Ιδρυση Ωνάσειων σχολείων: Πρωτοφανής συµφωνία και επικίνδυνη για την ανεξαρτησία της δηµόσιας εκπαίδευσης – Ερώτηση στη Βουλή.
Ιδρυση Ωνάσειων σχολείων
Ερώτηση για τα Ωνάσεια σχολεία τα οποία θα ιδρύσει με µετατροπή 22 δηµοσίων σχολείων το ΥΠΑΙΘΑ σε συνεργασία με το Ίδρυµα Ωνάση, κατέθεσαν στη Βουλή οι Ανεξάρτητοι Βουλευτές Κυριακή Μάλαμα, Αλέξανδρος Αυλωνίτης, Θεοδώρα Τζάκρη, Γιώτα Πούλου και Ραλλία Χρηστίδου επισημαίνοντας τη σταδιακή µετακύλιση των υποχρεώσεων του κράτους προς τη δηµόσια δωρεάν εκπαίδευση σε ιδιώτες και την παράκαμψη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής το οποίο είναι το καθ΄ ύλην αρµόδιο για τα εκπαιδευτικά προγράµµατα σε δηµόσια και ιδιωτικά σχολεία.
Ακολουθεί η Ερώτηση
Αθήνα, 7 Ιανουαρίου 2025
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευµάτων και Αθλητισµού
Θέµα : “Πρωτοφανής και επικίνδυνη για την ανεξαρτησία της δηµόσιας εκπαίδευσης η συµφωνία της Κυβέρνησης για Ωνάσεια σχολεία”
Η κυβέρνηση στο Υπουργικό Συµβούλιο της 23ης Δεκεµβρίου ανακοίνωσε νοµοσχέδιο για την µετατροπή 22 δηµοσίων σχολείων (11 γυµνάσια και 11 λύκεια) σε “Ωνάσεια” σχολεία. Με την επισήµανση ότι για τη λειτουργία τους θα συσταθεί Διοικούσα Επιτροπή µε πλειοψηφία του Δηµοσίου. Από την πλευρά του το Ίδρυµα Ωνάση σε δική του ανακοίνωση κάνει λόγο για την µετατροπή σχολείων µε πάνω από 6000 µαθητές σε “ευάλωτες περιοχές”, όπως αναφέρει, σε “Ωνάσεια”, όπου το κράτος θα συνεχίσει να πληρώνει για την λειτουργία τους, αλλά το Ίδρυµα Ωνάση θα πληρώσει για την αναβάθµιση των υποδοµών τους, µε αντάλλαγµα να εφαρµόσουν εκπαιδευτικές µεθόδους που το ίδιο θεωρεί “σύγχρονες”, “καινοτόµες” και µε “δεξιότητες που απαιτεί ο 21ος αιώνας”.
Επειδή ούτε την επιλογή των δηµόσιων σχολείων, ούτε των επιπλέον εκπαιδευτικών προγραµµάτων µπορεί και νοµιµοποιείται να την κάνει οποιοσδήποτε άλλος φορέας πέρα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας.
Επειδή η συνεργασία µεταξύ του δηµοσίου και ενός ιδιωτικού φορέα για τη διοίκηση δηµόσιων σχολείων εγείρει συνταγµατικά ζητήµατα. Επειδή η διεθνής εµπειρία µε τις ζώνες και τα σχολεία ΖΕΠ (ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας) σε χώρες όπως η Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, δεν µας δίνουν παραδείγµατα που ιδιωτικοί φορείς αποφασίζουν ή συναποφασίζουν για τόσο σηµαντικά ζητήµατα όπως τα εκπαιδευτικά προγράµµατα, αλλά περιορίζονται σε στιγµιαίες χορηγίες.
Επειδή προκύπτουν ανησυχίες σχετικά µε την ανεξαρτησία και την ισότητα στην εκπαίδευση, εφόσον ο ιδιωτικός φορέας έστω και ως µειοψηφικός στη σχεδιαζόµενη Διοικούσα Επιτροπή θα επηρεάζει άµεσα πολιτικές ή αποφάσεις που σχετίζονται µε τη λειτουργία των σχολείων.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Προτίθεται έστω και τώρα να αποσύρει τους επικίνδυνους αυτούς σχεδιασµούς, που στόχο έχουν τη σταδιακή µετακύλιση των υποχρεώσεων του κράτους προς τη δηµόσια δωρεάν εκπαίδευση σε ιδιώτες;
2. Γιατί η συνεργασία του Υπουργείου µε το Ίδρυµα Ωνάση δεν περιορίζεται µόνο σε χορηγίες αλλά σχεδιάζεται να γίνει σε θέµατα διοίκησης και επιλογής σχολικών προγραµµάτων για τα σχολεία;
3. Γιατί παρακάµπτεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι το καθ΄ ύλην αρµόδιο για τα εκπαιδευτικά προγράµµατα σε δηµόσια και ιδιωτικά σχολεία;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μάλαµα Κυριακή – Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Τζάκρη Θεοδώρα – Πούλου Γιώτα – Χρηστίδου Ραλλία
Δείτε σχετικά
Σε δημόσια Ωνάσεια σχολεία μετατρέπονται 11 Γυμνάσια και 11 Λύκεια σε ευάλωτες περιοχές της χώρας
Δείτε επίσης
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/idrisi-onaseion-scholeion-protofanis-simfonia-kai-epikindini-gia-tin-anexartisia-tis-dimosias-ekpaideysis-erotisi-sti-vouli/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.