Δράση συμπερίληψης για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας: «Όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να επικοινωνούμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους».
Δράση συμπερίληψης για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας
Η δράση συμπερίληψης «Όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να επικοινωνούμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ, έλαβε χώρα την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 στο Αγρίνιο, στο γήπεδο της ποδοσφαιρικής ομάδας του Παναιτωλικού. Στην εκδήλωση συμμετείχαν 8 αθλητές της γυναικείας και της ανδρικής ποδοσφαιρικής ομάδας του Παναιτωλικού, 435 μαθητές, 112 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π. από 15 σχολικές μονάδες τυπικής εκπαίδευσης και 4 σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με ενημέρωση από τους διοργανωτές
Η πρωτοβουλία της δράσης προήλθε από τη συνεργασία με την εποπτεία του ΚΕΔΑΣΥ Αιτωλοακαρνανίας, διαμέσου των τεσσάρων ΣΔΕΥ του 1ου, του 2ου Ειδικού Δημοτικού Αγρινίου, του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Μαρία Δημάδη.
Οι μέχρι τώρα καλές πρακτικές που είχαν εφαρμοστεί είχαν δημιουργήσει γόνιμο έδαφος για μια σύμπραξη μεταξύ σχολικών μονάδων και φορέων της ευρύτερης κοινότητας. Ως εκ τούτου η ιδέα της δημιουργία ενός σποτ- σύντομου βιντεοσκοπημένου μηνύματος στη νοηματική γλώσσα με ποδοσφαιριστές της τοπικής ομάδας και με μαθητές των τριών βαθμίδων( νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο) και μαθητών με αναπηρία θεωρήθηκε ως μια νέα καλή πρακτική προκειμένου το περιεχόμενο του μηνύματος να επηρεάσει και να διεισδύσει σε περισσότερα κοινωνικά στρώματα.
Οι σχολικές μονάδες που συνεργάστηκαν και συμμετείχαν στη δράση αποτελούν μέρος των Σ.Δ.Ε.Υ του 1ου Ειδικού Δημοτικού Αγρινίου, του 2ου Ειδικού Δημοτικού Αγρινίου, του Ειδικού Δημοτικού Μαρία Δημάδη και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Μαρία Δημάδη. Κάθε σχολείο εκπροσωπήθηκε από μια τάξη, οι μαθητές της οποίας, για ένα μήνα συμμετείχαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αναπηρίας, και εκπαιδευτήκαν στην εκμάθηση του μηνύματος στη νοηματική γλώσσα. Μέσα από βιωματικές τεχνικές και εικαστικές δημιουργίες οι μαθητές εκφράστηκαν και δημιούργησαν πανό με τα δικά τους συνθήματα. Σε κάθε σχολείο υπήρξαν γόνιμες συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών, των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ( τμημάτων ένταξης), ειδικοτήτων και των μελών της Ε.Δ.Υ ( Κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι).
Αντίστοιχα η ΠΑΕ Παναιτωλικός έχοντας γνώση του θεσμικού της ρόλου εκδήλωσε άμεσα ενδιαφέρον και διευκόλυνε τη διαδικασία, αναλαμβάνοντας ένα μέρος της υλικοτεχνικής υποδομής, της δημιουργίας του σποτ και της διάχυση και προβολής του στα μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα στις 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Επιπλέον η συμμετοχή των ποδοσφαιριστών οι οποίοι μαζί με τους μαθητές επικοινωνήσαν στη νοηματική γλώσσα, μέσα στο γήπεδο που αποτελεί έδρα της ομάδας ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για την πλειονότητα των μαθητών. Στην εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές από την περιοχή της Αμφιλοχίας που απέχει 45 λεπτά από το Αγρίνιο και μαθητές από δημοτικά σχολεία του ευρύτερου δήμου του Αγρινίου.
Εν κατακλείδι «Όλοι οι άνθρωποι μπορούμε να επικοινωνούμε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους». Οι μαθητές με την δημιουργικότητα των έργων τους και την εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας ανέδειξαν την προσπάθεια που χρειάζεται να καταβάλουμε όλοι, προκειμένου να αλληλοεπιδράσουμε μεταξύ μας ανεξάρτητα από κάθε είδους αναπηρία. Όλοι μαζί μπορούμε να νικήσουμε τα εμπόδια και να έχουμε μια κοινωνία Συμπεριληπτική. Όπου όλοι θα έχουν φωνή και με τον τρόπο τους θα μπορούν να επικοινωνήσουν, να συνδεθούν, να μάθουν, να δημιουργήσουν και να ονειρευτούν.
Η δράση προβλήθηκε στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Δείτε το σχετικό video
Δείτε επίσης
ΕΕΕΕΚ Πειραιά-Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: “Νιώσε μας”-“Είμαστε κάτι παραπάνω από αυτό που βλέπεις” | Video
Εκδήλωση στο Υπουργείο Παιδείας για την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ – Live Τρίτη 03.12.2024
ΠΕΝΑΦΑ για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Δεν θα έπρεπε να είναι απλά μια ημέρα υπενθύμισης
Δείτε επίσης
Παροχές Ειδικής Αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ: Η απάντηση του Υπουργού Υγείας στη Βουλή
Αξιολόγηση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μαθητών Λυκείου | Το θεσμικό πλαίσιο
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/drasi-simperilipsis-tis-ekpaideytikis-koinotitas-agriniou-me-tin-pae-panaitolikos-gia-tin-pagosmia-imera-amea/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.