Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια: Η σημαντικότητα της συμμετοχής του ΕΕΠ-ΕΒΠ και στόχοι διεκδικήσεων για τη διετία 2024-2026

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια: Η σημαντικότητα της συμμετοχής του ΕΕΠ-ΕΒΠ και στόχοι διεκδικήσεων για τη διετία 2024-2026 – Της Δέσποινας (Μοργκάνα) Χατζηδρόσου.

Εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια

Αρθρο με θέμα “Η σημαντικότητα της συμμετοχής των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και στόχοι διεκδικήσεων για τη διετία 2024-2026” κοινοποίησε η υποψήφια στις εκλογές Αιρετών για το Κεντρικό Συμβούλιο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΚΥΣΕΕΠ) Δέσποινα (Μοργκάνα) Χατζηδρόσου.

Ακολουθεί το άρθρο

Η σημαντικότητα της συμμετοχής των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στα Υπηρεσιακά Συμβούλια και στόχοι διεκδικήσεων για τη διετία 2024-2026

Από την υποψήφια για το ΚΥΣΕΕΠ Δέσποινα (Μοργκάνα) Χατζηδρόσου

 Οι εκλογές είναι μια διαδικασία βάσει της οποίας ένας πληθυσμός επιλέγει έναν ή περισσότερους αντιπροσώπους του για να τον εκπροσωπήσει σ’ έναν θεσμό. Οι εκλογές αποτελούν το δημοκρατικότερο μέσο αντιπροσώπευσης. Ο θεσμός των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, με τη δυνατότητα εκλογής αντιπροσώπων, δίνει στα μέλη του ΕΕΠ – ΕΒΠ, κεντρικά και περιφερειακά, δύναμη και φωνή για να αγωνιστεί για τα δίκαια αιτήματά του!! Οι εκλεγμένοι Αιρετοί των κλάδων μας, συνηθίζεται να λέγεται πως είναι τα μάτια και τα αυτιά των συναδέλφων/-ισσων, μέσα στα όργανα της διοίκησης. Στην πράξη, προσπαθούν να προστατεύουν τους/τις συναδέλφους/-ισσες, από τυχόν αυθαιρεσίες και ταυτόχρονα  ελέγχουν τις αποφάσεις της διοίκησης.

Σε μια κοινωνία αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, η σύσταση αντιπροσωπευτικών σωμάτων από μέλη των κλάδων του ΕΕΠ-ΕΒΠ στα συμβούλια Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., όπου αυτά θα υπηρετούν τα συμφέροντα των μελών Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. και θα ασκούν πιέσεις, είτε εκτελεστικής, είτε νομοθετικής εξουσίας, είναι καίριας σημασίας. Συνεπώς, το Σάββατο 2 Νοέμβριου 2024, είναι απαραίτητο να μετέχουμε στις εκλογές, ώστε η επιλογή των Αιρετών Αντιπροσώπων μας να είναι δική μας κι όχι οργάνων του Υπουργείου που θα αποφασίσουν για εμάς και θα τοποθετήσουν δοτούς Αιρετούς, άλλων ειδικοτήτων που δε θα γνωρίζουν και δε θα μπορούν να προσφέρουν ουσιαστικά στη διεκδίκηση των θεμάτων του  Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π., αλλά ούτε  και στην ανάδειξη των κλάδων!!

Σκοπός της υποψηφιότητάς μου για το Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. είναι να συνεχίσω να βρίσκομαι δίπλα στην Ομοσπονδία, διεκδικώντας και αναδεικνύοντας ανάγκες και ζητήματα που αφορούν όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ-ΕΒΠ. Παράλληλα, ένας άλλος βασικός μου στόχος είναι η ανάδειξη ζητημάτων που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία και συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών δομών και υπηρεσιών με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των παιδιών και των οικογενειών που καλούμαστε να στηρίξουμε και να πλαισιώσουμε.

Στο χώρο του συνδικαλισμού βρίσκομαι από το 2019, όπου κατείχα τους θεσμικούς συνδικαλιστικούς ρόλους της Γενικής Γραμματέως στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ (2019-2022) και της Προέδρου στο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής (2022- 2024). Στην παρούσα φάση παραμένω μέλος του επιστημονικού συμβουλίου του ΙΜΕΓΕΕ – επιστημονικού οργάνου της Ομοσπονδίας (2022 έως σήμερα) και εκλεγμένος αντιπρόσωπος του Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Αττικής για την ΠΟΣΕΕΠΕΑ (2024 έως σήμερα). Μέσα από τους παραπάνω ρόλους έχω συντονίσει ομάδες διερεύνησης και εργασίας κλάδων του ΕΕΠ-ΕΒΠ, καταθέσει προτάσεις και συμβάλλει σημαντικά στην πλειονότητα των επιστολών και δράσεων διεκδίκησης.

Συντασσόμενη με τις διεκδικήσεις των Περιφερειακών Συλλόγων ΕΕΠ-ΕΒΠ καθώς και της Ομοσπονδίας μας ΠΟΣΕΕΠΕΑ, όπως αυτές προέκυψαν μέσα από διαχρονικές έρευνες δράσης τους, τις οποίες συνέβαλλε και τεκμηρίωσε πολλάκις με επιστημονικά δεδομένα το ΙΜΕΓΕΕ, και για αρκετά χρόνια ήμουν μέλος σε όλα τα όργανα, καταθέτω τις διεκδικήσεις που οραματίζομαι να πετύχουμε ή τουλάχιστον να βάλουμε βάσεις  για την κτήση τους στο μέλλον:

 

  • Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. να μπορέσουν να λειτουργούν και να υποστηρίζονται ως θεσμός και ως πρότυπες και απαραίτητες υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης και να καλυφθούν – με τη δυνατότητα δημιουργίας ευθείων ομάδων – με όλες τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες για πλήρεις αξιολογήσεις και υποστηρίξεις. Επιπλέον, να γίνουν οι ανάλογες αποσαφηνίσεις και διευθετήσεις στα καθηκοντολόγια όλων καθώς και του έργου αυτών, μέσω ενός επικαιροποιημένου κανονισμού λειτουργίας της υπηρεσίας, ώστε να συνάδει με τις προδιαγραφές του Ν. 4823/2021. Επιπρόσθετη διεκδίκηση θα είναι η επαναφορά κεκτημένων ειδικοτήτων Ε.Ε.Π., τα οποία χάθηκαν στην πάροδο των αλλαγών από Κ.Δ.Α.Υ.- Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.- Κ.Ε.Σ.Υ.- ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής:

 

  • Επανάκτηση του παλιού κεκτημένου των λογοθεραπευτών στην εκπαίδευση, δηλαδή την επαναφορά της θέσης τους ως κύριο μέλος στις διεπιστημονικές ομάδες και την αύξησή τους στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ ώστε να επαρκούν  να καλύψουν τις αξιολογητικές και υποστηρικτικές ανάγκες των ωφελούμενων μαθητών/-τριων. Στη  βάση του αιτήματος για τους θεραπευτές του λόγου, τα όμοια θα διεκδικηθούν και για τους εργοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές, έτσι ώστε μειώνονται οι περιπτώσεις στις οποίες οι δεξιότητες των μαθητών αξιολογούνται επιφανειακά και δεν υποστηρίζονται κατάλληλα.

 

  • Ο νόμος 3699/2008 στο άρθρο 12 παρ.3 προέβλεπε την ύπαρξη ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών στα ΚΕΔΔΥ, κάτι που δεν εφαρμόστηκε ποτέ και το 2018 το εν λόγω άρθρο καταργήθηκε με τον νόμο 4547. Ωστόσο, θέματα που άπτονται ζητημάτων υγείας και ΕΠΕ που συνδέονται με εξειδικευμένα προγράμματα αγωγής υγείας, φανερώνουν την έλλειψη που δεν καλύφτηκε ποτέ και θα ήταν χρήσιμο να προβλεφθεί εκ νέου είτε στα ΚΕΔΑΣΥ, είτε στις ΕΔΥ που υπάγονται σε αυτά.

 

  • Επαναφορά των ΠΕ24 παιδο-ψυχιάτρων στις διεπιστημονικές ομάδες των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

 

  • Επαναφορά των ΠΕ22 συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

 

  • Το πρόγραμμα των Ε.Δ.Υ. να εφαρμοστεί πλέον σε όλες τις σχολικές μονάδες και παράλληλα να συσταθούν επιπλέον οργανικές θέσεις για όλο το ΕΕΠ – ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση, ώστε να είναι δυνατή η ολιστική υποστήριξη των ευάλωτων κοινωνικά μαθητικών  ομάδων, η ουσιαστική λειτουργία της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και των μαθητών/-τριων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, των οικογενειών τους και του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτό θα μπορούσε να εφαρμοστεί με τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης και Υποδοχής σε κάθε σχολείο όλων των βαθμίδων, ώστε οι ειδικότητες του ΕΕΠ-ΕΒΠ, μαζί με τον/τους εκάστοτε ειδικό/ους παιδαγωγό/ούς, διεπιστημονικά, να υλοποιούν παρεμβάσεις και παραπομπές σε βάση σχολείου, ώστε να μπορέσουμε να μιλάμε για συμπερίληψη και υποστήριξη όλων των μαθητών/τριων των εκπαιδευτικών κοινοτήτων.

 

  • Να καθορίζονται οι λειτουργικές ανάγκες σε ΕΕΠ-ΕΒΠ με τον καθορισμό αριθμητικών κριτηρίων–αναλογίας όλων των ειδικοτήτων ΕΕΠ και ΕΒΠ σύμφωνα με τον αριθμό μαθητών που υποστηρίζουν ώστε να μην παραλείπεται καμία ειδικότητα.

 

  • Να διευθετηθούν τα ιδιαίτερα θέματα του ΔΕ-01 ΕΒΠ άμεσα δηλαδή: α) να δοθεί η δυνατότητα για παιδαγωγική επιμόρφωση, β) να λυθεί το θέμα της κατάταξης στους κλάδους ΤΕ  («βάση του νόμου 2002) και να γίνει αλλαγή του ονόματος ώστε να συνάδει με το ρόλο και την υπόσταση του κλάδου, γ) να πραγματοποιηθούν διορθώσεις για τα ζητήματα καθηκοντολογίου, ωραρίου, μισθολογικής εξέλιξης και ισότιμης μεταχείρισης στις σχολικές κοινότητες, δ) να δοθεί το δικαίωμα του «εκλέγεσθαι» στις αρχαιρεσίες των Αιρετών και ε) να ορίζεται ως Συντονιστής ΕΒΠ άτομο που κατέχει τα τυπικά προσόντα της ειδικότητας κι όχι άσχετη ειδικότητα όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.

 

  • Να γίνει αύξηση των ΠΕ22 συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού στη Δευτεροβάθμια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση και να υλοποιηθεί δημιουργία πρωτοκόλλων συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητας του κλάδου Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας, με πτυχίο κοινωνικής εργασίας και κωδικό ΠΕ87.06 ή εν ελλείψει αυτών με τους εκπαιδευτικούς Κοινωνικών Επιστημών με κωδικό ΠΕ78, στους τομείς που εφάπτονται οι αρμοδιότητές τους.

 

  • Να διευθετηθούν ζητήματα που αφορούν τους θεραπευτές στα σχολεία (Λογοθεραπευτές ΠΕ21-26, Φυσικοθεραπευτές ΠΕ28, Εργοθεραπευτές ΠΕ29). Ειδικότερα: α. αναθεώρηση καθηκοντολογίων, β. αναλογία μαθητών ανά θεραπευτή/-τρια σε ΣΜΕΑΕ, καθώς το καθηκοντολόγιο αναφέρεται σε ατομικές συνεδρίες, γ. κριτήρια επιλογής μαθητών και ποσόστωσης των συνεδριών στις ΣΜΕΑΕ, δ. παροχή κατάλληλων χώρων και εργαλείων αξιολόγησης και παρέμβασης, ε. συμπερίληψη και αύξηση των θεραπευτών σε όλες τις βαθμίδες, σε Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, για την ανάπτυξη και ενίσχυση δεξιοτήτων, αλλά και την πλαισίωση, αντιμετώπιση ή/και αποκατάσταση προβλημάτων.

 

  • Να διευθετηθούν ζητήματα που αφορούν τους ΠΕ25 σχολικούς νοσηλευτές στα σχολεία. Ειδικότερα: α. τοποθέτηση τουλάχιστον ενός ΠΕ25 σχολικού νοσηλευτή σε όλες τις σχολικές μονάδες, β. αποσαφήνιση και αναθεώρηση καθηκοντολογίων και υποχρεώσεων σε ωράριο και καθήκοντα, ειδικά σε συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες, γ. ορισμός αριθμού περιστατικών ανά νοσηλευτή/τρια, δ. εξασφάλιση χώρου για ιατρείο στο σχολείο, ε. προτυποποίηση εγγράφων, στ. ορισμό περιεχομένου σχολικού φαρμακείου και φαρμάκων χορήγησης, ζ. δυνατότητα αυτενέργειας στη διοργάνωση προγραμμάτων αγωγής υγείας, στη σχετική συμβουλευτική των γονέων για τους μαθητές/τριες και επιλογής των συνεργασιών, η. κάλυψη και κατευθυντήριες γραμμές προάσπισης δικαιωμάτων και υποχρεώσεων σχολικών νοσηλευτών σε περίπτωση μη συνεργασίας πχ του γονεα/ κηδεμόνα, κ.α.

 

  • Να διευθετηθούν ζητήματα που αφορούν τους ΠΕ23 ψυχολόγους και ΠΕ30 κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία. Ειδικότερα: α. αποσαφήνιση και αναθεώρηση καθηκοντολογίων και υποχρεώσεων σε ωράριο και καθήκοντα στη Γενική και Γενική Εκπαίδευση (μεθοδολογία διεκπεραίωσης αιτημάτων αξιολόγησης και υποστήριξης, ρόλος ειδικοτήτων Ε.Δ.Υ., διάκριση ορίων, δυνατότητες δράσεων στις ΣΜΕΑΕ κ.α.)., β. σταθερή παρουσία στα ίδια σχολεία και κάλυψη αυτών και με τις δύο ειδικότητες (ΠΕ23 και ΠΕ30)- αναγκαιότητα επιπλέον ημερών παρουσίας στα σχολεία κι όχι 1φ/εβδομάδα, γ. εξασφάλιση εξοπλισμού και χώρου για τις συνεδρίες μαθητών/-τριων, γονέων και κηδεμόνων, δ. εδραίωση και διασφάλιση της ισοτιμίας των οικείων ειδικοτήτων στους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ε) ανάδειξη αναγκαιότητας πρόταξης στον χειρισμό ζητημάτων που απαιτούν εξειδικευμένους χειρισμούς που άπτονται των οικείων ειδικοτήτων: π.χ. περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, σχολικής διαρροής, ζητημάτων που αφορούν τη διαχείριση περιστατικών μαθητών που ορίζονται ως κατ’ οίκον ή κατ’ ιδίαν διδαχθέντες, προγραμμάτων συμπερίληψης – συνεκπαίδευσης, κ.α.

 

  • Να διευθετηθούν τα χρόνια ζητήματα του κλάδου ΠΕ31 προς όφελος των μαθητών με προβλήματα όρασης και ακοής, που αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες. Στον κλάδο ΠΕ31  ανήκουν οι ειδικότητες της Κινητικότητας, του Προσανατολισμού και Δεξιοτήτων Καθημερινής Διαβίωσης Τυφλών, των Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και των Ειδικών στην Ελληνική Νοηματική. Σε αντίθεση με τις ειδικότητες ΠΕ31 ΚΠΔ και ΠΕ31 ΣΕΠΤ Τυφλών που μειώνονται, οι θέσεις των ειδικών ΠΕ31 για τα κωφά ή βαρήκοα άτομα, πολύ σωστά, αυξάνονται. Με τη μείωση όμως των ειδικών ΠΕ31 για τα άτομα με οπτική αναπηρία, οι εν λόγω μαθητές δεν υποστηρίζονται επαρκώς και ουσιωδώς από τις απαραίτητες ειδικότητες. Επιπλέον, οι συνάδελφοι/ισσες των ειδικοτήτων ΠΕ31 για άτομα με οπτική αναπηρία, εγκλωβίζονται σε έναν φορέα/πλαίσιο και δεν έχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης μετάθεσης ή απόσπασης με συνέπεια στην άνιση μεταχείρισή τους ως εργαζόμενοι του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Είναι εμφανές ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν θέσεις ΣΕΠΤ και ειδικών ΚΠΔ σε όλα τα ειδικά σχολεία τυφλών, καθώς και σε ένα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ανά νομό δεδομένου ότι ο αριθμός των εξυπηρετούμενων παιδιών στα σχολεία (γενικά ή ειδικά) αυξάνεται. Στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι σημαντικό να προβλέπονται και η ειδικότητα ΠΕ31 για τα κωφά ή βαρήκοα άτομα ή η δυνατότητα παραπομπής σε άτομο που υπηρετεί σε όμορο με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σχολείο. Τέλος, είναι σημαντικό να μελετηθούν και να αναδιαμορφωθούν τα τυπικά προσόντα ένταξης και εργασιακής εμπειρίας των κλάδων ΠΕ31 για τη δυνατότητα αύξησης των υποψηφίων στους πίνακες πρόσληψης, διορισμού, καθώς και ορισμού κατάλληλου συντονιστή ΕΕΠ-ΕΒΠ για την ειδικότητα.

 

  • Να αποσαφηνιστεί με ξεκάθαρο νομοθετικό έγγραφο η δυνατότητα των ΕΕΠ να καταλαμβάνουν θέσεις προϊστάμενου/ης – διευθυντή/τριας στα σχολικά πλαίσια και τους φορείς που υπηρετούν, ανεξαρτήτως του δυναμικού μαθητών, και να θεσμοθετηθεί η κάλυψη υπερωριών τις επιπλέον ώρες από το κανονικό ωράριο.

 

  • Να  πραγματοποιηθούν αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο που να δίνουν το δικαίωμα σε συναδέλφους/-ισσες να παίρνουν άμεση μετάθεση για λόγους υγείας: α. των ιδίων, β. των συζύγων, γ. των παιδιών τους, και δ. των γονέων τους αν τελούν χρέη προστάτη ή δικαστικού συμπαραστάτη.

 

 

  • Να μειωθεί ο χρόνος αναμονής για τη μετάταξη των συναδέλφων/-ισσων σε άλλο εκπαιδευτικό ή ΕΕΠ/ΕΒΠ κλάδο στα δύο (2) χρόνια αν αυτός συνδέεται με το βασικό ΕΕΠ-ΕΒΠ πτυχίο (π.χ. από ΠΕ87.02 σε ΠΕ25, ΠΕ87.06 σε ΠΕ30, ΠΕ87.08 σε ΠΕ28 ή ΠΕ29 και τανάπαλι, κ.α.) και στα τρία (3) χρόνια αν αφορά εκπαιδευτικό κλάδο άλλου αντικειμένου (π.χ. από ΠΕ23 σε ΠΕ21 και τανάπαλι). Επιπλέον, να διευκολυνθούν οι μετατάξεις των ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλες υπηρεσίες και φορείς, λόγου χάρη στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε διοικητικές υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ή/και σε υπηρεσίες άλλων Υπουργείων ισότιμα με τους εκπαιδευτικούς.

 

  • Να  πραγματοποιηθούν αλλαγές στο θεσμό των Συντονιστών ΕΕΠ-ΕΒΠ, με έμφαση στην παροχή υποστήριξης – εποπτείας και εφαρμογής εξειδικευμένων προγραμμάτων επιμόρφωσης για κάθε ειδικότητα. Για την καλύτερη εφαρμογή των παραπάνω, μία  ακόμη διεκδίκηση θα αφορά την αύξηση των Συντονιστών ΕΕΠ-ΕΒΠ για κάθε ειδικότητα ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης. Επιπλέον, θα διεκδικηθεί να λαμβάνουν στο ακέραιο τα οδοιπορικά και τα έξοδα διαμονής.

 

  • Διερεύνηση και διεκδίκηση οδοιπορικών του ΕΕΠ των ΣΔΕΥ, και εν συνεχεία και άλλων μελών του ΕΕΠ-ΕΒΠ που μοιράζονται σε σχολεία, καθώς σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ με την υπ. αριθμ. 275/2017 (η οποία ζητήθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας), το εν λόγω προσωπικό, δικαιούται για τις μετακινήσεις του την καταβολή των προβλεπόμενων οδοιπορικών εξόδων. Σημειωτέων το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., όπως διαπιστώνεται από το έγγραφο της Επιτελικής δομής ΕΣΠΑ  03/06/2020 Αρ. πρωτ.: 2086 και ΑΔΑ:64Κ546ΜΤΛΗ-ΡΕΦ, αναγνωρίζει και αποζημιώνει ΕΕΠ σε άλλα πλαίσια εργασίας. Μέχρι τώρα το κόλλημα που έθετε το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ήταν το ΕΣΠΑ, ωστόσο, πλέον, φαίνεται πως αυτό μπορεί να καμφθεί.

 

  • Να υπάρχει νομική κάλυψη από το Υπουργείο έναντι εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού και απέναντι σε αυθαίρετες καταγγελίες γονέων/κηδεμόνων.

 

  • Ο χρόνος υποστήριξης/διδασκαλίας να μειώνεται και άλλο, για όλες τις ειδικότητες, μετά τα 30 χρόνια υπηρεσίας (σε μόνιμους/ες και αναπληρωτές/τριες).

 

  • Να μην επαναλαμβάνεται η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών από αναπληρωτές/τριες για διορισμό, εφόσον όλα είναι διαθέσιμα ψηφιακά. Επιπλέον, να απλουστευτούν οι διαδικασίες και στους νεοδιοριζόμενους κατά τον διορισμό τους.

 

  • Να πραγματοποιηθούν επιπλέον ενέργειες για την άρση των αποφάσεων για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

 

  • Να διεκδικηθούν επιπλέον διορισμοί και σύσταση νέων οργανικών για όλους τους κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ, στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και στα  ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

 

  • Να διεκδικηθεί ξανά να δίνονται όλα μαζί τα υπάρχοντα εξ’ αρχής λειτουργικά κενά, καθώς κάθε χρόνο οι ανάγκες των ΣΜΕΑΕ, των Γενικών Σχολείων και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι πολλές και πολύ περισσότερες από τις οργανικά ορισμένες, κι έτσι παρατηρείται υποστελέχωση, ενώ φαινομενικά έχουν καλυφθεί πολλά κενά.

 

  • Να διεκδικηθεί ξανά η εξομοίωση όλων των δικαιωμάτων σε άδειες και βελτιώσεις θέσεων υπηρέτησης των μονίμων με των αναπληρωτών/τριων.

 

  • Να διεκδικηθούν ξανά για μόνιμους/ες και αναπληρωτές/τριες: η αύξηση των μισθών, του επιδόματος παραμεθόριων περιοχών, την αύξηση προσαυξήσεων για υπερωριακή εργασία και για εργασία κατά τις Κυριακές και αργίες, καθώς και τη διεκδίκηση επαναφοράς των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος Ειδικής Αγωγής.

 

  • Να διεκδικηθεί η ίδρυση και λειτουργία περισσότερων σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ανά περιοχή, ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των ωφελούμενών μαθητών/τριων και των οικογενειών τους.

 Επιπρόσθετα ζητήματα που αφορούν τις εκπαιδευτικές κοινότητες και τους φορείς υποστήριξής τους, αφορούν τις κτηριακές υποδομές και εγκαταστάσεις, καθώς και τις μετακινήσεις  σε εκπαιδευτικές εκδρομές και ευκαιριών δράσεων κοινωνικοποίησης. Οι περισσότερες σχολικές μονάδες και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. έχουν θέματα. Ειδικότερα, τα σοβαρότερα προβλήματα τα αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες προσχολικής εκπαίδευσης.  Οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί, θεσμοθετήθηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγής και ορθώς, ωστόσο  χωρίς υποδομές και προσωπικό που να μπορεί να ανταπεξέλθει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ανάγκες των παιδιών. Η αναγκαιότητα ισότιμης μεταχείρισης της προσχολικής αγωγής με κατάλληλη στέγαση και στελέχωση από διεπιστημονικές Ομάδες Πρώιμης Παρέμβασης, με όλους τους κλάδους ΕΕΠ-ΕΒΠ, κρίνεται επιβεβλημένη. Τουλάχιστον, με τους διορισμούς του 2024, έγινε ένα πρώτο βήμα, η πρόβλεψη για στελέχωση της Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, μέσω της σύστασης των 1555 διορισμών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ. Κλείνοντας, θεωρώ σημαντικό να πετύχουμε τα όμοια και για τη Γενική και στη συνέχεια να μεριμνήσουμε για τη διόρθωση των κακών κειμένων,  ώστε να στηριχθεί  η  πυραμίδα της εκπαίδευσης από τη βάση έως την κορυφή της.

Δείτε σχετικά

Οι υποψήφιοι ΚΥΣΕΕΠ για τις εκλογές της 2ας Νοεμβρίου 2024 | Απόφαση Πιερρακάκη 

Εκλογές αιρετών εκπροσώπων εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024 – Οδηγίες επί της διαδικασίας | Εγκύκλιος 

Εκλογές Αιρετών Υπηρεσιακών Συμβουλίων 2024 το Σάββατο 02.11 – ΦΕΚ με ημερομηνίες και τα στάδια της διαδικασίας 

Εκλογές Αιρετών 2024: Νέα Απόφαση 

Εκλογές Αιρετών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024 για το ΚΥΣΕΕΠ και τα ΠΥΣΕΕΠ: Πως ψηφίζουμε και γιατί-Η διαδικασία από τον Βασίλη Βούγια 

Δείτε επίσης

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση