Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εκπαίδευση για την Ενταξη-Εγκύκλιος: Υποστήριξη εκπαιδευτικών για εφαρμογή ενταξιακών και διαπολιτισμικών προσεγγίσεων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εκπαίδευση για την Ενταξη-Εγκύκλιος: Υποστήριξη εκπαιδευτικών που εργάζονται με μαθητές πρόσφυγες να εφαρμόσουν ενταξιακές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις.

Εκπαίδευση για την Ενταξη-Εγκύκλιος

Εγκύκλιο υπ. αριθ. πρωτ. 137047 /Ε3/15-11-2024 αναφορικά με την υλοποίηση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για την ένταξη», κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘΑ στις Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε & Δ.Ε. και στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Σύμφωνα με το έγγραφο το ΥΠΑΙΘΑ, το ΙΕΠ και το γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ και ΑΠΘ, θα συνεχίσουν την υλοποίηση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για την Ένταξη», υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές πρόσφυγες να εφαρμόσουν ενταξιακές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις, για να εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, την ψηφιακή εκπαίδευση, την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, τη διαχείριση της τάξης και τα εργαλεία για την υποστήριξη πολύγλωσσων μαθητών σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.

Ο νέος κύκλος του Προγράμματος απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΤΥ και των ΔΥΕΠ, όσο και σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων και Διευθυντές σχολείων και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου 2024.

Ακολουθεί το έγγραφο

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡOΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ – ΤΜΗΜΑ Γ’ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση : Ανδρέα Παπανδρέου 37 Τ.Κ. – Πόλη : 15180 – Μαρούσι Πληροφορίες : Ι. Ολυμπίου Τηλέφωνο : 210-344 2831 Email : epimorfosi.ekp@minedu.gov.gr

Μαρούσι, 15-11-2024

Αρ. Πρωτ.: 137047 /Ε3

ΠΡΟΣ: 1. Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε & Δ.Ε. 2. Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 3. Δ/νσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΚΟΙΝ :1.Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής 2. UNICEF κ. Γ. Σιμόπουλο gsimopoulos@unicef.org

ΘΕΜΑ: «Εκπαίδευση για την ένταξη»

ΣΧΕΤΙΚΟ: Το από 11-11-2024 ηλεκτρονικό μήνυμα του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης προσφύγων.

Στη συνέχεια του ανωτέρω σχετικού, σας γνωστοποιούμε ότι το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Αθήνας (ΕΚΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), θα συνεχίσουν την υλοποίηση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για την Ένταξη», υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές πρόσφυγες να εφαρμόσουν ενταξιακές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις, και να εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, την ψηφιακή εκπαίδευση, την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, τη διαχείριση της τάξης και τα εργαλεία για την υποστήριξη πολύγλωσσων μαθητών σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα Εκπαίδευση για την Ένταξη που έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το 2022, έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων 6.000 εκπαιδευτικών στην επαφή τους με πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων περιβάλλοντα μάθησης και εντάσσεται στη λογική της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλους.

Τόσο τα προηγούμενα προγράμματα όσο και το προτεινόμενο αναπτύχθηκαν από ένα σχήμα συνεργασίας της UNICEF και Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων με εμπειρία σε συναφή πεδία και σε στενή συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η αποτίμηση των προηγούμενων κύκλων από εξωτερικό αξιολογητή (Πανεπιστήμιο Πατρών) ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη και την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της παρέμβασης.

Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» αναδείχθηκε ως Καλή Πρακτική στο πλαίσιο της Έκθεσης Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2022 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πλήρες κείμενο της οποίας μπορεί να αναζητηθεί στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor-2022/el/country- reports/greece.html

Ο νέος κύκλος του Προγράμματος απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΤΥ και των ΔΥΕΠ, όσο και σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων και Διευθυντές σχολείων και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου 2024. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025, επιδιώκεται να υποστηριχθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη», εφαρμόζοντας ένα υβριδικό πρόγραμμα 400 ωρών βασισμένο σε μικτή μεθοδολογία (διά ζώσης, σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως) προσαρμοσμένο στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και ανάγκες.

Λεπτομερείς πληροφορίες για το βασικό σκοπό του προγράμματος, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία, καθώς και η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, μπορούν να αναζητηθούν στο : https://www.teach4integration.gr/

Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ

Δείτε επίσης

Ειδική Προκήρυξη Δασκάλων ΠΕ70: Αιτήσεις από Τρίτη 19 έως Πέμπτη 21.11.2024 

Στοιχεία για διορισμούς-προσλήψεις αναπληρωτών-Παράλληλη Στήριξη και Τμήματα Ενταξης στη Βουλή 

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply