αλλοδαπή.

2. Ως δεύτερη θέση ή απασχόληση κατά την προηγούμενη παράγραφο δεν νοείται η συμμετοχή σε ειδικό διοικητικό δικαστήριο, ή συμβούλιο, ή επιτροπή ή ομάδα εργασίας, μόνιμης ή ευκαιριακής μορφής όταν η απασχόληση σ` αυτά δεν είναι πλήρης και έμμισθη. Επίσης ως δεύτερη απασχόληση δεν νοείται η απασχόληση που δεν είναι κατά πλήρες ωράριο εργασίας, εφόσον η καταβαλλόμενη για αυτή ακαθάριστη αμοιβή δεν υπερβαίνει το βασικό μισθό του 6ου βαθμού και το σύνολο των καθαρών τακτικών απολαβών και από τις δύο απασχολήσεις ή τη θέση και τη μερική απασχόληση δεν υπερβαίνει το διπλάσιο του βασικού μισθού του 2ου βαθμού. Η πολλαπλή απασχόληση επιτρέπεται με τον περιορισμό ότι το σύνολο των καθαρών τακτικών απολαβών δεν μπορεί να υπερβαίνει το βασικό μισθό του 3ου βαθμού. Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου αυτού περικόπτεται το επιπλέον από τις απολαβές της θέσης στο Δημόσιο και, αν και οι δύο θέσεις ή απασχολήσεις ανήκουν στο Δημόσιο, από τη χρονικά δεύτερη θέση ή απασχόληση…»

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4354/2015 (Α’ 176)

«12. Ως δεύτερη απασχόληση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 (A’ 65), νοείται αυτή της οποίας η αμοιβή υπερβαίνει τον εισαγωγικό βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης.»

Επίσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007, όπως ισχύει):

«1. Απαγορεύεται ο διορισμός υπαλλήλου, με οποιαδήποτε σχέση, σε δεύτερη θέση: α) δημοσίων υπηρεσιών, β) νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, γ) Ο.Τ.Α., συμπεριλαμβανομένων και των ενώσεων αυτών, δ) δημοσίων επιχειρήσεων και δημοσίων οργανισμών, ε) νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή το κράτος κατέχει το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου και στ) νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που ανήκουν στα υπό στοιχεία β’, γ’, δ’ και ε’ νομικά πρόσωπα ή επιχορηγούνται από αυτά τακτικώς, κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ή κατά τα οικεία καταστατικά ή που τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα κατέχουν το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου. 2. Διατάξεις ειδικών νόμων που επιτρέπουν το διορισμό σε δεύτερη θέση εξακολουθούν να ισχύουν. 3. Υπάλληλος που κατά παράβαση των διατάξεων των παραπάνω παραγράφων διορίζεται σε δεύτερη θέση και αποδέχεται το διορισμό του θεωρείται ότι παραιτείται αυτοδίκαια από την πρώτη θέση.».

Ως εκ των ανωτέρω και σύμφωνα με τα αναλυθέντα, ακόμα και στην περίπτωση που δεν προβλεπόταν η ρητή απαγόρευση της περ. ε της παρ. 9 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), θα εφαρμόζονταν οι προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 1256/1982 και του Υπαλληλικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες κατ’ αρχάς απαγορεύεται η κατοχή δεύτερης θέσης στο Δημόσιο, περαιτέρω δε, όπου κατά νόμο είναι αυτή επιτρεπτή, η άσκηση από τον υπάλληλο των καθηκόντων της δεύτερης νομίμως κατεχόμενης θέσης δεν θα πρέπει να παρακωλύει την άσκηση καθηκόντων της πρώτης θέσης.

Κατά τα λοιπά αρμόδιο να απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

Δείτε επίσης

Γνωριμία με τον ΠΑΣΥΔ-Πανελλήνιο Σύλλογο Διδακτόρων Δημοσίου μέσω ερωτοαπαντήσεων 

Εξαίρεση Μεταδιδακτόρων Δημοσίων Υπαλλήλων ως Επιστημονικών Υπευθύνων στη δράση “Εμπιστοσύνη στα Αστέρια μας”

Πτυχιούχοι ιδρυμάτων αλλoδαπής: Προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση