Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από το ΕΣΚ: Να τροποποιηθεί η διάταξη για να στελεχωθούν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από το ΕΣΚ: Να τροποποιηθεί η διάταξη για να στελεχωθούν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης – Επιστολή ΣΥΠΥΥΠ.

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από το ΕΣΚ

Να αποσύρει άμεσα την άδικη και ατεκμηρίωτη διάταξη εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.) και να επαναφέρει τη δυνατότητα μετάταξής τους σε διοικητικές θέσεις, τουλάχιστον εντός των φορέων του ΥΠΑΙΘΑ, μέσω νομοθετικής ρύθμισης ενταγμένης στο άρθρο 9 του ν.4440/2016 («Ενδοϋπουργική κινητικότητα»), καλεί τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ κο Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Υπουργό Εσωτερικών κο Θεόδωρο Λιβάνιο ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Υπουργείου Παιδείας (ΣΥΠΥΥΠ).

Ο ΣΥΠΥΥΠ επισημαίνει το κρίσιμο ζήτημα της υποστελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης και της αδικαιολόγητης εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Σύστηματος Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.), η οποία επήλθε με το άρθρο 57 του ν.5143/2024.

Ακολουθεί η επιστολή του ΣΥΠΠΥΠ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠ.Π.Ε.Θ. (ΣΥΠΥΥΠ)

Διεύθυνση: Α. Παπανδρέου 37, Μαρούσι – Ιστοσελίδα: www.sypyp.gr – Ε-mail: sypyyp@gmail.com

Αθήνα, 11/02/2025

Aρ. Πρωτ.: 305

Προς: – Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Πιερρακάκη – Υπουργό Εσωτερικών κ. Θ. Λιβάνιο – Γ. Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ κ. Ι. Κατσαρό – Γ. Γραμματέα ΥΠΕΣ κ. Ι. Φουστανάκη

Κοιν.: – Μέλη μας

Τροποποίηση της διάταξης περί εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το Ε.Σ.Κ. και στελέχωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Με την ολοκλήρωση του Β’ Κύκλου Κινητικότητας 2024 και ενόψει της έναρξης του Α’ Κύκλου 2025, επανερχόμαστε στο κρίσιμο ζήτημα της υποστελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης και της αδικαιολόγητης εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Σύστηματος Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.), η οποία επήλθε με το άρθρο 57 του ν.5143/2024.

Η εξαίρεση αυτή, έχει οδηγήσει σε δραματική μείωση των αιτήσεων μετάταξης, καθώς οι εκπαιδευτικοί αποτελούσαν τη βασική δεξαμενή στελέχωσης των υπηρεσιών μας, μέσω του Ε.Σ.Κ. Αντίθετα, το ενδιαφέρον των υπαλλήλων άλλων φορέων, εκτός Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., παραμένει σχεδόν μηδενικό. Η συνεχιζόμενη υποστελέχωση των υπηρεσιών μας, σε συνθήκες αυξανόμενου εργασιακού φόρτου, έχει ως  αποτέλεσμα να διακυβεύεται η αποτελεσματική λειτουργία τους.

Η ανάγκη για μόνιμο προσωπικό στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί αποκλειστικά με διορισμούς μέσω Α.Σ.Ε.Π., όμως επί  επτά χρόνια μετά την κατάρτιση του Οργανισμού (Π.Δ. 18/2018), δεν έχει πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων.

Επιπλέον, η εξαίρεση μετάταξης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., καθιστά αδύνατη τη στελέχωση έστω μερικών εξ αυτών, παρά το γεγονός ότι πολλοί εκπαιδευτικοί διαθέτουν ήδη πολύτιμες δεξιότητες και εμπειρία άσκησης διοικητικών καθηκόντων, λόγω της μακρόχρονης απόσπασής τους στις υπηρεσίες μας.

Η αιτιολόγηση της εξαίρεσης των εκπαιδευτικών βασίζεται σε εσφαλμένη επιχειρηματολογία περί επαρκούς στελέχωσης των σχολικών μονάδων. Το πρόβλημα δεν είναι οι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί που μετατάσσονταν, μέχρι πρόσφατα, σε διοικητικές θέσεις όλων των Υπουργείων, αλλά οι χιλιάδες αποσπάσεις και διαθέσεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., πολλές από τις οποίες πραγματοποιούνται με ρουσφετολογικά κριτήρια. Εξάλλου, οι οργανικές θέσεις των αποσπασμένων/διατιθέμενων εκπαιδευτικών είναι εκείνες που παραμένουν κενές και δεσμευμένες ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να καλύπτονται προσωρινά με την πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Στον αντίποδα, οι κενούμενες οργανικές θέσεις των λίγων μετατασσόμενων εκπαιδευτικών καλύπτονταν άμεσα, με μεταθέσεις ή διορισμούς, οι οποίοι πραγματοποιούνται κατά χιλιάδες, τα τελευταία έτη. Αντί λοιπόν να αντιμετωπιστεί η στρεβλή αυτή πρακτική, προκρίθηκε ως λύση, η εξαίρεση των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ. Η διάταξη αυτή παραβιάζει την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της αναλογικότητας, καθώς αποτελεί δυσανάλογο μέτρο θεραπείας του προβλήματος της επαρκούς στελέχωσης των σχολικών μονάδων, ενώ την ίδια στιγμή επιδεινώνει και την κατάσταση στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης.

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Η επιλογή της πολιτικής της διαιώνισης των αποσπάσεων και διαθέσεων εκπαιδευτικών ως μόνιμο μηχανισμό κάλυψης κενών οργανικών θέσεων, αντί της οριστικής στελέχωσής τους μέσω μετατάξεων, είναι αναποτελεσματική και υπονομεύει τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, ενώ ταυτόχρονα παραβιάζει βασικές αρχές των διατάξεων που διέπουν το Ε.Σ.Κ., όπως η βέλτιστη αξιοποίηση και η ορθολογική κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού (άρθρο 1 του ν.4440/2016). 

Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα την άδικη και ατεκμηρίωτη διάταξη εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ. και να επαναφέρετε τη δυνατότητα μετάταξής τους σε διοικητικές θέσεις, τουλάχιστον εντός των φορέων του ΥΠΑΙΘΑ, μέσω νομοθετικής ρύθμισης ενταγμένης στο άρθρο 9 του ν.4440/2016 («Ενδοϋπουργική κινητικότητα»).

Αναμένουμε τις ενέργειές σας για τη διευθέτηση αυτού του κρίσιμου ζητήματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος                          Ο Γ. Γραμματέας

Νώντας Αθανασιάδης        Αντώνης Στεφανογιάννης

Δείτε σχετικά

Απαγόρευση κινητικότητας εκπαιδευτικών στον νόμο 5143/2024 

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από την κινητικότητα: Διευκρινίσεις Πιερρακάκη

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από κινητικότητα: Ποιους λόγους επικαλέστηκε η Υφυπ. Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη 

Εξαίρεση εκπαιδευτικών από το ΕΣΚ: Πομφόλυγες η διάταξη-Η χώρα έχει βγει από τα μνημόνια; – Επιστολή ΠΟΣΥΠ  

Εκτός κινητικότητας και το Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό | Εγγραφο 

Εναρξη Α΄ κύκλου κινητικότητας 2025 στο πλαίσιο του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας-Υποβολή αιτημάτων 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply