Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δυσπρόσιτα σχολεία: Το νομοθετικό πλαίσιο-Τι ισχύει για αναπληρωτές και μόνιμους-Πίνακες με τις κατηγορίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δυσπρόσιτα σχολεία: Το νομοθετικό πλαίσιο-Τι ισχύει για αναπληρωτές και μόνιμους-Πίνακες με κατάταξη σε κατηγορίες – Από το especial.gr.

Δυσπρόσιτα σχολεία

Ακολουθούν στοιχεία και Πίνακες αναφορικά με τα δυσπρόσιτα σχολεία, το νομοθετικό πλαίσιο και το τι ισχύει με την προσμέτρηση μορίων για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ αλλά και μόνιμους, από το especial.gr.

Τα κριτήρια κατάταξης σε κατηγορίες-Το νομοθετικό πλαίσιο 

Τι ισχύει για να χαρακτηρισθεί ένα σχολείο δυσπρόσιτο, τα βασικά κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τη συγκεκριμένη διαδικασία και πληροφόρηση για την κατάταξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες.

Δείτε ΕΔΩ

Τι ισχύει για αναπληρωτές

Ενας αναπληρωτής μπορεί να πετύχει αύξηση των μορίων του με το να επιλέξει δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες.

Επισημαίνονται, από τον ΠΑΣΑΝ τα ακόλουθα:

– Η προσμέτρηση των διπλών μορίων σε Δυσπρόσιτες περιοχές ΔΕΝ απαιτεί 2 συναπτά έτη.

– Η προσμέτρηση των διπλών μορίων ξεκινά από την ημέρα ανάληψης στο σχολείο και όχι από την ημέρα έκδοσης του ΦΕΚ. Αυτό σημαίνει πως ίσως υπάρχει απόκλιση ανάμεσα στην προϋπηρεσία που έχει δηλωθεί στον ΟΠΣΥΔ από αυτήν που θα μετρήσει το ΑΣΕΠ.

– Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας σε Δυσπρόσιτες περιοχές δεν αθροίζεται με διαφορετικές συμβάσεις.

Αναλυτικά

Δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες

Σύμφωνα με το άρθρο 42 «Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας» του ν. 4692/2020 (Α΄ 111), με το οποίο αντικαταστάθηκε η υποπερ. ββ΄ της περ. β΄ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019, η πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως καθορίζονται στην περ. Β΄ της υπ’ αρ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018 (Β΄ 3941) απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, καθώς και σε σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε Σωφρονιστικά Καταστήματα, υπολογίζεται με δύο (2) μονάδες ανά μήνα, με ανώτατο όριο τους εξήντα (60) μήνες. Με το άρθρο 138 του ίδιου νόμου ορίζεται ότι η ισχύς της εν λόγω διάταξης αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.

Ποιες περιοχές έχουν δυσπρόσιτα σχολεία

Εξ’ ολοκλήρου δυσπρόσιτες περιοχές είναι: Β’ Κεφαλληνίας – Β’ Κέρκυρας – Γ’ Πειραιά – Β’ Λέσβου – Γ’ Λέσβου – Β’ Μαγνησίας – Β’ Χίου – Γ’ Σάμου – Δ’ Δωδεκανήσου. Υπάρχουν και άλλες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με δυσπρόσιτα σχολεία αλλά όχι μόνο δυσπρόσιτα.

Δυσπρόσιτο και το ΚΕΔΑΣΥ Λήμνου.

Εξ’ ολοκλήρου δυσπρόσιτες περιοχές για σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι:

Δ Δωδεκανήσου (όλα τα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων, εκτός από Ρόδο, Κω και Κάλυμνο) – Α Κυκλάδων (Μήλος, Σίφνος, Σέριφος, Κίμωλος) – Β Λέσβου (Λήμνος) – Γ Λέσβου (Αγιος Ευστράτιος) – Β Χίου (Οινούσσες, Ψαρά) – Β Σάμου (Ικαρία) – Γ Σάμου (Φούρνοι, Θύμαινα) – Β Μαννησίας (Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος) – Β Εβρου (Σαμοθράκη) – Β Κεφαλληνίας (Ιθάκη) – Β Κέρκυρας (Παξοί ) – Γ Πειραιά (Κύθηρα).

Σημείωση ΠΑΣΑΝ: Προσθέτουμε την Α Κυκλάδων η οποία έχει χαθεί κατά την περικοπή της εικόνας.

Αναλυτικά τα μόρια που δίνει κάθε σχολείο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Με το ΦΕΚ 3941/Β/11-9-2018, στο οποίο δημοσιεύθηκε η με αριθ. πρωτ 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υπουργική Απόφαση με θέμα “Κατάταξη σε αξιολογικές κατηγορίες και καθορισμός δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”, επανακατατάχθηκαν από το σχολικό έτος 2018-2019 οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σε 13 αξιολογικές κατηγορίες τις Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Ι, ΙΑ, ΙΒ, και ΙΓ.

Στο ΦΕΚ αναφέρεται επίσης πως οι σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε καταστήματα κράτησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατατάσσονται στην κατηγορία των σχολικών μονάδων της ίδιας Δημοτικής Κοινότητας ή Τοπικής Κοινότητας και οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε αυτές λαμβάνουν τα μόρια της κατηγορίας αυτής αυξανόμενα κατά πέντε (5) μόρια.

Απόφαση υπ. αριθμ. 133529/ΓΔ4 – ΦΕΚ 3941/11-9-2018

Οι τροποποιήσεις της Απόφασης 133529/ΓΔ4 – ΦΕΚ 3941/11-9-2018

Απόφαση 190318/ΓΔ4 – ΦΕΚ 5065/13-11-2018

Απόφαση 64543/Δ1 – ΦΕΚ 2139/Β/3-6-2020

Απόφαση Φ10/116206/Δ1 – ΦΕΚ Β 6056/19-10-2023 

Απόφαση Φ10/18926/Δ1 – ΦΕΚ Β 1403/4-3-2024 

Απόφαση 120055/ΓΔ4 – ΦΕΚ Β 5710/15-10-2024

Επισήμανση

Υπάρχουν 13 κατηγορίες μοριοδότησης των σχολικών μονάδων που ακολουθούν το Ελληνικό Σύστημα Αρίθμησης

Εξαίρεση αποτελεί η 13η κατηγορία όπου το ΙΓ αντιστοιχεί σε 14 μόρια και όχι σε 13 όπως προκύπτει από την ανάγνωση του Ελληνικού Συστήματος Αρίθμησης

Δυσπρόσιτα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Επιμέλεια Μάνος Καρπετάκης-ΠΕ70

Δείτε τα δυσπρόσιτα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της χώρας ΕΔΩ

______________________________

Αναλυτικά η αντιστοιχία είναι:

Α=1,  Β=2,  Γ=3,  Δ=4,  Ε=5,  ΣΤ=6,  Ζ=7,  Η=8,  Θ=9

και τα επόμενα χαρακτηρίζονται ως Δυσπρόσιτα όπου διπλασιάζεται η αντίστοιχη μοριοδότηση για αναπληρωτές και μονίμους εκπαιδευτικούς.

Ι=10,  ΙΑ=11,  ΙΒ=12,  ΙΓ=14

Το άρθρο 8 του ν. 4574/2018 σχετικά με τα δυσπρόσιτα σχολεία και την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε αυτά προβλέπει τα εξής:

Τι ισχύει για μόνιμους

Άρθρο 8 – Επιπλέον μοριοδότηση μόνιμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες

Η παρ. 1 του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) τροποποιείται ως εξής:

«1. Ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας των μόνιμων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίες ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Ι΄, ΙΑ΄, IB΄ και ΙΓ΄ της περίπτωσης α΄ της παρ. 8 του άρθρου 16 του πδ 50/1996 (Α΄ 45), στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, υπολογίζεται στο διπλάσιο για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης, εφόσον έχει διαρκέσει κάθε φορά τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη.»

2. Η ισχύς της παραγράφου 1 αρχίζει από το διδακτικό έτος 2018-2019.

3. Για την επιπλέον μοριοδότηση των μόνιμων εκπαιδευτικών για το χρόνο πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας που διανύθηκε σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες έως και το διδακτικό έτος 2017-2018, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010, σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 16 του πδ 50/1996, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018. Κατ’ εξαίρεση, οι διατάξεις αυτές, όπως ίσχυαν κατά τη λήξη του διδακτικού έτους 2017-2018, εφαρμόζονται και για το διδακτικό έτος 2018-2019 για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς για τους οποίους το έτος αυτό αποτελεί το δεύτερο συνεχές έτος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας σε σχολική μονάδα για την οποία προβλεπόταν επιπλέον μοριοδότηση, σύμφωνα με τις ίδιες διατάξεις.

Η προϊσχύσασα διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 4Α του ν. 3848/2010 (Α΄ 71) ανέφερε τα εξής: «1. Από το σχολικό έτος 2014-2015 ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας μόνιμων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες, οι οποίες κατά τις οικείες διατάξεις ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ΄ και Ι΄ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ΙΑ΄και ΙΒ΄ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία και στην Πατμιάδα Εκκλησιαστική Σχολή, που αναφέρονται στην παρ. 8 του άρθρου 16 του πδ 50/1996 (Α΄ 45), υπολογίζεται στο διπλάσιο για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης, εφόσον έχει διαρκέσει τουλάχιστον δύο (2) διδακτικά έτη.

Δείτε σχετικά

Δυσπρόσιτα: Κατάταξη σχολείων σε κατηγορίες-Επιπλέον μοριοδότηση εκπαιδευτικών 

Δυσπρόσιτα-Αξιολογικές κατηγορίες σχολείων: 3 πίνακες με πλήρη δυνατότητα αναζήτησης Σχολείων και ΚΕΔΑΣΥ

Δηλώσεις περιοχών-αναπληρωτές: Δυσπρόσιτα-Στατιστικά

Δυσπρόσιτα: Εγγραφο για διπλασιασμό μονάδων συνθηκών διαβίωσης αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply