Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή για Πίνακες Ειδικής: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για εξεύρεση τρόπων για την απλούστευση της διαδικασίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή για Πίνακες Ειδικής: Συζητήσεις με ΑΣΕΠ για εξεύρεση τρόπων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας – Τι απάντησε σε κοινοβουλευτική Ερώτηση.

Μακρή για Πίνακες Ειδικής

“Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του ΑΣΕΠ για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης”.

Τα παραπάνω αποτελούν την Απάντηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κας Ζ. Μακρή σε κοινοβουλευτική Ερώτηση της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σ. Ασημακοπούλου σχετικά με το αν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την κατάρτιση των νέων πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), αν  υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και αν οι νέοι Πίνακες θα είναι έτοιμοι πριν από την έναρξη του σχολικού έτους 2025-26.

“Η έκδοση των αξιολογικών πινάκων του ν. 4589/2019 συνιστά μια σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ και του ΑΣΕΠ όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών, μέσα σε αποκλειστικές προθεσμίες, για την έναρξη, δε, καθεμιάς από αυτές απαιτείται η ολοκλήρωση της προηγούμενης”, επισημαίνει η κα Μακρή, παραθέτοντας στοιχεία για τη χρονική ισχύ των υπαρχόντων Πινάκων

Μέχρι πότε ισχύουν οι Πίνακες

“Για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023 και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024-2025

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως. Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες για τις Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ), δημοσιεύθηκαν στις 24-10-2024 και στις 13-11-2024 με την αριθμ. 136048/Ε1/13-11-2024 Πρόσκληση του Υπουργού οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς Πίνακες κλήθηκαν να υποβάλουν αίτηση- δήλωση προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων για το σχολικό έτος 2024-2025″.

Η διαδικασία κατάρτισης των Πινάκων

  1. “Το σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών, μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διέπεται από τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (ΦΕΚ Α΄ 13) και έχει τεθεί υπό την αρμοδιότητα του ΑΣΕΠ.
  2. Το ΑΣΕΠ προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ. (άρθρο 54).
  3. Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
  4. Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το ΑΣΕΠ και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61).
  5. Οι πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56).
  6. Οι ενταγμένοι στους εν λόγω πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63). Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως τροποποιήθηκε με την υπ΄αριθμ, 33591/ΓΔ5/24-03-2022 (ΦΕΚ Β΄1507) κ.υ.α. με την οποία ορίστηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών των υποψηφίων, ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ).
  7. Περαιτέρω, οι διατάξεις επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο ΥΠΑΙΘΑ με αυτά που επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του ΑΣΕΠ κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες προκηρύξεις της Αρχής, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και την παρ. 5 του άρθρου 1 της υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 κοινής υπουργικής απόφασης”.

Δείτε επίσης

Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας 

Προσλήψεις αναπληρωτών εκτός Πινάκων: Αντίθετη η ΟΛΜΕ – Τι ζητά από το Υπουργείο Παιδείας 

Κινητοποίηση για το άνοιγμα Πινάκων Ειδικής Αγωγής: Ο ΣΑΦ καλεί όλους να σταθούν στο πλευρό της δράσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply