Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για την Ελληνική Pisa κατέθεσε στη Βουλή ο Στέφανος Παραστατίδης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για την Ελληνική Pisa κατέθεσε στη Βουλή ο Στέφανος Παραστατίδης, Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ.

Ερώτηση για την Ελληνική Pisa στη Βουλή

Σε κατάθεση Ερώτησης στη Βουλή προς τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κ. Πιερρακάκη προχώρησε ο Βουλευτής Κιλκίς και Υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ κος Στέφανος Παραστατίδης για τις εξετάσεις της λεγόμενης “Ελληνικής Pisa” που διεξάγονται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, και για τον τρόπο αξιοποίησης των αποτελεσμάτων αυτής.  

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

Αθήνα, 13.05.2024

Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 ΘΕΜΑ: ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ PISA   

Δημοσιεύθηκε πρόσφατα η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη διεξαγωγή διαγνωστικών εξετάσεων για τους/ τις μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων, σε θέματα που περιέχονται στα προγράμματα σπουδών και στα σχολικά βιβλία των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Πρόκειται για τη λεγόμενη “Ελληνική Pisa” που θεσμοθετήθηκε με το Ν. 4823/21 και διεξάγεται φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.  Στην κοινή υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι, τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων εξετάσεων αξιοποιούνται για βελτιώσεις στα προγράμματα σπουδών και  στο εκπαιδευτικό́ υλικό́, καθώς και για την ανάπτυξη εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων.

Ενώ όμως οι διαγνωστικές εξετάσεις έχουν πραγματοποιηθεί ήδη 2 φορές, δεν προκύπτει από κάπου ότι αυτές αξιοποιούνται  με οποιονδήποτε τρόπο.

Το Υπουργείο Παιδείας  φαίνεται ότι και σε αυτό το επίπεδο αξιοποιεί τις συγκεκριμένες εξετάσεις για επικοινωνιακούς και όχι  για εκπαιδευτικούς  σκοπούς.

Ερωτάται ο κύριος υπουργός:     

  • Εχει γίνει η μελέτη και η εξαγωγή συμπερασμάτων της δεύτερης χρονιάς (2023) διεξαγωγής των διαγνωστικών εξετάσεων και αν ναι γιατί δεν έχει δημοσιοποιηθεί;
  • Με ποιον τρόπο τα δεδομένα και τα συμπεράσματα αυτών των διαγνωστικών εξετάσεων συμβάλλουν στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών όταν αυτά έχουν ήδη εκπονηθεί, έχουν λάβει ΦΕΚ από το 2022 και είμαστε στην τελική φάση συγγραφής των νέων βιβλίων;
  • Εχουν αξιοποιηθεί τα αποτελέσματα των εξετάσεων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για τους εκπαιδευτικούς, όπως αναφέρεται στην κοινή υπουργική απόφαση, και με ποιο συγκεκριμένο τρόπο; Ποια τα συμπεράσματα και σε ποιες ακριβώς επιμορφωτικές δράσεις αξιοποιήθηκαν;

Ο ερωτών βουλευτής

Στέφανος Παραστατίδης

Δείτε σχετικά

Οδηγίες για εξετάσεις ελληνικής PISA προς Διευθυντές σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας 

Εξετάσεις ελληνικής PISA 2024: Τα 330 Δημοτικά και τα 330 Γυμνάσια που θα συμμετάσχουν 

Η Επιτροπή Εξετάσεων Ελληνικής PISA | Απόφαση 

Εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα μαθητών 2023-24 ΣΤ’ τάξης Δημοτικών και Γ’ τάξης Γυμνασίων – Ελληνική PISA 

Ελληνική PISA-εξετάσεις: Αντίδραση ΟΛΜΕ με προκήρυξη Στάσης Εργασίας στις 22 Μαΐου 2024 

Πριν φύγετε

Πρόσκληση απόσπασης στο ψηφιακό φροντιστήριο 88 εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 27.05 έως 10.06.2024

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση