Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή για άνοιγμα πινάκων: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας-Μέχρι πότε ισχύουν οι υπάρχοντες Πίνακες – Απάντηση στη Βουλή σε Επερώτηση.

Μακρή για άνοιγμα πινάκων

Σε απάντηση Επερώτησης στη Βουλή σχετικά με το αν το Υπουργείο Παιδείας έχει στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ για το άνοιγμα των Πινάκων Ειδικής Αγωγής, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή, έκανε λόγο για το πλαίσιο κατάρτισης Αξιολογικών Πινάκων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το ΑΣΕΠ παραθέτοντας τα χρονικά όρια ισχύον των υπαρχόντων Πινάκων και επεσήμανε ότι έχουν ξεκινήσει προκαταρκτικές συζητήσεις με το ΑΣΕΠ για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας.

Αναλυτικά έκανε γνωστά τα ακόλουθα:

Το σύστημα διορισμού και προσλήψεων

Το σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών, μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διέπεται από τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (ΦΕΚ Α΄ 13) και έχει τεθεί υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π.

Πίνακες κάθε δύο σχολικά έτη

Ειδικότερα, το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54).

Αίτημα ΥΠΑΙΘΑ

Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Κατάταξη με μοριοδοτούμενα κριτήρια

Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και, κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61).

Ισχύς Πινάκων

Οι πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56).

Οι ενταγμένοι στους Πίνακες

Οι ενταγμένοι στους εν λόγω πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63). Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως 2 τροποποιήθηκε και ισχύει1 , ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ.2 . Περαιτέρω, οι διατάξεις επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αυτά που επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες προκηρύξεις της Αρχής.

Σύνθετη διαδικασία η κατάρτιση Πινάκων

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, καθίσταται σαφές ότι η έκδοση των αξιολογικών πινάκων του ν. 4589/2019 συνιστά μια σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Α.Σ.Ε.Π. όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών, μέσα σε αποκλειστικές προθεσμίες, για την έναρξη, δε, καθεμιάς από αυτές απαιτείται η ολοκλήρωση της προηγούμενης.

Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες

Επισημαίνεται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023 και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024- 2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως.

Αναμένονται οι Πίνακες 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024

Επίσης, στο χρονικό αυτό σημείο, αναμένεται από το Α.Σ.Ε.Π. η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων για τις Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ).

Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για απλούστευση της διαδικασίας

Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.

Δείτε σχετικά

Πότε ανοίγουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής-Εως πότε ισχύουν οι Πίνακες 1ΕΑ, 2ΕΑ, 3ΕΑ, 4ΕΑ και 5ΕΑ/2022 

Ανοιγμα πινάκων Ειδικής Αγωγής: Εχει στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ το Υπουργείο Παιδείας; 

Δείτε επίσης

Αλλαγές στο πλαίσιο διορισμών αναμένεται στην εκπαίδευση μετά την Απόφαση του ΣτΕ για την προϋπηρεσία στα ιδιωτικά σχολεία 

Η Απόφαση ΣτΕ για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με την οποία ακυρώνεται Προκήρυξη του ΑΣΕΠ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση