Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή-διώξεις για την αξιολόγηση: Οχι στη μη εφαρμογή του νόμου-Οι συνέπειες-“Ποιο εκπαιδευτικό κίνημα;”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή-διώξεις για την αξιολόγηση: Οχι στην μη εφαρμογή του νόμου-Τι είπε για τις συνέπειες και το εκπαιδευτικό κίνημα – Συζήτηση στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση.

Μακρή-διώξεις για την αξιολόγηση

Μονολεκτικά “όχι” θα μπορούσε να απαντήσει η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στο αίτημα του  Βουλευτή του ΚΚΕ κου Εμμανουήλ Συντυχάκη να σταματήσει κάθε δίωξη σε βάρος των τριών απεργών εκπαιδευτικών στο Ηράκλειο Κρήτης, που συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία-αποχή για την αξιολόγηση, δηλαδή όπως ανέφερε η κα Μακρή θα απαντούσε “όχι” στο ερώτημα εάν προτίθεται το Υπουργείο να ζητήσει να μην εφαρμοστεί ο νόμος που ψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο.

Ολα αυτά στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης, όπου ο κος Συντυχάκης ζητούσε να σταματήσει κάθε δίωξη και να αρθούν οι πειθαρχικές κυρώσεις, όπως καθαίρεση από τα καθήκοντά τους, με απόφαση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου τριών εκπαιδευτικών από το Ηράκλειο της Κρήτης με τη συμμετοχή τους στην προκηρυγμένη από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΚΚΕ η ξεκάθαρη συνδικαλιστική δίωξη τους, που υπερασπίζονται τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών τους, στρέφεται ενάντια στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας, αφού οι εν λόγω εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε νόμιμα -όπως προείπα- προκηρυγμένη απεργία της Ομοσπονδίας τους.

“Με ρωτάτε, με απλά ελληνικά, εάν προτίθεται το Υπουργείο να ζητήσει να μην εφαρμοστεί ο νόμος που ψηφίστηκε από το ελληνικό Κοινοβούλιο. Θα μπορούσα να απαντήσω μονολεκτικά «όχι» και αυτό θα είναι και το νόημα της απάντησης που θα δώσω όσο πιο σύντομα μπορώ”, απάντησε η κα Μακρή παραθέτοντας το τι ισχύει αναφορικά με τις συνέπειες του νόμου σε περίπτωση άρνησης της διαδικασίας αξιολόγησης.

Τι ισχύει αν αρνηθεί στέλεχος να συμμετάσχει σε αξιολόγηση

“Τα στελέχη της εκπαίδευσης και αξιολογούν και αξιολογούνται. Είναι υποχρέωση και υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας. Θα πω δι’ ολίγον τι ακριβώς ισχύει.

Αν αρνηθεί ένα στέλεχος να συμμετάσχει σε αξιολόγηση, οι συνέπειες που προβλέπονται από το νόμο είναι οι εξής:

Η παράλειψη, δηλαδή αν δεν λάβει μέρος στην αξιολόγηση, αν δεν την διευκολύνει ή αν προβεί σε μια διαδικασία η οποία δυσκολεύει την ολοκλήρωσή της είτε ατομικά είτε συλλογικά, αποτελεί ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα και η ποινή δεν μπορεί να είναι κατώτερη από το πρόστιμο ίσο με τις αποδοχές ενός μήνα.

Όταν δεν συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης για πάνω από δεκαπέντε ημέρες, τότε αυτομάτως αναστέλλεται κάθε διαδικασία εξέλιξής τους, συμπεριλαμβανομένης και της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης. Αυτό βεβαίως δεν ισχύει αν υπάρχει ένα ανυπέρβλητο κώλυμα, όπως λόγοι υγείας, και σε κάθε περίπτωση μπορεί να ασκήσει και ένσταση.

Ανεξάρτητα από όλα αυτά, αν κάποιο στέλεχος εκπαίδευσης αρνείται να συμμετάσχει στη διαδικασία αξιολόγησης, αντικαθίσταται και αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους εκπαίδευσης για τα επόμενα οκτώ χρόνια. Αυτά ισχύουν στον νόμο. Η εφαρμογή των νόμων -άρα και αυτού του νόμου- είναι υποχρεωτική, δεν εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια κάποιου πολίτη”.

Τι συνέβη με τους εκπαιδευτικούς της ΔΙΠΕ Ηρακλείου

“Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς για τους οποίους μας ρωτάτε, η έγγραφη ενημέρωση που έχουμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου είναι ότι ήταν και οι τρεις στελέχη εκπαίδευσης, όπως και εσείς συνομολογείτε με την ερώτησή σας. Αντικαταστάθηκαν προσωρινά από τις θέσεις ευθύνης που κατείχαν, με απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου και θα ακολουθήσει η κατά νόμο -το επαναλαμβάνω- οριστική αντικατάστασή τους. Ήδη για τη διευθύντρια του δημοτικού εκδόθηκε η οριστική απόφαση αντικατάστασης και τοποθετήθηκε από τον οικείο διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νέος διευθυντής στη σχολική μονάδα”.

Παίρνοντας το λόγο ο κος Συντυχάκης είπε:

“Δεν είναι μόνο οι τρεις εκπαιδευτικοί. Σε όλη την Ελλάδα ακολουθείτε την ίδια τακτική, με πυγμή, διά πυρός και σιδήρου να περάσετε αυτή την αντιδραστική πολιτική σας, να επιβληθεί δηλαδή σιγή νεκροταφείου, να μην αμφισβητείται η πολιτική της παιδείας των πολλών ταχυτήτων και της ημιμάθειας, το σχολείο της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης, της ταξικής διαφοροποίησης, που διαμόρφωσαν οι αντιδραστικές νομοθετικές ρυθμίσεις και της δικής σας Κυβέρνησης και των προηγούμενων.

Είναι ντροπή το 2025 εκπαιδευτικοί να μένουν σε αυτοκίνητα, σε σχολεία, να μην μπορούν να τα φέρουν βόλτα, να παραιτούνται, αναπληρωτές να ψάχνουν δεύτερη και τρίτη εργασία.

Είναι πρόκληση, είναι ντροπή να τους οδηγείτε στα δικαστήρια με τον άθλιο ισχυρισμό ότι η απεργία των δασκάλων διαταράσσει το κοινωνικό σύνολο.

Το κοινωνικό σύνολο και η λειτουργία των σχολείων διαταράσσονται από τα πάνω από 1.000 λουκέτα που επιχειρήσατε να βάλετε σε τμήματα σε όλη την Ελλάδα, από τα τμήματα είκοσι πέντε μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες, από τα κενά που υπάρχουν σήμερα, από την οικονομική ασφυξία των σχολικών επιτροπών, από τις άθλιες υποδομές των κατηγοριοποιημένων σχολείων”.

Συνδικαλιστικές διώξεις με το εκπαιδευτικό κίνημα απέναντι

Καταλήγοντας ο Βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε ότι όλα αυτά αποτελούν συνδικαλιστικές διώξεις και όλο το εκπαιδευτικό κίνημα θα βρεθεί απέναντι σ αυτές τις πρακτικές, λέγοντας χαρακτηριστικά “Εάν δεν προχωρήσει (το ΥΠΑΙΘΑ) στην άρση αυτών των πιστωτικών πράξεων, θα βρουν μπροστά τους ολόκληρο το εκπαιδευτικό κίνημα -αυτά συζητιούνται αυτό το χρονικό διάστημα, τα ζητήματα της αξιολόγησης, μιας τιμωρητικής διαδικασίας- και θα συνεχίσουν με τον αγώνα τους ακόμα πιο δυναμικά, ενάντια σε αυτήν την αντιεκπαιδευτική πολιτική, μέχρι την οριστική και πλήρη δικαίωση των συναδέλφων”.

Μακρή: 334 εκπαιδευτικοί στο Ηράκλειο έκαναν αξιολόγηση-Ποιο εκπαιδευτικό κίνημα;

Απαντώντας η κα Μακρή ανέφερε ότι όλα αυτά γίνονται γιατί εφαρμόζεται ο νόμος και δεν υφίστανται συνδικαλιστικές διώξεις, ενώ για την αναφορά περί εκπαιδευτικού κινήματος αναρωτήθηκε για το ποιο είναι αυτό το περίφημο εκπαιδευτικό κίνημα από τη στιγμή που 334 εκπαιδευτικοί στην περιοχή του Ηρακλείου εφάρμοσαν την αξιολόγηση

Χαρακτηριστικά είπε:

“Είναι άλλο το δικαίωμα να αντιδράσει κάποιος σε μια νομοθετική πρωτοβουλία ή σε έναν νόμο και άλλο είναι η υποχρέωση που έχει να εφαρμόσει τον νόμο, έστω και αν βαθιά μέσα του δεν τον πιστεύει. Κεντρική παρέμβαση δεν υπάρχει. Έχει νομοθετήσει η Κυβέρνηση, έχει βγάλει σχετικές αποφάσεις υπουργικές, εγκυκλίους, εάν υπάρχουν κενά τα διορθώνει και είναι υποχρεωμένοι οι εκπαιδευτικοί τον νόμο να τον εφαρμόζουν”.

“Όλα αυτά δεν γίνονται για λόγους συνδικαλιστικούς, δεν γίνονται για κανέναν άλλο λόγο, πέρα από το ότι δεν εφαρμόζεται ο νόμος ο οποίος -επαναλαμβάνω και δεν θα κουράζομαι να το λέω- υποχρεωτικά θα εφαρμοστεί από όλους όσους αφορά. Και όση αξία έχει -για μένα έχει μεγάλη αξία- οι υπόλοιποι διευθυντές και προϊστάμενοι σχολικών μονάδων στην περιοχή ευθύνης του Ηρακλείου είναι διακόσιοι τριάντα τέσσερις τον αριθμό και όλοι τους, πλην των τριών που αναφέρετε, δεν αρνήθηκαν την αξιολόγηση είτε ως αξιολογητές είτε ως αξιολογούμενοι.

Όσο πια γι’ αυτό το εκπαιδευτικό κίνημα που θα βρεθεί απέναντι και θα τα έχουμε όλα απέναντι, οι αριθμοί που ανέφερα στην πρωτολογία μου είναι οι εξής: Τριακόσιοι τριάντα τέσσερις στην περιοχή του Ηρακλείου εφάρμοσαν την αξιολόγηση είτε ως αξιολογητές είτε ως αξιολογούμενοι, τρεις όχι. Δεν ξέρω ποιο είναι αυτό το περίφημο εκπαιδευτικό κίνημα”.

Δείτε επίσης

Στοιχεία προσωπικού ΚΕΔΑΣΥ και διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών εκπ/κών και ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής, στη Βουλή 

Eνημέρωση για το Ψηφιακό Φροντιστήριο: Εγγραφο στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Συμπαράσταση ΠΟΣΕΕΠΕΑ στην εκπαιδευτικό Σοφία Καψαλάκη, η οποία διώκεται πειθαρχικά

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply