Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μακρή-συγχωνεύσεις: 929 σε σύνολο 71.336 τμημάτων συγχωνεύθηκαν-Τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μακρή-συγχωνεύσεις: 929 σε σύνολο 71.336 τμημάτων συγχωνεύθηκαν-Τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης.

Μακρή-συγχωνεύσεις

Απαντήσεις έδωσε στη Βουλή, αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην εκπαίδευση, η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή στα πλαίσια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Ι. Δελή με θέμα: «Να μην πραγματοποιηθούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό».

Ακολουθεί επιγραμματικά η τοποθέτηση της κας Μακρή

Πόσα τμήματα συγχωνεύονται και σε τι ποσοστό επί του συνόλου

Τα τμήματα που συγχωνεύονται είναι 929 σε σύνολο 71.336 τμημάτων, δηλαδή ποσοστό 1,29%

Αναλογία εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη

Η αναλογία εκπαιδευτικών μαθητών στην Ελλάδα είναι οχτώ κόμμα δύο (8,2). Ένας εκπαιδευτικός για οχτώ κόμμα δύο (8,2) μαθητές. Στην Ευρώπη είναι δώδεκα κόμμα ένα (12,1).

Τι ισχύει τα τελευταία χρόνια

Τα τελευταία χρόνια ισχύει ότι και πάντοτε. Δεν έγινε καμία δυσμενής μεταβολή για το μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.

Ο μεγαλύτερος αριθμός των 25 μαθητών ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά ισχύει από το 2017.

Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο μέγιστος αριθμός των 27 μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσιο και Πρώτη και Δευτέρα Λυκείου ισχύει από το 2013.

Ο μεγαλύτερος αριθμός 25  μαθητών ανά τμήμα στη Γ΄ Ημερήσιου ΓΕΛ από το 2019 με το ν.4610/2019.

Οι ελάχιστες προϋποθέσεις σε αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού ΓΕΛ από το 2019 ισχύουν με Υπουργική Απόφαση Γαβρόγλου και βεβαίως λαμβάνονται πάντα υπ’ όψιν ο πληθυσμός, οι συνθήκες διαβίωσης, οι συγκοινωνιακές συνθήκες, υψόμετρο, απόσταση από έδρα του νόμου κ.λπ..

Ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα για το σχολικό έτος 2024-2025 έχει ως εξής: Δεκαέξι στο νηπιαγωγείο από δεκαεπτά που ήταν πέρυσι, δεκαέξι στο δημοτικό όσο ακριβώς και πέρυσι, είκοσι ένας στο γυμνάσιο, ίδιος αριθμός με πέρυσι, δεκαεννέα στο λύκειο, δύο μαθητές ανά τμήμα λιγότεροι από πέρυσι.

Τι ισχύει στα ΕΠΑΛ

Ο μέγιστος αριθμός των είκοσι πέντε μαθητών ανά τμήμα ισχύει από το 2014.

Ο μέγιστος αριθμός των είκοσι δύο μαθητών ανά τμήμα στη Γ’ Εσπερινού ΕΠΑΛ ισχύει από το 2019 με τον ν. 4610/2019, επί Γαβρόγλου.

Οι ελάχιστες προϋποθέσεις αριθμού μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα γενικής παιδείας Α΄ τάξης ΕΠΑΛ, τομέας Β΄ τάξης ΕΠΑΛ και ειδικότητα Γ΄ τάξης ΕΠΑΛ ισχύουν από το 2017 με Υπουργική Απόφαση του Υφυπουργού Μπαξεβανάκη.

Ας κάνουμε, λοιπόν, μια σύγκριση με τις ισχύουσες διατάξεις, οι οποίες δεν έχουν αλλάξει. Το 2022-2023 διακόσια πενήντα εννέα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ. Το 2023-2024 τριακόσια πενήντα οκτώ ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ. Το 2024-2025 μέχρι τώρα τετρακόσια είκοσι τέσσερα ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ.

Ολιγομελή Τμήματα

Κάθε χρόνο εγκρίνεται με Υπουργική Απόφαση η λειτουργία και επιπλέον ολιγομελών τμημάτων για την κάλυψη των μαθητών που έχουν ειδικές ανάγκες σε περιοχές με ειδικές συνθήκες και έτσι εγκρίναμε την κατ’ εξαίρεση λειτουργία -να κάνω και σύγκριση- χιλίων διακοσίων πενήντα τεσσάρων ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ το σχολικό έτος 2022-2023, χιλίων τετρακοσίων σαράντα οκτώ το 2023-2024 και χιλίων διακοσίων ογδόντα τριών ολιγομελών ΕΠΑΛ για φέτος, με πάντοτε περιθώριο εάν κάτι διαπιστωθεί ότι πρέπει να διορθωθεί, να το διορθώσουμε.

Τι γίνεται στα ΓΕΛ

Στα ΓΕΛ, κατά παρέκκλιση, το 2022-2023 ήταν 2.227 ολιγομελή τμήματα ομάδων προσανατολισμού. Το 2023-2024 έγιναν 2.349 και το τρέχον έτος, το 2024-2025, 2.186.

Για τους μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

Ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -εκτός από τις μαθησιακές δυσκολίες- από το 2017 είναι ένας ανά τμήμα. Ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες,  δηλαδή δυσλεξία, δυσορθογραφία, δυσαριθμία, δυσαναγνωσία,  έχει οριστεί από το 2017 σε τέσσερις ανά τμήμα. Όταν υπάρχει υπέρβαση των ορίων αυτών, ο αριθμός των μαθητών μπορεί να μειωθεί κατά τρεις μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο αριθμό και στις μαθησιακές δυσκολίες αυτό εφαρμόζεται αν δεν λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο. Ισχύει ήδη από το 2017.

 Τα Τμήματα Ενταξης και η Παράλληλη Στήριξη

Ο εξορθολογισμός δεν περιλαμβάνει κανένα τμήμα ένταξης γιατί είμαστε και Κυβέρνηση και είχα την τιμή να υπογράψω τη σχετική απόφαση που το  2022-2023 ίδρυσε καινούργια Τμήματα Ενταξης στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια, που προστέθηκαν στα ήδη λειτουργούντα. Είναι εκατόν σαράντα έξι τα καινούργια και τρεις χιλιάδες εννιακόσια εξήντα επτά αυτά που λειτουργούσαν.

Για τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης η συνθήκη που εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, είναι ένας εκπαιδευτικός ανά τάξη. Στη χώρα μας ίσχυε το ένα προς ένα. Οι οδηγίες του ΙΕΠ και η σχετική εγκύκλιος που έχει προ ετών εκδοθεί από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα, είναι να αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός στην παράλληλη στήριξη ανά τάξη εκτός εάν υπάρχει από το ΚΕΔΑΣΥ τεκμηριωμένη εισήγηση, όπου στην περίπτωση αυτή θα υπάρχει εξατομικευμένη στήριξη.

Δείτε επίσης

Εντονες διαμαρτυρίες για το έγγραφο της ΠΔΕ Αττικής περί εξοικονόμησης πόρων από τις συγχωνεύσεις τμημάτων 

Πιερρακάκης για συγχωνεύσεις και επεισόδια: Εκπαιδευτικοί οι λόγοι-Η πόρτα του γραφείου μου είναι ανοιχτή

Τι ισχύει για συγχωνεύσεις τμημάτων-κτιριακό και κινητά στα σχολεία: Τι είπε Ο Γ.Γ. ΥΠΑΙΘΑ Ι. Κατσαρός 

Περικοπές Τμημάτων στην επαγγελματική εκπαίδευση-Η νέα κανονικότητα που διαμορφώνεται δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση