Ενίσχυση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και υλικό-Συγγραφή συνολικά 1.512 εκπαιδευτικών αντικειμένων – Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας.
Ενίσχυση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Στη συγγραφή συνολικά 1.512 εκπαιδευτικών αντικειμένων, εκ των οποίων τα 648 θα προορίζονται για ψηφιακό στατικό περιεχόμενο (ΣΤΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ) και τα υπόλοιπα 864 θα προορίζονται για ψηφιακό διαδραστικό περιεχόμενο (ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ), προχωρά το ΥΠΑΙΘΑ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και υλικό και όπως πληροφορείται το especial.gr το πρωτογενές εκπαιδευτικό υλικό που θα αναπτυχθεί, θα σχεδιαστεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ψηφιακά αντικείμενα (στατικά ή διαδραστικά) θα αναρτηθούν σε Πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με σκοπό την εύκολη και γρήγορη αξιοποίησή τους από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και τους μαθητές τους, αξιοποιώντας υφιστάμενα συστήματα (π.χ. Ψηφιακό Αποθετήριο).
Είδη ψηφιακού υλικού σε στατική μορφή
Τα είδη ψηφιακού υλικού σε στατική μορφή που θα δημιουργηθούν, ώστε να μπορεί να το κατεβάσει ένας εκπαιδευτικός, να το εκτυπώσει και να το αξιοποιήσει σε μία σχολική αίθουσα, περιλαμβάνουν ενδεικτικά:
1. Φύλλα εργασίας (Worksheets): Ειδικά σχεδιασμένα φύλλα με ερωτήσεις, ασκήσεις, προβλήματα ή δραστηριότητες που προορίζονται για την πρακτική εξάσκηση των μαθητών.
2. Πίνακες και διαγράμματα: Πίνακες με δεδομένα, γραφήματα ή διαγράμματα για να διευκολύνουν τη διδασκαλία μαθηματικών, φυσικών επιστημών, κοινωνικών επιστημών κ.α.
3. Εκπαιδευτικά φύλλα με εικόνες ή φωτογραφίες: Οπτικό υλικό που βοηθά στην παρουσίαση νέων εννοιών, όπως π.χ. εικόνες με λεζάντες για εξάσκηση λεξιλογίου ή εικόνες για συνδυαστικά παιχνίδια μάθησης.
4. Αφίσες ή καρτέλες: Στατικές εικόνες ή κείμενα που μπορούν να εκτυπωθούν και να τοποθετηθούν στην τάξη για ενίσχυση οπτικής μάθησης ή αναφορών σε συγκεκριμένα θέματα, όπως το αλφάβητο, αριθμοί, κανόνες τάξης κ.λπ.
5. Πλάνα μαθημάτων (Lesson Plans): Σχέδια μαθημάτων με οδηγίες για την οργάνωση της διδακτικής διαδικασίας, καθώς και δραστηριότητες και στόχους που πρέπει να καλυφθούν.
6. Εκπαιδευτικά παιχνίδια ή κουίζ: Δραστηριότητες σε μορφή παιχνιδιών ή κουίζ που μπορούν να εκτυπωθούν και να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά εργαλεία.
7. Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό: Σχέδια, χάρτες, πίνακες περιεχομένων ή σημειώσεις για διάφορα εκπαιδευτικά πεδία.
8. Γραφικές οργανώσεις (Graphic Organizers): Διαγράμματα και οργανωτές για να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τις σχέσεις ανάμεσα στις έννοιες ή για να οργανώσουν τις σκέψεις τους.
9. Εκπαιδευτικά βιβλία και εγχειρίδια σε μορφή PDF: Ολόκληρα βιβλία ή κεφάλαια που μπορούν να εκτυπωθούν για διάβασμα ή ανάλυση στην τάξη. Αυτά τα είδη υλικού μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ποικίλες διδακτικές δραστηριότητες και να υποστηρίξουν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Είδη ψηφιακού διαδραστικού περιεχομένου
Αντίστοιχα, τα είδη ψηφιακού διαδραστικού περιεχομένου που μπορούν να αξιοποιηθούν από έναν εκπαιδευτικό, μπορεί να σχεδιαστούν ως αυτόνομο περιεχόμενο ή βασισμένο στην πλατφόρμα ανοικτού κώδικα Learning Management System (LMS) Moodle, και θα μπορούσε ενδεικτικά να περιλαμβάνουν:
1. Διαδραστικά κουίζ και τεστ: Μπορούν να δημιουργηθούν κουίζ με πολλαπλές επιλογές, σύντομες απαντήσεις, ανοιχτές ερωτήσεις ή ερωτήσεις αντιστοίχισης. Τα αποτελέσματα είναι αυτόματα αναλυτικά και βοηθούν στην αξιολόγηση των μαθητών σε πραγματικό χρόνο.
2. Διαδραστικά βίντεο: Βίντεο που περιλαμβάνουν ερωτήσεις ή δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της προβολής τους, επιτρέποντας στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο, να απαντούν σε ερωτήσεις ή να επιλέγουν επιλογές που επηρεάζουν την πορεία του βίντεο.
3. Σενάρια με διακλαδώσεις (Branching scenarios): Σενάρια μάθησης όπου οι μαθητές επιλέγουν διάφορες διαδρομές ή λύσεις, και το περιεχόμενο εξελίσσεται με βάση τις επιλογές τους. Αυτό ενισχύει τη σκέψη και την κριτική ικανότητα των μαθητών.
4. Διαδραστικές δραστηριότητες (Interactive activities): Παιχνίδια, δραστηριότητες και προσομοιώσεις που επιτρέπουν στους μαθητές να εφαρμόσουν θεωρητικές γνώσεις σε πρακτικά σενάρια. Μπορεί να περιλαμβάνουν δραστηριότητες, όπως “drag and drop” ή ανασυγκρότηση εικόνας ή κειμένων.
5. Διαδραστικά διαγράμματα και χάρτες (Interactive diagrams and maps): Οπτικά εργαλεία που επιτρέπουν στους μαθητές να αλληλεπιδρούν με γραφήματα, χάρτες, οργανόγραμμα ή διαγράμματα, να τα εξερευνούν ή να συμπληρώνουν πληροφορίες.
6. Εξομοιώσεις (Simulations): Εικονικές προσομοιώσεις που αναπαριστούν πραγματικές καταστάσεις ή πειράματα, επιτρέποντας στους μαθητές να κατανοήσουν και να πειραματιστούν με έννοιες και διαδικασίες.
7. Ηλεκτρονικές παρουσιάσεις και μαθήματα (E-learning modules): Σειρές μαθημάτων ή εκπαιδευτικών υλικών που περιλαμβάνουν κείμενα, εικόνες, βίντεο και διαδραστικά στοιχεία, τα οποία προσαρμόζονται στις ανάγκες των μαθητών.
Αυτά τα modules μπορεί να περιλαμβάνουν αυτοδιδασκαλία ή καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό. Αυτά τα εργαλεία και είδη περιεχομένου μπορούν να βελτιώσουν την αλληλεπίδραση και να προάγουν τη συνεργασία μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών σε μια πλατφόρμα LMS. Ενισχύουν τη διαδραστικότητα της μάθησης και επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να παρακολουθεί και να προσαρμόζει τις δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών
Τι είναι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι ο συνδυασμός των γνωστικών πεδίων των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών/τριών, με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους/ες και υπεύθυνους/ες πολίτες, στα συμφραζόμενα της σύγχρονης ελληνικής και παγκόσμιας πραγματικότητας.
Μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που έχουν τη δομή των Ανοικτών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών, ενισχύεται η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, καθώς και δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και επιστήμης στους/στις μαθητές/τριες (ΦΕΚ 3567 Β 04-08-2021, ΦΕΚ 3791 Β 13-08-2021).
Δείτε επίσης
Συμβουλευτική Υποστήριξη Γονέων με βίντεο, podcast, animation βίντεο, διαδραστικό ψηφιακό υλικό
Σε λειτουργία το eVivlio: 20 λογοτεχνικά βιβλία-12 καλλιτέχνες αποδίδουν ήρωες της Οδύσσειας
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/enischisi-ergastirion-dexiotiton-me-sigchrona-psifiaka-ergaleia-kai-iliko-siggrafi-1512-ekpaideytikon-antikeimenon/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.