Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κατάρτιση εξ αποστάσεως στις ΣΑΕΚ: Η διαδικασία σε ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κατάρτιση εξ αποστάσεως στις ΣΑΕΚ: Η διαδικασία στην Απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κας Ιωάννας Λυτρίβη.

Κατάρτιση εξ αποστάσεως στις ΣΑΕΚ

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θεσπίζει για πρώτη φορά τη δυνατότητα εξ αποστάσεως κατάρτισης στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Απόφαση της αρμόδιας Υφυπουργού κας Ιωάννας Λυτρίβη, οι ΣΑΕΚ θα μπορούν να παρέχουν κατάρτιση διά ζώσης, εξ αποστάσεως ή υβριδικά, εφόσον προβλέπεται σχετικά στον οδηγό κατάρτισης της κάθε ειδικότητας.

Η Απόφαση στο ΦΕΚ Β 4332/24-7-2024

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αριθμ. 80194/Κ5

Εφαρμογή και λειτουργία της εξ αποστάσεως κατάρτισης στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.)

……

Δύναται να παρέχεται εξ αποστάσεως κατάρτιση στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) με βάση τον οδηγό κατάρτισης κάθε ειδικότητας.

Άρθρο 1

Παροχή εξ αποστάσεως κατάρτισης από τις Σ.Α.Ε.Κ.

Οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) είναι φορείς παροχής αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και δύναται να παρέχουν εκτός από τη διά ζώσης κατάρτιση και εξ αποστάσεως κατάρτιση, εφόσον αυτό προβλέπεται από τον οδηγό κατάρτισης κάθε ειδικότητας στον οποίο περιλαμβάνεται η χρήση νέων τεχνολογιών, η μεθοδολογία, οι μέθοδοι αξιοποίησης αυτών, η διαδικασία διενέργειας εξετάσεων, συναφές και κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για την εξ αποστάσεως κατάρτιση. Επίσης, στον οδηγό κατάρτισης καθορίζεται η κατανομή ανάμεσα στη διά ζώσης και στην εξ αποστάσεως κατάρτιση και ορίζονται τα μαθήματα που δύνανται να διενεργούνται με εξ αποστάσεως κατάρτιση, σύγχρονη ή ασύγχρονη.

Άρθρο 2

Διαδικασία εξ αποστάσεως κατάρτισης

1. Οι εκπαιδευτές, παρέχουν τη διδασκαλία του μαθήματος με τη χρήση ψηφιακών μέσων και σύμφωνα με τις οδηγίες που λαμβάνουν από τον/την Διευθυντή/ Διευθύντρια της Σ.Α.Ε.Κ.

2. Στην περίπτωση ασύγχρονης κατάρτισης, ο/η εκπαιδευτής/εκπαιδεύτρια καταγράφει την παρουσία των καταρτιζόμενων σε κάθε μάθημα με βάση την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων που τους έχουν ανατεθεί στο χρονικό πλαίσιο που έχει συμφωνηθεί με τον διδάσκοντα.

3. Ο/Η εκπαιδευτής/εκπαιδεύτρια φροντίζει:

α. Να ενημερώνει τους καταρτιζόμενους για τις προγραμματισμένες ημερομηνίες και ώρες στις οποίες αναρτάται νέο ασύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, πραγματοποιούνται ενδιάμεσες αξιολογήσεις και υποβάλλονται εργασίες.

β. Να δημιουργεί σχεδιασμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στοχευμένα μαθησιακά αποτελέσματα για την ενεργή συμμετοχή των καταρτιζόμενων στο μάθημα και να παρακολουθεί την συμμετοχή των καταρτιζόμενων σε αυτές σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.

γ. Να παρέχει άμεσες οδηγίες-κατευθύνσεις στους καταρτιζόμενους σχετικά με τη μελέτη και την εκπόνηση των εργασιών κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με σύγχρονη κατάρτιση αλλά και με ασύγχρονα μέσα που είναι διαθέσιμα σε όλους τους καταρτιζόμενους, όπως ανακοινώσεις ή αναρτήσεις σε πίνακες συζητήσεων και φόρουμ της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης.

δ. Να αξιολογεί τις εργασίες που υποβάλλουν οι καταρτιζόμενοι και να παρέχει ουσιαστικές παρατηρήσεις και σχόλια σε αυτές.

ε. Να δίνει πληροφορίες και να απαντάει σε ερωτήσεις σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος που τίθενται στη διάρκεια των μαθημάτων που διεξάγονται σύγχρονα ή ασύγχρονα.

Άρθρο 3

Υπεύθυνοι συντονισμού και διαδικασία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης – κατάρτισης

1. Ο/Η Υποδιευθυντής/Υποδιευθύντρια της Σ.Α.Ε.Κ. ορίζεται ως συντονιστής της εξ αποστάσεως κατάρτισης και αναλαμβάνει να συντονίσει την επικοινωνία των εκπαιδευτών με τους καταρτιζόμενους και γνωστοποιεί στους παραπάνω, τον σύνδεσμο της ηλεκτρονικής τάξης κάθε μαθήματος.

2. Οι καταρτιζόμενοι ακολουθούν τον σύνδεσμο της εφαρμογής που προβλέπεται στην ψηφιακή πλατφόρμα του άρθρου 4 και ανακατευθύνονται στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως κατάρτισης και στην συγκεκριμένη ηλεκτρονική αίθουσα διδασκαλίας, ο σύνδεσμος της οποίας τους έχει κοινοποιηθεί κατά τα ανωτέρω.

3. Για τη συμμετοχή σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δραστηριότητα (διαδικτυακά μαθήματα, προφορικές ή γραπτές εξετάσεις, παρουσιάσεις εργασιών, κ.λπ.) κάθε καταρτιζόμενος/η θα πρέπει να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή ή άλλο μέσο που να διαθέτει κάμερα, μικρόφωνο και ηχεία, με αδιάλειπτη σύνδεση στο διαδίκτυο και εγκατεστημένο το σύστημα τηλεδιασκέψεων που θα του έχει υποδείξει η Σ.Α.Ε.Κ. φοίτησης.

4. Στην εξ αποστάσεως κατάρτιση οι συμμετέχοντες εγγράφονται και συμμετέχουν με το πλήρες ονοματεπώνυμό τους. Εγγραφές με ψευδώνυμο θα διαγράφονται από τον συντονιστή της εξ αποστάσεως κατάρτισης.

5. Για τον έλεγχο πρόσβασης, οι τάξεις είναι κλειδωμένες και οι καταρτιζόμενοι αναμένουν να τους επιτραπεί η συμμετοχή από τον/την εκπαιδευτή.

6. Καθ’ όλη τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος, η εικόνα θα πρέπει να είναι ενεργή.

7. Δεν επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση ή άλλου είδους καταγραφή εκπαιδευτικής δραστηριότητας (διάλεξης, παρουσίασης, κ.λπ.) από κανέναν συμμετέχοντα (εκπαιδευτή/εκπαιδεύτρια, καταρτιζόμενο/η ή άλλο άτομο), σύμφωνα με όσα ορίζονται στη νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

8. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος και των εξετάσεων καταγράφονται μόνο τα προσωπικά δεδομένα τα οποία είναι απαραίτητα για τη διασύνδεση στο δίκτυο, όπως το όνομα χρήστη, η IP διεύθυνση του υπολογιστή, η ημερομηνία και η ώρα της σύνδεσης.

9. Η Σ.Α.Ε.Κ. αποθηκεύει το ηλεκτρονικό αρχείο που εμπεριέχει το ηλεκτρονικό γραπτό των εξετάσεων του/της καταρτιζόμενου/ης για το χρονικό διάστημα που ορίζεται στον Κανονισμό Λειτουργίας των Σ.Α.Ε.Κ.

10. Στην περίπτωση που καταρτιζόμενος/η δεν διαθέτει κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό για τη σύνδεση και την παρακολούθηση του εξ αποστάσεως μαθήματος, λαμβάνει μέρος στο μάθημα προσερχόμενος στη Σ.Α.Ε.Κ. φοίτησης.

11. Για τα υπόλοιπα θέματα, ισχύει ο Κανονισμός Λειτουργίας δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. (Β’5837/2021), ο Κανονισμός Λειτουργίας Πειραματικών και Θεματικών Σ.Α.Ε.Κ. και πειραματικών τμημάτων ειδικοτήτων σε Σ.Α.Ε.Κ. (Β’ 20/2022), που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και ο Κανονισμός Λειτουργίας ιδιωτικών Σ.Α.Ε.Κ (Β’4264/2022) που εποπτεύονται από τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Άρθρο 4

Ψηφιακή πλατφόρμα

1. Η εξ αποστάσεως κατάρτιση παρέχεται με σύγχρονη ή/και ασύγχρονη εξ αποστάσεως κατάρτιση και πραγματοποιείται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης μάθησης της Σ.Α.Ε.Κ.

2. H προς χρήση πλατφόρμα πρέπει να πληρεί τις παρακάτω προϋποθέσεις:

I. Αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτών και των καταρτιζόμενων στην πλατφόρμα.

II. Απενεργοποίηση της δυνατότητας καταγραφής/ αποθήκευσης από τους καταρτιζόμενους.

III. Δημιουργία «κλειδωμένων» ψηφιακών αιθουσών, στις οποίες η Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. και ο/η εκπαιδευτής/ εκπαιδεύτρια έχουν τον αποκλειστικό έλεγχο εισόδου.

Άρθρο 5

Προσωπικά δεδομένα

Ο/Η Διευθυντής/Διευθύντρια της Σ.Α.Ε.Κ. είναι υπεύθυνος/η για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, καθώς και των διατάξεων του ν. 4624/2019 (Α’ 137) στα θέματα που αφορούν στην υλοποίηση της εξ αποστάσεως κατάρτισης.

Η απόφαση αυτή ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε σχετικά

Εξ αποστάσεως κατάρτιση στις ΣΑΕK-Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης για πρώτη φορά 

Δείτε επίσης

Δάνεια ΜΤΠΥ σε δημόσιους υπαλλήλους: Επαναχορήγηση από Σεπτέμβριο του 2024 – Οροι και προϋποθέσεις 

Ψήφισμα σύνταξης γονέα παιδιού με αναπηρία – Από το Πανελλαδικό Υποστηρικτικό και Κοινωνικό Δίκτυο ΑμεΑ-4ΑΜΕΑ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply