Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κυρώσεις εκπαιδευτικών για μη αποδοχή πρόσληψης ή παραίτησης-Επιστολή Συνηγόρου του Πολίτη σε Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κυρώσεις εκπαιδευτικών για μη αποδοχή πρόσληψης ή παραίτησης-Επιστολή Συνηγόρου του Πολίτη σε Υπουργείο Παιδείας για επανεξέταση των κυρώσεων.

Κυρώσεις εκπαιδευτικών

Ως αποδέκτης διαμαρτυριών εκπαιδευτικών ο Συνήγορος του Πολίτη μελέτησε το θεσμικό πλαίσιο των κυρώσεων που επιβάλλονται στους αναπληρωτές/ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς σε περίπτωση που δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους ή που την αποδέχονται και στη συνέχεια παραιτούνται και με επιστολή του στο Υπουργείο Παιδείας ζητά να επανεξεταστούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις με στόχο τη διαβάθμισή τους, ανάλογα με τις συνέπειες που προκαλούνται, με γνώμονα πρωτίστως το όφελος των μαθητών.

Συγκεκριμένα ο Συνήγορος του Πολίτη παρατήρησε, ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί, δηλαδή και αυτοί που δεν αποδέχονται την πρόσληψή τους αλλά και αυτοί που την αποδέχονται και στη συνέχεια παραιτούνται, υφίστανται τις ίδιες κυρώσεις, ήτοι μη δυνατότητα εργασίας από ένα (1) έως τρία (3) σχολικά έτη.

Επιπροσθέτως ο Συνήγορος του Πολίτη κατανοεί και αποδέχεται την ανάγκη της έγκαιρης στελέχωσης των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης καθώς και την ανάγκη για απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ομως από την άλλη πλευρά επισημαίνει ότι στην περίπτωση των αναπληρωτών/ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, η συγκέντρωση μορίων προϋπηρεσίας είναι άκρως σημαντική για την πρόσληψή τους.

Συνεπώς, η μη αποδοχή πρόσληψης ή η παραίτηση μετά από αποδοχή της πρόσληψης συνήθως οφείλεται σε σοβαρούς λόγους (οικονομικούς, προσωπικούς, οικογενειακούς) ή ακόμα και σε ανωτέρα βία. Θεωρεί, δε, τις προβλεπόμενες κυρώσεις και κυρίως την διάρκεια αυτών δυσανάλογα αυστηρές χωρίς εξατομικευμένη κρίση, αλλά και δυσανάλογες, λόγω μη διαβάθμισης κυρώσεων μεταξύ των αναφερόμενων περιπτώσεων (μη αποδοχής πρόσληψης έναντι παραίτησης κατόπιν αποδοχής πρόσληψης), σε συνάρτηση με την επίπτωση που έχουν στην διασφάλιση της απρόσκοπτης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στην επιστολή του δε προς το ΥΠΑΙΘΑ ο Συνήγορος του Πολίτη ζητά να επανεξεταστούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις με στόχο τη διαβάθμισή τους, ανάλογα με τις συνέπειες που προκαλούνται, με γνώμονα πρωτίστως το όφελος των μαθητών. Ετσι, η περίπτωση της μη αποδοχής της πρόσληψης θα πρέπει να συνεπάγεται ελαφρύτερες κυρώσεις, καθώς δεν επέρχεται βίαιη διακοπή της εν εξελίξει εκπαιδευτικής διαδικασίας και υπάρχει η δυνατότητα εύρεσης επόμενου υποψηφίου άμεσα, σε σχέση με την περίπτωση της παραίτησης μετά από την αποδοχή της πρόσληψης.

Δείτε την επιστολή του ΣτΠ προς το Υπ. Παιδείας ΕΔΩ

Δείτε σχετικά

Ποινές αναπληρωτών όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Οι 4 περιπτώσεις 

Δείτε επίσης

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply