Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ιδρυση Πειραματικών Σχολείων Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες: Ευχαριστήρια Επιστολή προς την ηγεσία του Υπ. Παιδείας του Δ/ντή Α/θμιας Εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ιδρυση Πειραματικών Σχολείων Ειδικής Αγωγής στις Σέρρες: Ευχαριστήρια Επιστολή προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας του Διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης.

Ιδρυση Πειραματικών Σχολείων Ειδικής Αγωγής

Ευχαριστήρια Επιστολή προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού απέστειλε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών κος Ιωάννης Καραβασίλης με αφορμή την ίδρυση και λειτουργία – ΦΕΚ Β 269/30-1-2025 – άλλων τριών (3) Πειραματικών Σχολικών Μονάδων στις Σέρρες, εκ των οποίων για πρώτη φορά στην χώρα μας, δυο (2) – το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σερρών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).

Ακολουθεί η ευχαριστήρια επιστολή

“Ως Διευθυντής Εκπαίδευσης θεωρώ υποχρέωσή μου όπως ευχαριστήσω δημόσια και εκ βάθους καρδίας την πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κ. Πιερρακάκη και κα. Ζ. Μακρή, τον Γ.Γ., κ. Ι. Κατσαρό και την Δ.Ε.Π.Π.Σ., οι οποίοι και ενστερνίστηκαν το όραμά μας για την Ίδρυση και λειτουργία άλλων τριών (3) Πειραματικών Σχολικών Μονάδων στις Σέρρες, εκ των οποίων μάλιστα και για πρώτη φορά στην χώρα μας, οι δύο (2) είναι της Ειδικής Αγωγής!

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών αντιλαμβανόμενη από το 2008 την αξία λειτουργίας ενός Πειραματικού Σχολείου στην έδρα της, προχώρησε στην πρόταση Ίδρυσής του με αποτέλεσμα τη λειτουργία του μοναδικού στην Ελλάδα τότε, εκτός έδρας Πανεπιστημίων, Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου «Κωνσταντίνος Καραμανλής». Έκτοτε και μετά από 17 χρόνια λειτουργίας του, το Πειραματικό αυτό σχολείο αποτελεί για την εκπαιδευτική κοινότητα των Σερρών επιμορφωτικό κέντρο, πυλώνα εξωστρέφειας και εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Δικαιώνοντας τις προσδοκίες μας από τη λειτουργία αυτού του σχολείου διαπιστώσαμε έμπρακτα πως παράγονται σημαντικά παιδαγωγικά αποτελέσματα και θεωρήσαμε επιβεβλημένο η πρωτοπόρα αυτή προσπάθεια να συμπληρωθεί και ολοκληρωθεί ως εξής:

Ι. ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Ίδρυση ενός Πειραματικού Νηπιαγωγείου (1ο Νηπιαγωγείο Σερρών) με διασύνδεση το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο «Κωνσταντίνος Καραμανλής», που θα λειτουργούν υιοθετώντας την φιλοσοφία της εκπαίδευσης STEAM, εστιάζοντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την γενικότερη αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Ο ανωτέρω προσανατολισμός μας για την ίδρυση αυτών των δύο Πειραματικών σχολικών μονάδων έτυχε θερμής υποδοχής από το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνιών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας και έχουμε ήδη εξασφαλίσει τη συνεργασία και στήριξή του μετά από την πρότασή μας για την επιστημονική εποπτεία των μονάδων.

ΙΙ. ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Επιπρόσθετα, θεωρούμε καινοτόμο και εξαιρετικά σημαντικό να λειτουργήσουν συνδεδεμένες ως Πειραματικές δύο ακόμη σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και συγκεκριμένα, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σερρών. Η Ειδική Αγωγή αποτελεί ήδη σημαντική πρόκληση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα και προσδοκούμε πως η μετατροπή των δύο αυτών σχολικών μονάδων σε Πειραματικές, εκτός του ότι θα παραγάγει σημαντικό ερευνητικό και εκπαιδευτικό έργο, θα μπορούσε και να λειτουργήσει πιλοτικά, ώστε να αξιοποιηθεί από το σύνολο του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η πρότασή μας για τη στήριξη και την παιδαγωγική εποπτεία από το Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό και εξασφαλίστηκε η συνεργασία του. Σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα αναμένεται να διαδραματίσουν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής, Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών, η έδρα των οποίων βρίσκεται στην Διεύθυνση Π.Ε. Σερρών.

Με τα ανωτέρω φιλοδοξούμε να δημιουργήσουμε στην Περιφερειακή Ενότητα των Σερρών ένα ολοκληρωμένο Δίκτυο συνεργαζόμενων Πειραματικών Σχολικών Μονάδων, που θα καλύπτουν τόσο τη Γενική όσο και την Ειδική Αγωγή, αλλά και όλες τις βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Το Δίκτυο αυτό θα αποτελέσει την «ατμομηχανή» της Διεύθυνσής μας και θα συμβάλλει στη συνεχή βελτίωση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, στην εισαγωγή καινοτομιών στη σχολική ζωή και στο άνοιγμα στην κοινωνία.

Θεωρούμε δε, ιδιαίτερα ενθαρρυντική, τόσο την ταχύτητα ανταπόκρισης όσο και την Ομόφωνη αποδοχή της στοχευμένης πρότασής μας από τα δύο Πανεπιστήμια (Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), τα οποία και θα προσφέρουν την επιστημονική τους εποπτεία στη λειτουργία αυτού του Δικτύου Πειραματικών Σχολείων συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων περιοχής ευθύνης μας.

Με εκτίμηση,

Ο Διευθυντής Π.Ε. Σερρών PhD. Καραβασίλης Ιωάννης”

Δείτε σχετικά

Χαρακτηρισμός σχολείων ως Πειραματικών από το σχολικό έτος 2025-26 | ΦΕΚ 

Δείτε επίσης

Νέα Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) | ΦΕΚ

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων | Εγκύκλιος

Νόμος 5174/2025-Ωνάσεια Σχολεία: Στο ΦΕΚ Α 12/30-1-2025 η κύρωση της σύμβασης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply