Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία ΚΕΔΑΣΥ: Κατατέθηκε Επερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία ΚΕΔΑΣΥ: Κατατέθηκε Επερώτηση στη Βουλή από την κα Σοφία Ασημακοπούλου της Ελληνικής Λύσης βασιζόμενη στις προτάσεις του ΣΑΚΕΑ.

Λειτουργία ΚΕΔΑΣΥ

Με θέμα «Επισημάνσεις για τον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)» κατατέθηκε Επερώτηση στη Βουλή από την Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Η Βουλευτής στηρίζεται στις προτάσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) αναφορικά με την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και ρωτά τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ αν σκοπεύει να παρέμβει ώστε να καλυφθούν όλες οι οργανικές θέσεις για τις/τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των ΚΕΔΑΣΥ, αν σκοπεύει να παρέμβει ώστε να δημιουργηθούν σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης προσαρμοσμένα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και να γίνει επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ΚΕΔΑΣΥ και αν είναι στις προθέσεις του η συμπερίληψη εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΕΔΕΑ, για τις περιπτώσεις που αφορούν σε μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τέλος ρωτά τον Υπουργό αν σκοπεύει να παρέμβει ώστε να καταργηθεί η μόνιμη ισχύς των αξιολογικών εκθέσεων των ΚΕΔΑΣΥ και η επαναξιολόγηση να γίνεται ανά τρία έτη, ώστε να σχεδιάζονται εκ νέου προγράμματα παρέμβασης στη βάση της εξέλιξης που σημειώνουν οι μαθητές/τριες.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 29/11/2024

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ, Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Επισημάνσεις για τον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)»

 Κύριε Υπουργέ,

Από πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ) αναφορικά με την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) επισημαίνεται ότι δεν υπάρχουν στην ελληνική γλώσσα σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης παιδιών για εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αντίστοιχα συμβαίνει με τις τάξεις του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού. Τονίζουν ακόμη, ότι οι εκπαιδευτικοί αν και έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία σύνταξης και διαμόρφωσης της αξιολογικής έκθεσης, δεν έχουν επιμορφωθεί για το σκοπό αυτό, σε αντίθεση με τις αξιόλογες επιμορφώσεις που έγιναν για ψυχολόγους που εργάζονταν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν επίσης ότι:

«… για τα παιδιά που επίκειται να εισέλθουν στη μέση εκπαίδευση (Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού), που το έγγραφο της έκθεσης του ΚΕΔΑΣΥ συχνά παραμένει το ίδιο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο (κάτι που, – όπως παρατηρούν πιο κάτω – παραπέμπει άμεσα στο ιατρικό μοντέλο της αναπηρίας), η αξιολόγησή τους γίνεται συχνά αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, οι οικείες εκθέσεις έχουν μόνιμη ισχύ, ενώ οι προτάσεις του ΚΕΔΑΣΥ αφορούν σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Αυτό, όμως, έχει ως αποτέλεσμα οι αξιολογικές εκθέσεις να μην είναι εύκολα αξιοποιήσιμες από το προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού τα αντίστοιχα έγγραφα είτε δε γίνονται πλήρως κατανοητά είτε δεν είναι εφαρμόσιμα στη μέση εκπαίδευση.».

Επιπροσθέτως, η απουσία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τις Ειδικές Διαγνωστικές Επιτροπές Αξιολόγησης (ΕΔΕΑ) που είναι οι πλέον κατάλληλοι να εισηγηθούν τις ώρες και τα μαθήματα που τα παιδιά έχουν ανάγκη να φοιτήσουν στις δομές των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης και να διαμορφώσουν με αποτελεσματικότητα τους άξονες και τις στρατηγικές παρέμβασης που απευθύνονται στη μέση εκπαίδευση, δυσχεραίνει το έργο της επιτροπής επαναξιολόγησης των παιδιών της οικείας βαθμίδας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1.  Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να καλυφθούν όλες οι οργανικές θέσεις για τις/τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., όπως προβλέπεται με το άρθρο 165 του νόμου 5094/2024;
  2. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να δημιουργηθούν σταθμισμένα εργαλεία αξιολόγησης προσαρμοσμένα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και να γίνει επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. στις διαδικασίες αξιολόγησης για τα παιδιά που βρίσκονται σε κίνδυνο;
  3. Είναι στις προθέσεις σας, η συμπερίληψη εκπαιδευτικών Ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις ΕΔΕΑ, για τις περιπτώσεις που αφορούν σε μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;
  4. Σκοπεύετε να παρέμβετε, ώστε να καταργηθεί η μόνιμη ισχύς των αξιολογικών εκθέσεων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., και η επαναξιολόγηση να γίνεται ανά τρία έτη, ώστε να σχεδιάζονται εκ νέου προγράμματα παρέμβασης στη βάση της εξέλιξης που σημειώνουν τα παιδιά;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Δείτε σχετικά

Προτάσεις ΣΑΚΕΑ για ΚΕΔΑΣΥ: Οι εισηγήσεις του Συλλόγου για την οργάνωση και τον τρόπο λειτουργίας 

Επαναφορά στα ΚΕΔΑΣΥ των ΠΕ11.01-εκπαιδευτικών Ειδικής Φυσικής Αγωγής ζητά η ΠΕΝΑΦΑ 

Πριν φύγετε

Σχετικά με τις πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών και τους μόνιμους διορισμούς τα επόμενα χρόνια

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply