Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φορείς Υπουργείου Παιδείας ελεγχόμενων από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπ. Οικονομικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φορείς Υπουργείου Παιδείας ελεγχόμενων από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (ΓΔΔΕ) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών – ΦΕΚ.

Φορείς Υπουργείου Παιδείας

Στον καθορισμό των Φορέων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ελεγχόμενων από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων (Γ.Δ.Δ.Ε.) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προέβησαν με Κοινή τους Απόφαση υπ. αριθ. πρωτ. 180058 ΕΞ 2024, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 6774/11-12-2024, ο Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κος Αθανάσιος Πετραλιάς και ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης.

Οι Φορείς αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3492/2006 και τους αφορούν τα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου, οι έλεγχοι και τα διοικητικά μέτρα και κυρώσεις που αναφέρονται στον εν λόγω νόμο.

Δείτε το ΦΕΚ Β 6774/11-12-2024

Για την Απόφαση ελήφθησαν υπόψη μεταξύ άλλων οι διατάξεις των άρθρων 3 και 4 του ν. 3492/2006 «Οργάνωση συστημάτων ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του κρατικού προϋπολογισμού και των εκτός του κρατικού προϋπολογισμού φορέων και άλλες διατάξεις» (Α’ 210).

Δείτε τα άρθρα 3 και 4 του ν. 3492/2006

Αρθρο 3

Πεδίο εφαρμογής

Οι φορείς τους οποίους αφορούν τα συστήματα διαχείρισης και ελέγχου, οι έλεγχοι και τα διοικητικά μέτρα και κυρώσεις που αναφέρονται στον παρόντα νόμο καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργού.

Αρθρο 4

Ορισμοί

1. Για τους σκοπούς του παρόντος νόμου:

α) Δημόσιες είναι οι επιχειρήσεις των οποίων η έννοια προσδιορίζεται από τις διατάξεις των παραγράφων 1 , 2 και 3 του άρθρου 1 του Ν. 3429/2005 .

β) Δημόσιοι είναι οι οργανισμοί, των οποίων η έννοια προσδιορίζεται από τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν. 3429/2005 .

γ) «Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας» είναι:

(1) οι δημόσιες επιχειρήσεις της περίπτωσης α΄ της παρούσας παραγράφου,

(2) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, στα οποία το Δημόσιο συμμετέχει σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%) του μετοχικού τους κεφαλαίου ή επιχορηγούνται, τακτικά ή έκτακτα, από αυτό και η επιχορήγηση αυτή υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) των ετήσιων εσόδων τους κατά το εκάστοτε προηγούμενο έτος, καθώς και οι ενώσεις προσώπων που επιχορηγούνται, τακτικά ή έκτακτα, από το Δημόσιο και η επιχορήγηση υπερβαίνει το ανωτέρω ποσοστό,

(3) τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, τα οποία ιδρύονται από το Δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα που αναφέρονται στις υποπεριπτώσεις (1) και (2) της παρούσας περίπτωσης και αποτελούν συνδεδεμένες με αυτά εταιρείες κατά την έννοια του άρθρου 42Ε παρ. 5 του κ.ν. 2190/1920 , όπως ισχύει, καθώς και οι συνδεδεμένες με τις εταιρείες αυτές άλλες εταιρείες.

2. Εσωτερικός έλεγχος (internal audit) είναι η ανεξάρτητη ελεγκτική – συμβουλευτική δραστηριότητα παροχής διαβεβαίωσης περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου ενός φορέα, με στόχο τη βελτίωση των λειτουργιών του και την επίτευξη των στόχων του, χρησιμοποιώντας συστημικές και δομημένες μεθοδολογίες. Οι μεθοδολογίες αυτές στοχεύουν κυρίως στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών που διέπουν τη λειτουργία του, των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνου και των διαδικασιών ελέγχου.

3. Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου είναι η ανεξάρτητη ελεγκτική – συμβουλευτική υπηρεσία, η οποία θα παρέχει διαβεβαίωση περί της επάρκειας των συστημάτων διαχείρισης και ελέγχου ενός φορέα.

4. Σύστημα εσωτερικού ελέγχου (internal control) είναι το συνολικό σύστημα διαχειριστικών και άλλων ελέγχων, συμπεριλαμβανομένων των ελέγχων της οργανωτικής δομής, των μεθοδολογιών, των διαδικασιών και του εσωτερικού ελέγχου (internal audit), που έχει εφαρμόσει η Διοίκηση στις λειτουργίες του φορέα, για την υποστήριξη της επίτευξης των στόχων του με αποδοτικό, αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο. Το σύστημα εσωτερικού ελέγχου εξασφαλίζει τη συμμόρφωση στις πολιτικές της Διοίκησης, διασφαλίζει τα περιουσιακά στοιχεία και πόρους του φορέα, μέσω πιστοποίησης της πληρότητας και ακρίβειας των λογιστικών εγγραφών και καταστάσεων και παρέχει επίκαιρες και αξιόπιστες δημοσιονομικές και διαχειριστικές πληροφορίες.

5. Παρατυπία είναι κάθε παράβαση διάταξης του εθνικού ή του κοινοτικού δικαίου με πραγματικό ή ενδεχόμενο αποτέλεσμα να ζημιωθεί ο προϋπολογισμός του ελεγχόμενου φορέα ή η περιουσιακή κατάσταση αυτού.

6. Αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης είναι η δημοσιονομική διαχείριση σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας.

7. Δημοσιονομική διόρθωση είναι η αφαίρεση ποσού από τον προϋπολογισμό του φορέα, το οποίο αντιστοιχεί στην οικονομική ζημία που προέκυψε για τον Κρατικό Προϋπολογισμό ή τον προϋπολογισμό του φορέα από μεμονωμένη ή συστημική παρατυπία των οργάνων του και η επαναφορά του στον Κρατικό Προϋπολογισμό ή η διάθεσή του για άλλες δραστηριότητες του φορέα, αντιστοίχως.

8. Δημοσιονομική δέσμευση είναι η πράξη κράτησης των πιστώσεων που είναι αναγκαίες για την εκτέλεση μεταγενέστερων πληρωμών προς εκπλήρωση νομικής δέσμευσης.

9. Νομική δέσμευση είναι η πράξη με την οποία ο διατάκτης δημιουργεί ή διαπιστώνει υποχρέωση από την οποία προκύπτει επιβάρυνση.

Δείτε επίσης

ΑΙ factories: Mία εκ των 7 χωρών της ΕΕ η Ελλάδα, που επιλέχθηκαν για τη δημιουργία «εργοστασίων» Τεχνητής Νοημοσύνης 

Πρωθυπουργός για Διεθνές Απολυτήριο: Γίνεται πλέον προσβάσιμο και στα δημόσια σχολεία 

Δράσεις Ενεργού Πολίτη:  Ενημερωτική Ημερίδα για Συμβούλους Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 13.12.2024 

ΙΕΠ-Ρομανί: Ανασυγκρότηση ομάδας έργου για το ρόλο της γλώσσας Ρομανί στην εκπαιδευτική ένταξη παιδιών και νέων Ρομά 

Χριστουγεννιάτικο Τραγούδι στη Νοηματική: Μαθητές από Θεσσαλονίκη και Κρήτη Ενώνουν Δυνάμεις | Video

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply