Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το άνοιγμα και τη διαδικασία κατάρτισης.
Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών
Το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ σχετικά το άνοιγμα και τη διαδικασία κατάρτισης των Αξιολογικών Πινάκων εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή, κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, του Βουλευτή Β΄ Δυτικής Αττικής της Κ.Ο. «ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ» κου Χρήστου Τσοκάνη προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα: «Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Δυτικής Αττικής».
Συμπερασματικά η κα Μακρή τοποθετήθηκε ως εξής:
“Ειδικά για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση, οι πίνακες που υπάρχουν θα ισχύσουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2024-2025 και ήδη είμαστε σε συνεννόηση με το ΑΣΕΠ, ώστε η διαδικασία να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, να αξιοποιηθούν τα πληροφοριακά συστήματα, η εμπειρία των στελεχών μας, για να μην καθυστερήσουμε στο να καταρτιστούν με αδιάβλητο τρόπο, επαναλαμβάνω, οι πίνακες του ΑΣΕΠ και για την ειδική αγωγή”.
Λίγο πριν είχε πει τα εξής:
“Για τους πίνακες του ΑΣΕΠ, που θέτετε στη γραπτή σας ερώτηση, ισχύει ο ν.4589/19, ήδη από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει σημασία για εσάς, απλώς το αναφέρω για ιστορικούς λόγους.
Το ΑΣΕΠ, μετά από αίτημα που κάνει το δικό μας Υπουργείο, προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας κατά κλάδο και ειδικότητα των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
Η κατάταξη γίνεται με βάση τα μοριοδοτούμενα κριτήρια, που είναι ακαδημαϊκά, κοινωνικά και προϋπηρεσίας. Κατατάσσονται σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες, γίνονται οι ενστάσεις και καταρτίζει το ΑΣΕΠ τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες που δημοσιεύονται στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης».
Αυτοί οι πίνακες, κύριοι συνάδελφοι, ισχύουν έως τη λήξη του δευτέρου σχολικού έτους, δηλαδή από τη λήξη του σχολικού έτους κατά το οποίο δημοσιεύθηκαν στην «Εφημερίδα της Κυβέρνησης» και δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία κατά τη διάρκεια της ισχύος. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτή είναι μία αξιόπιστη διαδικασία, που δεν επιτρέπει παρεμβολές -και ορθότατα- και δίνει και την ασφάλεια στους εκπαιδευτικούς ότι θα αξιολογηθούν με αντικειμενικά κριτήρια.
Ας μην πω τη διαδικασία του πώς υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους κατά τον ισχύοντα νόμο. Σημασία έχει το αδιάβλητο της διαδικασίας και είναι κάτι για το οποίο καμαρώνουμε, γιατί είναι μια σύνθετη διαδικασία, έχει επιμέρους διαδοχικές ενέργειες και οφείλουμε απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας αυτό να το διασφαλίζουμε”.
Λήξη ισχύος Πινάκων
Επισημαίνεται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023 και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024- 2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ
Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.
Να υπενθυμίσουμε ότι
Το ΑΣΕΠ προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ (άρθρο 54).
Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και, κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61).
Οι πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56).
Δείτε σχετικά
Πότε ανοίγουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής-Εως πότε ισχύουν οι Πίνακες 1ΕΑ, 2ΕΑ, 3ΕΑ, 4ΕΑ και 5ΕΑ/2022
Ανοιγμα πινάκων Ειδικής Αγωγής: Εχει στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ το Υπουργείο Παιδείας;
Δείτε επίσης
Η Απόφαση ΣτΕ για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με την οποία ακυρώνεται Προκήρυξη του ΑΣΕΠ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/makri-gia-pinakes-ekpaideytikon-se-sizitiseis-me-to-asep-vrisketai-to-ypourgeio-paideias/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.