Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Γραμματείς και επιστάτες στα σχολεία, αυτόνομους προϋπολογισμούς στις Δ/νσεις και αποζημίωση καταχωριστών ΕΣΠΑ ζητά η ΠΟΣΥΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γραμματείς και επιστάτες στα σχολεία, αυτόνομους προϋπολογισμούς στις Δ/νσεις και αποζημίωση καταχωριστών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ ζητά η ΠΟΣΥΠ και προτείνει Τροπολογίες.

Γραμματείς και επιστάτες στα σχολεία ζητά η ΠΟΣΥΠ

4 προτεινόμενες διατάξεις νόμου-Τροπολογίες, ενόψει της κατάθεσης και ψήφισης του σε Διαβούλευση σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘΑ “Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, ……”, κατέθεσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας (ΠΟΣΥΠ).

Οι προτεινόμενες διατάξεις αφορούν:

  1. Στους αυτόνομους προϋπολογισμούς στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  2. Στη σύσταση Αυτοτελούς Διεύθυνσης Εκκαθάρισης Δαπανών σε κάθε ΠΔΕ.
  3. Στην αποζημίωση Καταχωριστών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ και συγχρημ/νων ΠΔΕ των Δ/νσεων Εκπ/σης.
  4. Στην τοποθέτηση διοικητικού (Γραμματείς) και βοηθητικού προσωπικού (Επιστάτες) σε σχολικές μονάδες.

Αναλυτικά το έγγραφο της ΠΟΣΥΠ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  –  Π.Ο.Σ.Υ.Π.

Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ Τηλ.- FAX: 210 – 344 3776,email: posyp@minedu.gov.gr

Μαρούσι     15-07-2024

Αρ. Πρωτ.:  51

Προς:   Υπουργό ΥΠΑΙΘΑ, κ. Κ. Πιερρακάκη

Κοιν.:   Υφυπουργό ΥΠΑΙΘΑ, κ. Ζ. Μακρή – Γ. Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ, κ. Ι. Κατσαρό – Yπ. Γραμματέα ΥΠΑΙΘΑ, κ. Ι. Βλάσση  – Μέλη μας

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΥ

κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ, κ. Γενικέ,

Ενόψει της κατάθεσης και ψήφισης του σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘΑ ¨Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, ……¨ το οποίο έχετε θέσει σε δημόσια διαβούλευση, σας προωθούμε 4 προτεινόμενες διατάξεις νόμου (τροπολογίες) για τα εξής  πολύ σημαντικά ζητήματα μας,  τα οποία σας τα  έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά:

1η) Αυτόνομοι προϋπολογισμοί στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,

Προτεινόμενη διάταξη:

«Από 1-1-2025 η στέγαση των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού  συμπεριλαμβανομένης της  μίσθωσης ακινήτων, καθώς και η αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών των υπηρεσιών αυτών,  αποτελούν αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων  και Αθλητισμού και ασκούνται  από αυτό σύμφωνα με τις διατάξεις εσωτερικής λειτουργίας του. Από την ίδια ως άνω ημερομηνία, η παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 161/2000, όπως αυτή ίσχυε,  καταργείται».

2η) Υλοποίηση της ΗΔΔΔ από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ,

Προτεινόμενη διάταξη:

«Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  συστήνεται Αυτοτελής Διεύθυνση Εκκαθάρισης Δαπανών, που θα εκκαθαρίζει τις πάσης φύσεως δαπάνες των οικείων Διευθύνσεων της.

Η Διεύθυνση αυτή θα αποτελείται από δύο τμήματα: α) Τμήμα εκκαθάρισης δαπανών και β) Τμήμα

πληρωμής δαπανών.

Των ανωτέρω οργανικών μονάδων προΐστανται μόνιμοι  διοικητικοί υπάλληλοι που ανήκουν οργανικά στην οικεία Περιφέρεια Εκπαίδευσης, η δε στελέχωση τους πραγματοποιείται με μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους ή αποσπασμένους εκπαιδευτικούς της οικείας Περιφέρειας Εκπαίδευσης».

 3η) Αποζημίωσης Καταχωριστών Προγραμμάτων ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτούμενων ΠΔΕ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης,

Προτεινόμενη διάταξη:

«1. Για την ομαλή υλοποίηση των Πράξεων του ΕΣΠΑ και του ΠΔΕ, μέσω των οποίων προσλαμβάνονται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ, και προκειμένου να διασφαλίζεται η ορθότητα των πληρωμών και η τήρηση των διαδικασιών των Πράξεων, ορίζεται υπάλληλος που υπηρετεί στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ως καταχωριστής.

  1. Ο καταχωριστής ορίζεται για συγκεκριμένη Πράξη ΕΣΠΑ ή ΠΔΕ και δύναται, εφόσον έχει εγκριθεί στην σχετική Πράξη, να λαμβάνει μηνιαία αποζημίωση, η οποία βαρύνει την Πράξη στην οποία ορίστηκε. Η εκκαθάριση της αποζημίωσης δύναται να πραγματοποιείται εφάπαξ μετά το τέλος του σχολικού έτους και με βάση τους μήνες που απασχολήθηκε ο καταχωριστής. 
  2. Ο καταχωριστής ορίζεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης και με κριτήριο την εμπειρία του ως καταχωριστής, όπως αυτή ορίζεται στους Οδηγούς Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου των Έργων ΕΣΠΑ. 
  3. Σε περίπτωση ορισμού του ίδιου καταχωριστή σε περισσότερες από μία Πράξεις ΕΣΠΑ ή ΠΔΕ, η αποζημίωση επιμερίζεται στις Πράξεις, στις οποίες αυτός ορίζεται. 
  4. Το ύψος της μηνιαίας αποζημίωσης καθώς και ο αριθμός των καταχωριστών ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, καθορίζεται με Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού».

 4η) Διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό σε σχολικές μονάδες,

Προτεινόμενη διάταξη:

«1. Οι οργανικές θέσεις διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του άρθρου 78 του Π.Δ. 18/2018 (Α΄, 31) κατανέμονται και ανακατανέμονται σε υπηρεσίες και σχολικές μονάδες του νομού με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.).

  1. Οι υπάλληλοι μετατίθενται, διορίζονται και μετατάσσονται σε επίπεδο νομού, όπως αυτοί διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3852/2010 (α΄, 87). Η τοποθέτηση των υπαλλήλων σε συγκεκριμένες θέσεις των υπηρεσιών και σχολικών μονάδων του νομού γίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.ΔΙ.Π.).

Για τις ως άνω τοποθετήσεις λαμβάνεται μέριμνα για σύμμετρη στελέχωση όλων των υπηρεσιών και σχολικών μονάδων.

  1. Ως γραμματέας σε σχολικές μονάδες ή σε συγκροτήματα σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με περισσότερους από διακόσιους (200) μαθητές και σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν με τουλάχιστον δώδεκα (12) τμήματα και διακόσιους (200) μαθητές, δύναται να τοποθετείται ένας διοικητικός υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ. Σε περιπτώσεις που τα σχολεία με κενές οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων είναι περισσότερα από τους υποψήφιους για μετάθεση ή τοποθέτηση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των θέσεων σε ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ. και σε συγκροτήματα σχολείων που περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα ΓΕ.Λ. Σε γενικά και επαγγελματικά λύκεια που έχουν περισσότερους από τετρακόσιους (400) μαθητές δύναται να τοποθετείται και δεύτερος γραμματέας.
  2. Σε σχολικές μονάδες ή σε συγκροτήματα σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με περισσότερους από διακόσιους (200) μαθητές δύναται να τοποθετείται ως επιστάτης ένας υπάλληλος κατηγορίας ΥΕ».

Τέλος, σας καλούμε να λάβετε μέριμνα, με νομοθετική σας πρωτοβουλία, ώστε να καλύπτονται τα έξοδα διαμονής και τροφείων των παιδιών (ηλικίας 6 έως 16 ετών) των υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας, σε παιδικές κατασκηνώσεις σε όλη την Ελλάδα, κατά την θερινή περίοδο, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του ΥΠΑΙΘΑ, όπως συμβαίνει στο σύνολο σχεδόν του Δημοσίου.

Ευελπιστώντας ότι κάποια στιγμή  θα μπορέσετε να ασχοληθείτε και με τα προβλήματα της Διοίκησης της Εκπαίδευσης και των υπαλλήλων της, είμαστε στην διάθεση σας για κάθε πληροφορία ή διευκρίνιση.

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Η  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΦΩΤΙΑΔΗΣ  ΣΑΒΒΑΣ                                                   ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ

Δείτε επίσης

Πολυνομοσχέδιο σε διαβούλευση: Διορισμοί & Μεταθέσεις εκπ/κών ΑμεΑ-Επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ-Σχολική βία 

Πιερρακάκης στη Βουλή: Και του χρόνου θα γίνει ότι και φέτος με τους 10.000 διορισμούς-Τι είπε για προσλήψεις αναπληρωτών

Μητσοτάκης-ανασκόπηση: Κάλυψη εξόδων στέγασης φοιτητών-1.800 ψηφιακές υπηρεσίες-Αιτήσεις σε βρεφονηπιακούς σταθμούς

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση