Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Υλικό για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Υλικό για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης – Εγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Υλικό για Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και, ευρύτερα, της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί με το υπ. αριθμ. πρωτ. 145671/2022 έγγραφο του, όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.:

1. Να διοργανώσουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν: α) στην προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και γ) στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να προγραμματίσουν δράσεις ευαισθητοποίησης, οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών, αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τα Ειδικά Σχολεία & με την υποστήριξη των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των ΠΕ.Κ.Ε.Σ.. Για την υποστήριξη των εν λόγω δράσεων, επισυνάπτεται ενδεικτικός κατάλογος εκπαιδευτικού υλικού (συμβάσεων, βιβλίων, κινηματογραφικών ταινιών κ.ο.κ), το περιεχόμενο του οποίου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και υλοποίησης δραστηριοτήτων που θα στοχεύουν στην προαγωγή μίας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας.

2. Να προβούν, στην παρουσίαση-διάχυση καλών πρακτικών που προέκυψαν στο πλαίσιο της υλοποίησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης ή/και άλλων καινοτόμων, ενταξιακών δράσεων. Η παρουσίαση-διάχυση των καλών πρακτικών θα πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και την υποστήριξη των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3. Να συμβάλουν στη δημιουργία βίντεο μικρού μήκους που θα παραχθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με στόχο την ανάδειξη της φωνής όλων των μαθητών/τριών και την παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν σε ψηφιακή μορφή υλικό το οποίο έχει εκπονηθεί από μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το ψηφιακό υλικό μπορεί να περιλαμβάνει:

α) Εικαστικές δημιουργίες μαθητών/τριών οποιασδήποτε μορφής και τεχνικής,

β) Λογοτεχνικά αποσπάσματα ή ποιήματα,

γ) Φωτογραφικό υλικό με στιγμιότυπα εκπαιδευτικών δράσεων, υψηλής ευκρίνειας (3 ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή

δ) Αφίσες – Πόστερ που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι:

Α. σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές/τριες, θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.

Β. στο υλικό που θα αποσταλεί θα πρέπει να αναγράφεται ευκρινώς η σχολική μονάδα από την οποία προέρχεται.

Το ανωτέρω υλικό, το ΥΠΑΙΘ παρακαλεί να αποσταλεί σε ψηφιακή μορφή, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Τμήματος Γ’ (Προάσπισης Δικαιωμάτων Μαθητών με Αναπηρία) της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής deae3@minedu.gov.gr το αργότερο έως την Τρίτη 29/11/2022 προκειμένου να γίνει η επεξεργασία του σε συνεργασία με το Τμήμα Δ΄ (Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης) της Διεύθυνσης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Επισημαίνουμε ότι η αποστολή του υλικού θα πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από διαβιβαστικό, το οποίο θα αναφέρει τα παραδοτέα.

Δείτε σε μορφή pdf τον Κατάλογο Εκπαιδευτικού Υλικού

Δείτε επίσης

Νόμος 4997-2022: Τα άρθρα για προσοντολόγιο-επιλογές Διευθυντών-νεοδιόριστους-Πανεπιστημιακά τμήματα 

 Πιλοτικό πρόγραμμα υποστηριζόμενης απασχόλησης ατόμων στο φάσμα του αυτισμού: Διάταξη στο νόμο 4997/2022

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply