Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για τα κενά που δίνονται στους αναπληρωτές και τις τοποθετήσεις κατατέθηκε στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για τα κενά που δίνονται στους αναπληρωτές και τις τοποθετήσεις κατατέθηκε στη Βουλή από τη Βουλευτή κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Ερώτηση για τα κενά για αναπληρωτές

Παρέμβαση του ΥΠΑΙΘΑ, ώστε να δίνονται στους προσληφθέντες αναπληρωτές όλα τα κενά για να μη γίνονται αδικίες κατά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών και να έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις περιοχές πριν ξεκινήσουν τα αντίστοιχα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΕΕΠ τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, ζητά με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια κοινοβουλευτικού ελέγχου η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Σύμφωνα με τη Βουλευτή από τη στιγμή που δίδεται προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε ΣΜΕΑΕ έναντι των Τ.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και τα κενά είναι περισσότερα από τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα πρέπει να επιλέξει ποια κενά θα δώσει. Έτσι ένας αναπληρωτής Β΄ φάσης ενδέχεται να τοποθετηθεί σε κενό που θα ήθελε να τοποθετηθεί αναπληρωτής Α΄ φάσης με υψηλότερη θέση στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης ΑΣΕΠ από τον αναπληρωτή Β΄ φάσης.

Επισημαίνει επίσης ότι σε κάποιες περιοχές, τα Συμβούλια ενώ δεν έχουν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών, τοποθετούν τους αναπληρωτές της Α΄ φάσης και στη συνέχεια όταν τοποθετούνται τελικά οι μόνιμοι υπάρχει το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν σε θέση που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί αναπληρωτής. Οπότε ο αναπληρωτής να πρέπει να μετακινηθεί ενδεχομένως σε κάποια μακρινή περιοχή με ό,τι αυτό συνεπάγεται οικονομικά και ψυχολογικά για τον εκπαιδευτικό που μετακινείται.

Ακολουθεί η Ερώτηση

25/10/2024

ΕΡΩΤΗΣΗ

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ, Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Αστοχίες στην τοποθέτηση αναπληρωτών που χρήζουν διόρθωσης»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο για Αίτηση-Δήλωση Προτίμησης Τοποθέτησης Αναπληρωτή: «… αναφέρεται πάντα το πλήθος των διαθέσιμων κενών για τη συγκεκριμένη ειδικότητα και τύπο πρόσληψης, που είναι ίσο με τον αριθμό των προσληφθέντων.».

Δηλαδή η Διεύθυνση Εκπαίδευσης που προσλήφθηκαν θα δώσει στους εκπαιδευτικούς ισάριθμα κενά ακόμη και αν τα κενά είναι περισσότερα.

Βάσει της παραγράφου 9 του άρθρου 5 της Υπ. Απόφασης 104627/ΓΔ5/2020, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έναντι των Τ.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αν όμως αυτά έχουν καλυφθεί και τα κενά είναι περισσότερα από τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί η Διεύθυνση Εκπαίδευσης θα πρέπει να επιλέξει ποια κενά θα δώσει. Έτσι ένας αναπληρωτής Β΄ φάσης ενδέχεται να τοποθετηθεί σε κενό που θα ήθελε να τοποθετηθεί αναπληρωτής Α΄ φάσης με υψηλότερη θέση στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης ΑΣΕΠ από τον αναπληρωτή Β΄ φάσης.

Για αυτό θα πρέπει στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τα κατά προτεραιότητα κενά της παραγράφου 9 του άρθρου 5 της ως άνω Υ.Α., να δίνονται στους προσληφθέντες αναπληρωτές όλα τα κενά.

Επίσης, σύμφωνα με τις «Οδηγίες για τη διαδικασία τοποθετήσεων σε οργανικές και λειτουργικές θέσεις» (137644/Ε1/03-09-2015) η τοποθέτηση των αναπληρωτών έπεται της τοποθέτησης των μονίμων. Όμως, σε κάποιες περιοχές, τη στιγμή που τα ΠΥΣΔΕ πρέπει να τοποθετήσουν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Α΄ φάσης, τα Συμβούλια δεν έχουν ολοκληρώσει τις τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών. Αυτό έχει ως συνέπεια να τοποθετηθούν οι αναπληρωτές και στη συνέχεια όταν τοποθετούνται μόνιμοι που δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα να υπάρχει το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν σε θέση που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί αναπληρωτής. Οπότε ο αναπληρωτής να πρέπει να μετακινηθεί ενδεχομένως σε κάποια μακρινή περιοχή με ό,τι αυτό συνεπάγεται οικονομικά και ψυχολογικά για τον εκπαιδευτικό που μετακινείται. Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι, σε κάθε περιοχή, πριν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των μόνιμων.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε στην περίπτωση που δεν υπάρχουν τα κατά προτεραιότητα κενά της παραγράφου 9 του άρθρου 5 της ως άνω Υ.Α., να δίνονται στους προσληφθέντες αναπληρωτές όλα τα κενά ώστε να μη γίνονται αδικίες κατά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών;

2. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις περιοχές πριν ξεκινήσουν τα αντίστοιχα ΠΥΣΔΕ τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Δείτε επίσης

Αναπληρώτριες: Να δοθεί τέλος στην άνιση μεταχείριση ως προς τις αναρρωτικές άδειες, άδεια μητρότητας και άδεια ανατροφής τέκνων 

Συνήγορος του Παιδιού-συγχωνεύσεις στα σχολεία: Αρνητικές οι επιπτώσεις-Αναφορά στη Βουλή 

Μακρή για προσλήψεις: 37.701 έως τώρα-Δεν βρέθηκαν 483 αναπληρωτές-Ειδική Προκήρυξη και Τοπική Πρόσκληση σύντομα 

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση