Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για φαινόμενα αυθαιρεσίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτ. Θεσ/νίκης μιλά η Ενωση Υπαλλήλων Περιφ/κών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ Μακεδονίας-Θράκης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για φαινόμενα αυθαιρεσίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης μιλά η Ενωση Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ Μακεδονίας-Θράκης.

Φαινόμενα αυθαιρεσίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης

Να αποσυρθεί τρισέλιδο κείμενο που διακινήθηκε πρόσφατα στους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, με το οποίο τους ζητείται να καταγράψουν αναλυτικά το είδος και τον αριθμό των εγγράφων που έχουν συντάξει τα τελευταία δύο χρόνια, ζητά η Ενωση Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ Μακεδονίας-Θράκης.

Η Ενωση επισημαίνει πως πρόκειται για υπηρεσιακή εντολή, γραμμένη σε λευκό χαρτί και ανυπόγραφη, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να μη γνωρίζουν ποιος/ποια είναι ο/η συντάκτης/τρια και ποιος/α ο/η Προϊστάμενος/η που το υπογράφει, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση του άρθρου 25 του Υ.Κ. Αποτελεί δε απόδειξη αφενός αυθαιρεσίας και αφετέρου μνημειώδους άγνοιας, τόσο της λειτουργίας της υπηρεσίας όσο και βασικών αρχών διοίκησης.

Ακολουθεί το έγγραφο της Ενωσης

Ενωση Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ Μακεδονίας-Θράκης

ΘΕΣ/ΝΙΚΗ 14– 10– 2024

Αρ. Πρωτ: 66

ΠΡΟΣ: Τη Διευθύντρια Π.Ε. Δυτκής Θεσσαλονίκης κ. Ευαγγελία Μπούτσκου

ΚΟΙΝ.: 1. Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Αλέξανδρο Κόπτση 2. Μέλη μας

ΘΕΜΑ: «Φαινόμενα αυθαιρεσίας στη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης»

Κυρία Διευθύντρια,

Περιήλθε σε γνώση μας ένα ανώνυμο τρισέλιδο κείμενο που διακινήθηκε πρόσφατα στους/στις υπαλλήλους της Διεύθυνσής σας, με το οποίο τους ζητείται να καταγράψουν αναλυτικά το είδος και τον αριθμό των εγγράφων που έχουν συντάξει τα τελευταία δύο χρόνια (!), αναφέροντας ενδεικτικά τους αποδέκτες, τις προβλεπόμενες προθεσμίες, τις πιο απαιτητικές περιόδους (με μνεία του αριθμού των εγγράφων που αντιστοιχούν σε αυτές), τη χρήση ή μη της access, «λοιπές ενέργειες στις οποίες προβαίνουν όπως π.χ. συμπλήρωση στοιχείων σε πλατφόρμα, τηλεφωνική ενημέρωση ενδιαφερόμενων (!!), συνέργειες με άλλα τμήματα, δυσλειτουργίες κλπ. Το αποκορύφωμα είναι ότι, πέραν της καταγραφής σε excel ή word, τους ζητείται να «εκτυπώσουν φωτοτυπία» από κάθε είδος εγγράφου ανάλογα με τη θεματική.

Η τελευταία σελίδα περιλαμβάνει οδηγίες, προφανώς προς τους/τις Προϊσταμένους/ες Τμημάτων, για επιπλέον ζητήματα που θα πρέπει να διερευνήσουν προφορικά κατά την παράδοση των στοιχείων από τους υπαλλήλους.

Το χαρτί αυτό (διότι περί απλού χαρτιού πρόκειται και όχι περί εγγράφου) αποτελεί απόδειξη αφενός αυθαιρεσίας και αφετέρου μνημειώδους άγνοιας, τόσο της λειτουργίας της υπηρεσίας όσο και βασικών αρχών διοίκησης.

Αναρωτιόμαστε:

Από πότε υπάρχει υπηρεσιακή εντολή, γραμμένη σε λευκό χαρτί και ανυπόγραφη, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να μη γνωρίζουν ποιος/ποια είναι ο/η συντάκτης/τρια και ποιος/α ο/η Προϊστάμενος/η που το υπογράφει, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση του άρθρου 25 του Υ.Κ.;

Πόση σχέση με τη διοίκηση της εκπαίδευσης έχει ο άνθρωπος που κατέγραψε τις συγκεκριμένες οδηγίες/εντολές;

Πού ακριβώς εντάσσεται αυτός ο τρόπος αξιολόγησης με κριτήρια και διαδικασίες έξω από αυτές που καθορίζονται στη νομοθεσία;

Άραγε οι Προϊστάμενοι/ες περιμένουν τα excel και τις φωτοτυπίες για να διαπιστώσουν με τις ασχολούνται οι υπάλληλοι των Τμημάτων τους; Και αν αυτοί γνωρίζουν, τότε ποιος χρειάζεται αυτές τις πληροφορίες και για ποιον σκοπό;

Σοβαρά, χρειάζεται να ρωτηθούν προφορικά οι συνάδελφοι τι ημερομηνία βάζουν στα έγγραφα και πώς «κλείνουν» πρωτόκολλα;

Ο/η εμπνευστής/τρια του χαρτιού υπολόγισε τη διοικητική και οικονομική επιβάρυνση της υπηρεσίας; Με απλά μαθηματικά, σε μια Διεύθυνση με 75 άτομα προσωπικό, που το καθένα τους θα πρέπει να αφιερώσει αρκετές μέρες δουλειάς για να συγκεντρώσει όλα τα απίθανα στοιχεία που ζητούνται και επιπλέον να εκθέσει προφορικά πληροφορίες για άλλα θέματα, αυτή η έμπνευση κοστίζει πολλούς ανθρωπομήνες απασχόλησης. Ταυτόχρονα είναι η αποθέωση της σπατάλης σε αναλώσιμα, τα οποία οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στερούνται ακόμη και για να εξυπηρετήσουν στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους, και αυτό την ώρα που στην προφορική συνέντευξη με τον/την Προϊστάμενο/η οι υπάλληλοι θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις σε περίπτωση που δεν εκτυπώνουν σε δύο όψεις.

Ενδεικτικός της ασχετοσύνης του/της συντάκτη/τριας είναι και ο χρόνος που επιλέχθηκε, ακριβώς στην αρχή της σχολικής χρονιάς, που είναι η πιο φορτωμένη περίοδος για όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα της Διεύθυνσης, όπως γνωρίζουν όλοι στις περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης, πλην προφανώς όποιου/ας είχε τη συγκεκριμένη φαεινή ιδέα.

Κυρία Διευθύντρια,

Με αυτό το χαρτί έρχεστε να προστεθείτε στη μακρά λίστα των Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης που αυθαιρετούν, αντιμετωπίζοντας τις υπηρεσίες και το προσωπικό τους  ως πειραματόζωα, αδιαφορώντας για την καταστρατήγηση των αρχών της χρηστής και αποτελεσματικής διοίκησης και για τον επιπλέον φόρτο που προκαλούν σε ήδη καταπονημένους υπαλλήλους.

Οφείλουμε να σας επισημάνουμε ότι σε οποιαδήποτε κανονική υπηρεσία του ελληνικού δημοσίου, η διακίνησή του θα αποτελούσε λόγο πειθαρχικής έρευνας, δεδομένου ότι οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν βάσει κανόνων και κείμενων διατάξεων που η εφαρμογή τους δεν υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του προϊσταμένου τους.

Επιπλέον, σας Εφιστούμε την προσοχή σε περίπτωση που σας περνάει από το μυαλό η ιδέα να εγκαλέσετε τους/τις συναδέλφους που δεν θα ανταποκριθούν σε αυτές τις ιδιότυπες εντολές, δεν θα σας επιτρέψουμε να συνεχίσετε τον ολισθηρό δρόμο της άσκησης διοίκησης όχι με τον τρόπο που προβλέπεται αλλά με τον τρόπο που εσείς νομίζετε.

Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα το χαρτί και ενημερώνουμε τους/τις συναδέλφους ότι η μη τήρηση των διαλαμβανόμενων σε αυτό, για τους λόγους που περιγράφηκαν πιο πάνω, δεν μπορεί να έχει απολύτως καμιά συνέπεια. Σε αντίθετη περίπτωση, η Ένωσή μας, όπως πάντα, θα σταθεί έμπρακτος αρωγός τους.

Ελπίζουμε να  γίνει αντιληπτό ότι η Ένωσή μας είναι αποφασισμένη να παρεμβαίνει σε κάθε περιστατικό αυθαιρεσίας για να προασπίζει τα δικαιώματα των συναδέλφων μας και να εξασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες μας λειτουργούν βάσει της αρχών της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης

Ο Πρόεδρος                                Ο Γεν. Γραμματέας

Νεκτάριος Α. Παπαδάκης       Παναγιώτης Στεφανόπουλος

Δείτε επίσης

Συζήτηση για τα δώρα στη Bουλή: “Δεν υπάρχει χώρος να δοθούν-2,35 δισ. δώσαμε στους δημοσίους υπαλλήλους” 

Αρση κινητικότητας εκπαιδευτικών: Στη Βουλή προς ψήφιση η επίμαχη διάταξη 

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση