Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΔΟΕ όπως επικαιροποιήθηκε στην 93η Γ.Σ.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Το διεκδικητικό πλαίσιο της ΔΟΕ όπως επικαιροποιήθηκε στην 93η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου.

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Ακολουθεί το διεκδικητικό πλαίσιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) αναφορικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) όπως επικαιροποιήθηκε στην 93η Τακτική Γενική Συνέλευση του Κλάδου, ενισχύοντας τις θέσεις της 87ης Γενικής Συνέλευσης.

ΑΠΟΦΑΣΗ 93ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Με τις αποφάσεις της 86ης Γενικής Συνέλευσής της, τον Ιούνιο του 2017, η Δ.Ο.Ε. είχε θέσει το πλαίσιο διεκδικήσεων για την σωστή οργάνωση και λειτουργία αυτού του τόσο ευαίσθητου τομέα της εκπαίδευσης. Η πρόταξη, τότε, της ανάγκης του τερματισμού του τραγικού φαινομένου οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών σχολών Ειδικής Αγωγής να εργάζονται επί σειρά πολλών ετών ως αναπληρωτές δίχως προοπτική για τον μόνιμο διορισμό τους, σε συνδυασμό με τη συνολική ανάδειξη της ανάγκης πραγματοποίησης διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών από τη Δ.Ο.Ε. και τους αγώνες του κλάδου, απέφερε τα χρόνια που ακολούθησαν έναν μεγάλο αριθμό διορισμών, που όμως, ιδιαίτερα από τη στιγμή που δεν συνεχίζεται με τον ρυθμό που οι ανάγκες απαιτούν, δεν ήταν αρκετός, ώστε να σημειώνεται μόνο μια απολύτως στοιχειώδης κάλυψη των κενών στην Ειδική Αγωγή, σε ένα μεγάλο βαθμό, από αναπληρωτές.

Μετά την πάροδο επτά ετών και τη συσσώρευση προβλημάτων που εντάθηκαν στην περίοδο της πανδημίας, τα αιτήματα της απόδοσης όλων των απαραίτητων κονδυλίων, έτσι ώστε να γίνουν πράξη τα κατάλληλα κτίρια, η δυνατότητα μεταφοράς των μαθητών και ο μόνιμος διορισμός όλου του απαραίτητου προσωπικού (Εκπαιδευτικοί, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό) παραμένουν και σήμερα επίκαιρα.

Η ειδική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιμετωπίστηκε ποτέ, στον απαιτούμενο βαθμό, ως αναπόσπαστο μέρος της βασικής εκπαίδευσης και η σημερινή κυβέρνηση δεν ασκεί εκπαιδευτική πολιτική στο πλαίσιο του «συμπεριληπτικού σχολείου», που θα αποτελούσε μοχλό συνολικής στήριξης και ανάπτυξης όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής.

Αντ’ αυτού παρερμηνεύεται και εργαλειοποιείται η έννοια της συμπερίληψης και γίνεται άλλοθι για την υποβάθμιση των Ειδικών Σχολείων, την ελλιπή στελέχωση και μη ίδρυση νέων, απαραίτητων, Τμημάτων Ένταξης και τη δημιουργία της στρεβλής εικόνας ότι η συμπερίληψη αρχίζει και τελειώνει στον επικουρικό θεσμό της Παράλληλης Στήριξης. Η πολύ πρόσφατη, με απόκρυψη των προθέσεών της, «έναρξη» της συζήτησης για την Ειδική Εκπαίδευση από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., σε συνδυασμό με τις κατευθύνσεις των αλλαγών που συντελούνται διεθνώς στον τομέα, εντείνει την ανησυχία των εκπαιδευτικών για το ότι βρισκόμαστε στο κατώφλι αλλαγών, που, στο πλαίσιο της συρρίκνωσης της μέριμνας της πολιτείας για το δημόσιο σχολείο, θα οδηγήσει στην περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η 93η Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θέτει το πλαίσιο των διεκδικήσεων του κλάδου σε αυτό το κρίσιμο σημείο επικαιροποιώντας και ενισχύοντας τις θέσεις της 87ης Γ.Σ..

Διεκδικήσεις :

  • Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, που θα προκύψει μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με το οποίο η πολιτεία θα κατοχυρώνει και θα διασφαλίζει σε όλους τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  την υποστήριξη, ώστε να προαχθούν σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, ηθικά και αισθητικά (στον βαθμό που οι δυνατότητές τους το επιτρέπουν) στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητάς τους.
  • Το νέο θεσμικό πλαίσιο φυσικά θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά με ενιαία λογική ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.
  • Γενναία χρηματοδότηση για την κάλυψη όλων των λειτουργικών δαπανών των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. για τον εξοπλισμό τους με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή και στέγαση σε κατάλληλα κτήρια.
  • Προγράμματα σπουδών και διεπιστημονικά εξατομικευμένα  προγράμματα, που να εστιάζουν στις ικανότητες του κάθε μαθητή
  • Λήψη μέτρων από την πολιτεία για την πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση.
  • Έγκαιρη και πλήρης στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής.
  • Στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. έγκαιρα και με μόνιμο προσωπικό από την έναρξη του σχολικού έτους. Αύξηση του υφιστάμενου αριθμού των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
  • Κάλυψη όλων των κενών με την πρόσληψη, σε τακτική βάση, μόνιμων εκπαιδευτικών. Καμία ελαστική μορφή εργασίας.
  • Εξασφάλιση της μεταφοράς όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δωρεάν με τα κατάλληλα μεταφορικά μέσα και την εξασφάλιση συνοδού.
  • Το κάθε παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, να φοιτά υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία 5 στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.
  • Τουλάχιστο ένα Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολική μονάδα προσχολικής και δημοτικής εκπαίδευσης, με πρόβλεψη λειτουργίας δεύτερου ανάλογα με τις ανάγκες, με σύσταση και ίδρυση οργανικής θέσης.
  • Αποσύνδεση της παράλληλης στήριξης από την ύπαρξη Τ.Ε. και με ρύθμιση νόμου.
  • Στελέχωση των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. με μόνιμο Εκπαιδευτικό & Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Δικαίωμα ψήφου στις συνεδριάσεις των Ε.Δ.Ε.Α.Υ. και των δασκάλων της Γενικής τάξης.
  • Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό της Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Σύσταση 1 οργανικής θέσης Ε.Ε.Π. ανά 5 Ε.Δ.Ε.Α.Υ.
  • Περιοδική επιμόρφωση για την ένταξη και την συμπερίληψη όλων των εκπαιδευτικών των Γενικών σχολείων και όχι μόνο των εκπαιδευτικών Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τ.Ε., με ευθύνη των Πανεπιστημίων .
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής, με ευθύνη των Πανεπιστημίων.
  • Για την οργανικότητα των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. να υπολογίζεται και ο αριθμός των οργανικών θέσεων Ε.Ε.Π.
  • Το ωράριο των Διευθυντών 6/θέσιων και άνω Ειδικών Σχολείων ανάλογο με των Διευθυντών 12/θέσιων σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης. Αντίστοιχη μέριμνα και για τους Διευθυντές – Προϊσταμένους και μικρότερων Ειδικών Σχολείων.
  • Μείωση διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών – Προϊσταμένων που το σχολείο τους είναι κέντρο υποστήριξης Σ.Δ.Ε.Υ.
  • Δυνατότητα απόσπασης σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. μόνο σε εκπαιδευτικούς με προσόντα ειδικής αγωγής (Βασικό πτυχίο, διδακτορικό, μεταπτυχιακό, διδασκαλείο ειδικής).
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη κατά 3 όταν φοιτά μαθητής με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Μείωση των μαθητών ανά τάξη στα Γενικά Σχολεία (1/15) και κάλυψη  όλων των εκπαιδευτικών κενών ως βάση για την υποδοχή κάθε υποστηρικτικής δομής για τους μαθητές με ΕΜΑ. Μείωση των μαθητών στις τάξεις των ειδικών Σχολείων με ανώτερο του τέσσερις (4) ανά τμήμα.
  • Όχι στην εμπορευματοποίηση της Ειδικής Αγωγής – Αυστηρός και ουσιαστικός έλεγχος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών.

Δείτε επίσης

Παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας από τη ΔΟΕ Τετάρτη 17.07 για το έγγραφο με τις “διευθετήσεις αξιολόγησης”

Πιερρακάκης: Λογοτεχνικά βιβλία στο ωρολόγιο πρόγραμμα-αλγοριθμική σκέψη στο σχολείο-διορισμοί στην Α/θμια το 2025

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση