Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η Ειδική Φυσική Αγωγή στον Καιάδα της Εκπαίδευσης: Επιστολή της ΠΕΝΑΦΑ στο ΥΠΑΙΘΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η Ειδική Φυσική Αγωγή στον Καιάδα της Εκπαίδευσης: Επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής στο ΥΠΑΙΘΑ.

Η Ειδική Φυσική Αγωγή στον Καιάδα της Εκπαίδευσης

Επιστολή απέστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ), για να τονίσει τα προβλήματα του κλάδου Ειδικής Φυσικής Αγωγής, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια παραμένουν επίκαιρα, ενώ συνεχίζει να ζητά τη σύσταση των οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, που αποδεδειγμένα υφίστανται, χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.

Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671- Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας – Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 21/ 10/2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 50 —21/10/2024

Προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Κοινοποίηση: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού κ. Ιωάννη Βρούτση – Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή – Υφυπουργό Παιδείας κα Ιωάννα Λυτρίβη

Θέμα: Η Ειδική Φυσική Αγωγή στον Καιάδα της Εκπαίδευσης

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Είναι αντιληπτό ότι η Ειδική Φυσική Αγωγή βιώνει μία απαξίωση από το Υπουργείο όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από το γεγονός ότι η Ειδική Φυσική Αγωγή, ελλείψει διορισμών, στελεχωνόταν επί σειρά ετών από εθελοντές μόνιμους εκπαιδευτικούς της Γενικής Φυσικής Αγωγής, μετά από προσκλήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί στον κλάδο από τον πίνακα εξειδικευμένων ΠΕ11 ΕΑΕ ήταν ελάχιστοι από το 2019 και μετά.

Παράλληλα προς τις συνεχιζόμενες ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους τους κλάδους, η αδιαφορία – αμέλεια για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα Ειδικά Σχολεία της χώρας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η ισχνή έως μηδαμινή υποστήριξη της Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα Ειδικά Σχολεία, σε καμία περίπτωση δεν αναλογεί στην προσοχή και το ενδιαφέρον που θα έπρεπε να δοθεί και αρμόζει στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, στους μαθητές – μαθήτριες και τις οικογένειές τους. Η Ειδική ή Προσαρμοσμένη Φυσική Αγωγή (ΕΑΕ), αποτελεί το πιο σημαντικό μάθημα σε ένα Ειδικό Σχολείο, το οποίο προσφέρει στους μαθητές ένα εξατομικευμένο, άρτια σχεδιασμένο πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας, με τις αντίστοιχες προσαρμογές στις μεθόδους διδασκαλίας και του ασκησιολογίου.

Σκοπός του είναι να ικανοποιηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε μαθητή με αναπηρία. Σε παράδοξη αντίφαση προς την σημαντικότητα αυτή έρχονται οι ελλείψεις σε πλήθος σχολικών μονάδων. Ηχηρό είναι το παράδειγμα, του νεοϊδρυθέντος ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. των Άνω Λιοσίων, το οποίο διαθέτει υπερσύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις αλλά δεν έχει ακόμα μόνιμο εκπαιδευτικό Ειδικής Φυσικής Αγωγής!

Ανησυχητικά και θορυβώδη είναι επίσης τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, μολονότι τα ελληνικά ειδικά σχολεία ανέρχονται σε 480, οι οργανικές ΠΕ11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής παραμένουν 280, χωρίς να έχει γίνει προσπάθεια σύστασης νέων οργανικών θέσεων από το 2012 και μετά. Εν κατακλείδι, τα αιτήματα του κλάδου φαίνεται να παραμένουν επίκαιρα, ζητώντας κατ’ εξακολούθηση τη σύσταση των οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες που αποδεδειγμένα υφίστανται.

Συνεπώς αιτούμαστε τα ακόλουθα:

– Επικαιροποίηση υφισταμένων και σύσταση νέων οργανικών θέσεων.

– Αξιοποίηση του κύριου πίνακα Ε.Α.Ε. για την πλήρη στελέχωση των ειδικών σχολείων με μόνιμο και πλήρως εξειδικευμένο προσωπικό από τους 1307 υποψήφιους εκπαιδευτικούς Ειδικής Φυσικής Αγωγής στον αρχικό πίνακα, (1199 μετά από τους διορισμούς).

– Να καλυφθεί η ανάγκη για «παράλληλη στήριξη» του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της «συμπερίληψης» με καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής, ώστε να διεξάγεται το μάθημα σε ένα κλίμα ασφάλειας για όλους τους μαθητές.

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ* ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Μακρή για προσλήψεις: 37.701 έως τώρα-Δεν βρέθηκαν 483 αναπληρωτές-Ειδική Προκήρυξη και Τοπική Πρόσκληση σύντομα

Συζήτηση για τα δώρα στη Bουλή: “Δεν υπάρχει χώρος να δοθούν-2,35 δισ. δώσαμε στους δημοσίους υπαλλήλους” 

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες 

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπάλληλους: Ενημέρωση από τον ΣΥΠΥΥΠ για τις τελευταίες εξελίξεις

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση