Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εντονες διαμαρτυρίες για το έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής περί εξοικονόμησης πόρων από τις συγχωνεύσεις τμημάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εντονες διαμαρτυρίες για το έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής περί εξοικονόμησης πόρων από τις συγχωνεύσεις τμημάτων – Από Συλλόγους εκπαιδευτικών-Βουλευτές-Δημοτικά Συμβούλια.

Εντονες διαμαρτυρίες για το έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής

Σύλλογοι εκπαιδευτικών, Βουλευτές και Δημοτικά Συμβούλια, εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους και προβαίνουν σε συνεχείς διαμαρτυρίες για τις πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, με στόχο την εξεύρεση πόρων, όπως αποδεικνύεται με το έγγραφο που εστάλη από την ΠΔΕ Αττικής προς Διευθυντές Εκπαίδευσης Αττικής, με το οποίο ζητείται να γνωστοποιηθεί «πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες)» από τη συγχώνευση τμημάτων.

Το επίμαχο έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής

Συζήτηση για τις συγχωνεύσεις στη Βουλή

Αύριο Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9:00, θα συζητηθεί στη Βουλή η με αριθμό 1345/2-9-2024 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» κ. Ιωάννη Δελή προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Να μην πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό».

Ο Βουλευτής ζητά να πληροφορηθεί ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων δημιουργώντας τερατώδη, υπερπληθή τμήματα, να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά χωρίς περικοπές σε μία φάση πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και να μειωθεί αποφασιστικά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, με κατεύθυνση 15 το ανώτερο ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και Α και Β’ Δημοτικού και 20 το ανώτερο σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις με αντίστοιχες προσλήψεις όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών.

– Να εγκριθούν όλα τα τμήματα των ΕΠΑΛ στον τομέα/ειδικότητα που επιθυμούν καθώς και όλα τα κενά σε τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη.

Ακολουθεί σχετικό Ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Αθήνας

ΨΗΦΙΣΜΑ

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας εκφράζει την αντίθεσή του με την Απόφαση του περιφερειακού Διευθυντή Π.Ε και Δ.Ε, της Α Διεύθυνσης Π.Ε Αθήνας, της Β Διεύθυνσης Δ.Ε Αθήνας και του Υπουργείου Παιδείας που οδηγεί σε συγχώνευση δεκάδες τμήματα σχολείων στην Πρωτοβάθμια αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο δήμο μας με σαφή στόχο την εξοικονόμηση πόρων.

Ειδικά για τον Δήμο Αθηναίων μόνο στην Α βάθμια εκπαίδευση συμπτύσσονται πάνω από 50 τμήματα στα:

Δημοτικά: 15ο, 18ο, 26ο, 34ο, 41ο, 45ο, 54ο, 48ο, 51ο, 56ο, 65ο, 66ο, 71ο. 73ο, 91ο, 113ο, 137ο, 144ο και

Νηπιαγωγεία: 76ο, 103ο, 148ο, 152ο, 152ο, 153ο, 155°.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτά υπάρχει πλήθος γνωματεύσεων από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και εγκρίσεων πλήρους παράλληλης στήριξης. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν τμήματα που συμπτύσσονται και οδηγούνται να έχουν 4 παράλληλες στηρίξεις και 3 γνωματεύσεις για τμήμα ένταξης στο ίδιο τμήμα’ Ειδικά στα νηπιαγωγεία, συμπτύσσονται τμήματα που στεγάζονται στα κοντέινερ, οδηγώντας έτσι να στοιβάζονται 25 παιδιά σε αίθουσες που δεν μπορούν κατά τον νόμο να στεγάσουν πάνω από 16!

Είμαστε αντίθετες/οι σε αυτές τις αντιπαιδαγωγικές κι αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που οδηγούν στην επιβάρυνση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Οι αποφάσεις αυτές, δε λαμβάνουν υπόψη τις διαγνώσεις για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες,οδηγούν στη δημιουργία πολυπληθών και μη λειτουργικών τμημάτων, καταργούν ακόμα και τμήματα Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, αναγκάζοντας έτσι μαθήτριες και μαθητές να αλλάξουν την επιλογή κατεύθυνσης σπουδών τους ή να απευθυνθούν στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων απαιτεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. και Δ Ε. Αττικής, την Α’ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας, την Α’ Διεύθυνση Δ.Ε. Αθήνας να ακυρωθούν όλες οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που αφορούν τον Δήμο μας ενώ παράλληλα συντάσσεται με το αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων για μείωση του αριθμού των μαθητριών και μαθητών ανά τμήμα σύμφωνα με τις παιδαγωγικές, γνωσιακές και ψυχολογικές ανάγκες.

Ανακοίνωση της Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Νοτοπούλου

Εξοικονόμηση ο σκοπός των συγχωνεύσεων στα σχολεία

Έγγραφο του ΥΠΑΙΘΑ αποκαλύπτει  τα ψέματα της κυβέρνησης

“…Το ποτήρι του κυνισμού και της αδιαφορίας για την εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών, της κυβέρνησης, ξεχείλισε με το έγγραφο που εστάλη από του Υπουργείο Παιδείας , Θρησκευμάτων και  Αθλητισμού προς τις Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το οποίο απαιτεί από τις Διευθύνσεις να γνωστοποιήσουν «πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες)» από τη συγχώνευση τμημάτων.

Το έγγραφο αυτό αποδεικνύει ότι ο στόχος των συγχωνεύσεων δεν είναι η καλύτερη λειτουργία των σχολείων, όπως διατείνεται η κυβέρνηση, αλλά απλώς η «εξοικονόμηση προσωπικού (ατόμων και ωρών)».

Μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης είναι αγανακτισμένοι με την κυβερνητική πολιτική και αποφασισμένοι να αγωνιστούν για να την ανατρέψουν.

Ήδη οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν και θα κλιμακωθούν, όπως οι ίδιοι δηλώνουν…”.

Νέα ερώτηση στη Βουλή του Γιάννη Σαρακιώτη για τα προβλήματα στα Γενικά Λύκεια Μαρτίνου, Λιβανατών και Μοσχοχωρίου

Στην κατάθεση νέας ερώτησης προς τον Υπουργό Παιδείας προχώρησε ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία Γιάννης Σαρακιώτης, αναφορικά με τα προβλήματα στη λειτουργία των Γενικών Λυκείων Μαρτίνου, Λιβανατών και Μοσχοχωρίου.

Όπως επισημαίνει, μέσω της κοινοβουλευτικής παρέμβασής του, ο κ. Σαρακιώτης: «Οι καταργήσεις τμημάτων και κατευθύνσεων σε Γενικά Λύκεια της ελληνικής περιφέρειας και εν προκειμένω της Φθιώτιδας συνιστά το αποκορύφωμα μιας κυβερνητικής πολιτικής, η οποία έχει οδηγήσει στην κοινωνικοοικονομική οπισθοδρόμηση και στη δημογραφική συρρίκνωση πολλών περιοχών της χώρας μας. Η μη έγκριση λειτουργίας τμημάτων και κατευθύνσεων, μετά την περιστολή δημοσίων δομών και τη ραγδαία αποβιομηχάνιση κυρίως λόγω της αναστολής λειτουργίας της μεταλλευτικής εταιρίας της ΛΑΡΚΟ, εξαναγκάζει δεκάδες νέους ανθρώπους να αποχωρήσουν από τις ιδιαίτερες πατρίδες τους και οδηγεί στη συνολική ερήμωση της υπαίθρου».

Εν συνεχεία, ο Βουλευτής Φθιώτιδας αναφέρεται σε επιμέρους περιπτώσεις Γενικών Λυκείων του Νομού τονίζοντας: «Όσον αφορά το Γενικό Λύκειο Μαρτίνου, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας την 6η Σεπτεμβρίου (αρ. πρωτ. 101210/Δ2) δεν εγκρίθηκε η λειτουργία Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών κρινόμενο ως “ολιγομελές”, ενώ το ίδιο συνέβη και στην περίπτωση του Γενικού Λυκείου Λιβανατών στο οποίο 5 εκ των 21 μαθητών είχαν επιλέξει τις Ανθρωπιστικές Σπουδές. Μάλιστα, οι εν λόγω αποφάσεις ελήφθησαν χωρίς την έγκαιρη ενημέρωση των Διευθύνσεων των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα την αδυναμία του οιουδήποτε προγραμματισμού τόσο από πλευράς τους όσο και εκ μέρους των μαθητών και των γονέων. Παρόμοια ήταν η στάση του Υπουργείου και έναντι των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών του Γενικού Λυκείου Μοσχοχωρίου. Η μη έγκριση του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών, παρά την ύπαρξη 4 μαθητών, συνιστά ένδειξη συρρίκνωσης μιας ολόκληρης περιοχής, καθότι το εν λόγω Λύκειο καλύπτει δεκάδες κοινότητες και ως εκ τούτου, οι μαθητές θα αναγκαστούν πλέον να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να έχουν πρόσβαση στη μαθησιακή διαδικασία».

Σύμφωνα με τον κ. Σαρακιώτη: «Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία να προβαίνει σε λογιστικού τύπου καταγραφές όσον αφορά τη λειτουργία σχολικών μονάδων της Περιφέρειας, καθώς έστω και ολιγάριθμοι μαθητές δικαιούνται να έχουν ομαλή πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία επί της κατεύθυνσης, την οποία επιθυμούν. Η ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συνιστά την ελάχιστη υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας. Τα προβλήματα στη λειτουργία των Γενικών Λυκείων του Μαρτίνου, των Λιβανατών και του Μοσχοχωρίου αποτελούν μία σαφή ένδειξη της ερήμωσης της υπαίθρου, πρόβλημα το οποίο έχει οξυνθεί από τις αποφάσεις της Κυβέρνησης για τη διακοπή λειτουργίας υπηρεσιών και την εγκατάλειψη εμβληματικών βιομηχανιών με σαφές αναπτυξιακό αποτύπωμα στην εθνική οικονομία όπως η ΛΑΡΚΟ. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του, καθώς τα σχολεία συνιστούν στήριγμα των τοπικών κοινωνιών και συγκρατούν εκατοντάδες νέους ανθρώπους στην ελληνική περιφέρεια προσφέροντάς τους τις αναγκαίες ευκαιρίες μάθησης».

Ανακοίνωση Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π. Ε.

«ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ…» Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

«Προχωρούμε σε εξορθολογισμό τμημάτων για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα…» (Πιερρακάκης σε τηλεοπτική συνέντευξη)

Δεν άργησε να αποκαλυφθεί ο πραγματικός στόχος των συγχωνεύσεων πανελλαδικά με επίσημο έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής. Συγκεκριμένα με έγγραφό της ζητάει από τις ΔΙΠΕ ενημέρωση για το «προσωπικό που εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από τη συγχώνευση των τμημάτων το αργότερο μέχρι τις 13:00 σήμερα» !

Με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο αποτυπώνεται πως ο πραγματικός στόχος των συγχωνεύσεων, που ξεκίνησε με τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ μέσα στο κατακαλόκαιρο, είναι η μείωση των θέσεων εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση και η σταδιακή άρση της υποχρέωσης του κράτους να φοιτούν τα παιδιά στο σχολείο της γειτονιάς τους.

Τα αποτελέσματα έχουν μόνο αρνητικό αποτύπωμα όπως από την πρώτη στιγμή έχουμε επισημάνει:

• Υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο η δημόσια εκπαίδευση

• Δυσχεραίνεται σε μεγαλύτερο βαθμό το έργο των εκπαιδευτικών

• Υπονομεύεται η εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών/τριών

• Υποβιβάζεται το παρεχόμενο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο μέσα στο σχολείο σε βάρος των μαθητών/τριών

Δηλώνουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο πως θα συνεχίσου με τον αγώνα τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς, από κοινού, ενάντια σ’ αυτές τις πολιτικές που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση της ΝΔ, οι οποίες οδηγούν στην περιστολή των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών και συνολικά στην ποιοτική υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Καλούμε τη ΔΟΕ, τις υπόλοιπες Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και τους Γονείς να συνεργαστούν αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε

Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.

Δείτε σχετικά

Πιερρακάκης για συγχωνεύσεις και επεισόδια: Εκπαιδευτικοί οι λόγοι-Η πόρτα του γραφείου μου είναι ανοιχτή

Τι ισχύει για συγχωνεύσεις τμημάτων-κτιριακό και κινητά στα σχολεία: Τι είπε Ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός 

Περικοπές Τμημάτων στην επαγγελματική εκπαίδευση-Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση