Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΕΔΥ: Κείμενο συλλογής υπογραφών για τη μείωση του αριθμού σχολείων που υποστηρίζουν

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΕΔΥ: Κείμενο συλλογής υπογραφών για τη μείωση του αριθμού σχολείων που υποστηρίζονται από τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ).

ΕΔΥ – Σχολεία

Κείμενο συλλογής υπογραφών κοινοποίησαν μέλη ΕΕΠ, Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30 και Ψυχολόγοι ΠΕ23, τα οποία εργάζονται σε Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ), με στόχο τη μείωση του αριθμού των σχολείων που υποστηρίζονται από τις ΕΔΥ.

Το παρακάτω κείμενο θα αποσταλεί και στους αρμόδιους Φορείς ( Υπουργείο Παιδείας, ΣΕΕΠΕΑ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΣΚΛΕ, Σύλλογο Ψυχολόγων, Περιφερειακές Διευθύνσεις, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ κλπ) μέσω email συμπεριλαμβάνοντας και όσους συμφωνούν με τα όσα γράφονται.

Ε.Δ.Υ. : Έτσι Δεν Υφιστάμεθα

Κείμενο συλλογής υπογραφών για τη μείωση του αριθμού σχολείων που υποστηρίζονται από τις ΕΔΥ

Παρακαλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς να διαβάσουν το παρακάτω κείμενο και να υπογράψουν εάν συμφωνούν με όσα γράφονται σε αυτό και κατά συνέπεια με το αίτημα της μείωσης του αριθμού σχολείων που υποστηρίζονται από τις ΕΔΥ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας της Ε.Δ.Υ. (34960 /Δ3 –ΦΕΚ B 5009 – 27.10.2021) απαιτείται από τα μέλη Ε.Ε.Π. της Ε.Δ.Υ., ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, να παρεμβαίνουμε σε ζητήματα που αφορούν δυσκολίες μάθησης, προσαρμογής και συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα, εισηγούμαστε και διαμορφώνουμε εξατομικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης και διεπιστημονικής υποστήριξης για τους μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υλοποιούμε και διαμορφώνουμε προγράμματα μετάβασης, πρόληψης με στόχο την κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων, την ενίσχυση της αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης των μαθητών/τριών, των κοινωνικών δεξιοτήτων, την άμβλυνση των συγκρούσεων, την ενίσχυση της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της φιλίας. Επιπλέον, πραγματοποιούμε δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών σε ζητήματα αποδοχής της διαφορετικότητας. Εφαρμόζουμε, ακόμα, προγράμματα υποστήριξης των γονέων (όπως σχολές γονέων). Επίσης, πραγματοποιούμε ατομικές συναντήσεις/συμβουλευτική με γονείς και ατομικές συναντήσεις με μαθητές/τριες. Συντάσσουμε τα πρακτικά των συνεδριάσεων και την τελική αποτίμηση του απολογισμού της ΕΔΥ. Επιπροσθέτως, όπου κρίνεται χρήσιμο πραγματοποιούμε διασυνδέσεις είτε με το οικείο ΚΕΔΑΣΥ είτε με άλλους αρμόδιους φορείς και δημόσιες υπηρεσίες. Στα παραπάνω, προστέθηκε πρόσφατα ο καινούριος ρόλος μας ως μέλη επιτροπών για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, ο οποίος είναι πολύ σοβαρός και απαιτεί οργάνωση, νέες συνεργασίες και σχέσεις για να έχει λόγο να υφίσταται. Επιπρόσθετα, το ΚΕΔΑΣΥ ζητά να εκπαιδευτεί το προσωπικό των Ε.Δ.Υ. στην σχολική διαμεσολάβηση και να την εφαρμόσει σε σχολεία, όπως επίσης και την εκπόνηση Σχολής Γονέων σε απογευματινές δράσεις.

Ο αποσπασματικός τρόπος με τον οποίο λειτουργούν τα ΣΔΕΥ καταλήγει να υπονομεύει την ίδια την ιδιότητα και αξιοπιστία των λειτουργιών της (ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού). Η ΕΔΥ είναι εγκλωβισμένη σε 2 φαντασιώσεις. Αυτή του συνεργάτη του ΚΕΔΑΣΥ και αυτή του συνεργάτη του σχολείου που σε συνδυασμό με τον κανονισμό λειτουργίας που ενέχει πολλούς άξονες, θα απαιτούσε έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό σε κάθε σχολείο. Η φύση και η ουσία του έργου έγκειται στις σχέσεις. Και οι σχέσεις είναι θρυμματισμένες σ’ έναν αγωνιώδη κύκλο επισκέψεων σε (5) σχολεία με αμέτρητα ζητούμενα. Ένας έφηβος πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 1 εβδομάδα, πολλές φορές και παραπάνω για να μιλήσει για κάτι που τον απασχολεί. Μια κρίση συμβαίνει όταν βρισκόμαστε σε άλλο σχολείο. Λείπει η μετοχή στην καθημερινότητα. Αυτή η και, επίφασην «τεχνοκρατική» προσέγγιση αφήνει την αίσθηση του ημιτελούς σε όλους, ως χώρο, χρόνο, σύνδεση και ουσία. Και στον ίδιο τον επαγγελματία την αποξένωση από την ίδια την ουσία και το περιεχόμενο του έργου του. Μια αίσθηση του ανικανοποίητου, της ματαίωσης και της αλλοτρίωσης εκατέρωθεν, νομοτελειακά.

Οι αριθμοί ευημερούν.

5 σχολεία έχουν ψυχολόγο και κοινωνικό/ή λειτουργό. Η ουσία χάνεται μέσα στη δήλωση ότι «κάθε σχολείο έχει τον ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό του». Η τάση της κοινωνίας να ψάχνει για ενόχους και όχι για λύσεις στις οποίες χρειάζεται να μετέχουν όλα τα μέλη της, αρχίζει να συμπεριλαμβάνει και εμάς σε αυτήν την λίστα. Η ερώτηση «ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου τι έκανε;» έχει ξεκινήσει να εγείρεται και νιώθουμε την ανάγκη να πούμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις γνωρίζουμε από τώρα ότι δεν θα παρέμβουμε λόγω του ότι βρισκόμαστε σε 5 σχολεία. Ο λόγος είναι ότι ένας σχολικός ψυχολόγος δεν λειτουργεί μέσα από το κλινικό μοντέλο που έχουν οι περισσότεροι στο μυαλό τους, δηλαδή έναν ψυχολόγο κλεισμένο πίσω από ένα γραφείο να δίνει μόνος του μαγικές λύσεις στο πρόβλημα. Ο αποτελεσματικός τρόπος να εργαζόμαστε στα σχολεία, ο τρόπος που μας δίδαξε η έρευνα, οι σπουδές μας και η εμπειρία μας είναι να λειτουργούμε μέσα στο πλαίσιο που αναπτύσσεται και επηρεάζει το παιδί και να προσπαθούμε να το επηρεάσουμε για να βοηθήσουμε το παιδί. Αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αποσπασματικά χωρίς τη δημιουργία σχέσεων και συνεργασιών.

Κρούομε κώδωνα κινδύνου!

Η κοινωνία του σχολείου και η κοινωνία μας γενικότερα, φαίνεται να επαναπαύεται σιγά, σιγά στις δηλώσεις για την παρουσία μας στο σχολείο και μάλιστα μιας φαντασιωσικής παρουσίας όπου δίνονται λύσεις μέσα σε ένα γραφείο χωρίς την εμπλοκή εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, κοινωνίας. Γεμάτοι από το αίσθημα ευθύνης για τα σχολεία που αναλαμβάνουμε, δηλώνουμε ότι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στο ρόλο μας, εάν δεν ανήκουμε σε ένα μόνο σχολείο. Οι αριθμοί που αποτυπώνουν τη σημερινή πραγματικότητα είναι 1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός/ή λειτουργός ανά τουλάχιστον 150 εκπαιδευτικούς με τους οποίους χρειάζεται να αναπτύξει συνεργασίες και 1 ψυχολόγος και 1 κοινωνικός/ή λειτουργός ανά 1000 περίπου μαθητές κάτι το οποίο συνεπάγεται και 1000 γονείς εάν εμπλακεί μόνο ο ένας από τους δύο.

Συμπερασματικά, για τη συστηματική, στοχευμένη και αποτελεσματική παρέμβαση της ΕΔΥ κρίνεται απαραίτητη η μείωση των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουμε. Η παρουσία μας 1 φορά την εβδομάδα δυσχεραίνει και σε πολλές περιπτώσεις αποκλείει την ποιοτική και αποτελεσματική εφαρμογή όλων των παραπάνω παρεμβάσεων και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην επικοινωνία και στην ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες και γονείς).

Μπορείτε να υπογράψετε το κείμενο από εδώ: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdrnuEB-XhV0nYlzB7gH0VXOJILxGrpt1-t2s3PVH7nz_sFtQ/viewform

Δείτε σχετικά

Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ): Λειτουργία-στελέχωση-oργανωτικά-ωράριο-νομοθετικό πλαίσιο 

Δείτε επίσης

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Δικαιώματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών | Οδηγός

 Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση