Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μαθήματα Α’ και Β’ τάξης ΠΕΠΑΛ: Τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μαθήματα Α’ και Β’ τάξης ΠΕΠΑΛ: Τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων – Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή.

Μαθήματα Α’ και Β’ τάξης ΠΕΠΑΛ

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 6545/21-12-2022 η υπ. αριθμ. πρωτ. Φ9/157144/ΓΔ4 Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή με τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, των μαθημάτων της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑΛ.

Αναλυτικά

Ο τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, των μαθημάτων της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., έχει ως ακολούθως:

Άρθρο 1

«Γραπτώς Εξεταζόμενα» και «μη Εξεταζόμενα» μαθήματα

Τα διδασκόμενα μαθήματα της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ., τα μαθήματα Γενικής Παιδείας που χωρίζονται σε κλάδους, τα μαθήματα Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού χαρακτήρα της Α’ τάξης και τα μαθήματα των Τομέων της Β’ τάξης, σύμφωνα με το άρθρο 117 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) χαρακτηρίζονται ως «γραπτώς εξεταζόμενα» και ως «μη εξεταζόμενα» κατά τις προαγωγικές εξετάσεις των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. και καθορίζονται σύμφωνα με τους Πίνακες του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 2

Τρόπος αξιολόγησης και εξέτασης των μαθημάτων κατά τη διάρκεια των τετραμήνων

Ο τρόπος εξέτασης και αξιολόγησης των μαθημάτων ή κλάδων μαθημάτων της Α’ και Β’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. που έχουν χαρακτηριστεί ως «γραπτώς εξεταζόμενα» ή «μη εξεταζόμενα», σύμφωνα με το άρθρο 117 του ν. 4610/2019 (Α’ 70), το άρθρο 1 και τους πίνακες του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης, κατά τη διάρκεια των τετραμήνων, πραγματοποιείται ως εξής ανά τάξη:

1. Α’ τάξη

Α. ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Η εξέταση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας «Νέα Ελληνικά», «Άλγεβρα», «Γεωμετρία», «Φυσική», «Χημεία» και «Ιστορία» τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως «γραπτώς εξεταζόμενα» σύμφωνα με το άρθρο 1 και τους πίνακες του παραρτήματος, πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην παρ. 1A του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/ 72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης για την τελική γραπτή εξέταση κατά τις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ τάξης, προσαρμοσμένη στα χρονικά περιθώρια της μίας ή δύο ωρών ανά μάθημα, σύμφωνα με την παρ. 2β’ του άρθρου 120 του ν. 4610/2019 (Α’ 70), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 86 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). Για την εξέταση και αξιολόγηση του «γραπτώς εξεταζόμενου» μαθήματος Γενικής Παιδείας «Αγγλικά» ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στην υποπερ. δδ) της περ. α) της παρ. 1Β του άρθρου 2 της προαναφερθείσας υπουργικής απόφασης.

Β. ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

α. Η εξέταση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας «Βιολογία», «Πολιτική Παιδεία», «Θρησκευτικά», «Πληροφορική» και «Φυσική Αγωγή» που έχουν χαρακτηριστεί ως «μη εξεταζόμενα», σύμφωνα με το άρθρο 1 και τους πίνακες του παραρτήματος, πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στις υποπερ. αα), ββ), γγ), εε) και στστ) της περ. α) της παρ. 1Β του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/ Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

β. Μαθήματα Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού Χαρακτήρα Για την εξέταση και την αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Επαγγελματικής Κατεύθυνσης Προσανατολιστικού Χαρακτήρα της Α’ τάξης των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ. ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στην υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργική απόφαση για το μάθημα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» και εφόσον χρειάζεται σχέδιο ακολουθείται ότι ισχύει για το μάθημα «Αρχές Γραμμικού και Αρχιτεκτονικού Σχεδίου».

Ειδικότερα:

Ι. Για την αξιολόγηση της επίδοσης κάθε μαθητή/τριας λαμβάνονται υπόψη:

α. Η επίδοση της ομάδας. Οι ομαδικές εργασίες αξιολογούνται ως προς τη γραπτή εργασία, το τελικό προϊόν, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και την παρουσίαση. Στην γραπτή εργασία τα κριτήρια αξιολόγησης είναι ενδεικτικά: ο σκοπός της έρευνας, τα ερευνητικά ερωτήματα, το θεωρητικό μέρος, οι πληροφορίες, η περιγραφή των δραστηριοτήτων, τα αποτελέσματα, τα συμπεράσματα, οι πηγές, η καλαισθησία των παραδοτέων εργασιών και η ορθή χρήση του λόγου. Στο τελικό προϊόν τα κριτήρια καθορίζονται από τις ομάδες σε συνεργασία με τον/τη διδάσκοντα/ουσα. Στη διαδικασία που ακολουθήθηκε τα κριτήρια αξιολόγησης είναι ενδεικτικά: η πραγματοποίηση σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, η τήρηση χρονοδιαγράμματος, η συνεργασία και η συμμετοχή όλων των μελών στις εργασίες, τα στοιχεία πρωτοτυπίας, οι επεκτάσεις.

Στην παρουσίαση τα κριτήρια αξιολόγησης είναι ενδεικτικά: η παρουσίαση όλων των σταδίων της εργασίας, η συμμετοχή όλων των μελών της ομάδας στην παρουσίαση, η πληρότητα των απαντήσεων στις ερωτήσεις του κοινού.

β. Η συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η ατομική συμβολή στις ομαδικές εργασίες.

γ. Η συμμετοχή κάθε μαθητή/τριας στην παρουσίαση των εργασιών.

ΙΙ. Για τις ενότητες που αναφέρονται σε σχέδιο, ο/η διδάσκων/ουσα δίνει στους μαθητές το θέμα σχεδίασης σε αντίγραφο με τη μορφή σκαριφήματος ή σχεδίου με τις απαραίτητες, κατά την κρίση του πληροφορίες (διαστάσεις, ενδείξεις, τίτλους, παρατηρήσεις κ.λπ.). Το θέμα σχεδίασης είναι στοιχείο ή συνδυασμός στοιχείων από το διδακτικό περιεχόμενο του μαθήματος και έχει απλή γεωμετρική μορφή (π.χ. απλό αντικείμενο, απλή κτιριακή κατασκευή ή τμήμα της, αρχιτεκτονικό μέλος, έπιπλο, κ.λπ.). Κρίνεται σκόπιμο να μην δίνονται όλα τα προς σχεδίαση στοιχεία του θέματος, όπως όλα τα στοιχεία της τομής ή οι διαστάσεις για αντιγραφή, αλλά ορισμένα από αυτά να προκύπτουν έμμεσα από τα δεδομένα, προκειμένου να ενισχυθεί η αυτενέργεια των μαθητών/ τριών και η σαφέστερη αντίληψη του αντικειμένου.

Ο τρόπος παράστασης του αντικειμένου είναι με τη μορφή ορθών προβολών (όψεις, κατόψεις, τομές) αξονομετρικού ή συνδυασμών τους. Από τους/τις μαθητές/τριες ζητείται να σχεδιάσουν ή/και να συμπληρώσουν, με τη βοήθεια των βασικών σχεδιαστικών οργάνων και μέσων, όψεις και τομές του θέματος και να σημειώσουν διαστάσεις, σύμβολα και λοιπά στοιχεία του σχεδίου ακολουθώντας τις ισχύουσες συμβάσεις.

Τα κριτήρια για τη βαθμολόγηση του μαθήματος είναι τα εξής:

α. Η ορθότητα της απεικόνισης (ορθή μεταφορά κλίμακας, ορθή σχεδίαση τεμνομένων και προβαλλομένων στοιχείων, ορθή διαστασιολόγηση κ.λπ.) (σαράντα (40) μονάδες).

β. Η ποιότητα σχεδίασης (πάχη γραμμών, ποιότητα γραμμών, ακρίβεια σχεδίασης, καθαρότητα σημείων τομής, συναρμογές κ.λπ.) (είκοσι (20) μονάδες).

γ. Η πληρότητα σχεδίασης δηλαδή η ολοκλήρωση της σχεδίασης όλων των ζητουμένων με την απαιτούμενη τελική μορφή παρουσίασης (δέκα (10) μονάδες) και η γραμματογραφία, σύμβολα, ενδείξεις, κατάλληλος τύπος διαστασιολόγησης (δεκαπέντε (15) μονάδες), που αξιολογείται συνολικά με είκοσι πέντε (25) μονάδες.

δ. Η γενική εικόνα (πέντε (5) μονάδες).

ε. Η οργάνωση του θέματος στο χαρτί σχεδίασης (δέκα (10) μονάδες). Δηλαδή η τοποθέτηση και ο συσχετισμός των σχεδίων (πέντε (5) μονάδες) και η ισορροπημένη σύνθεση στο χώρο σχεδίασης (πέντε (5) μονάδες).

2. Β’ τάξη

Α. ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Η εξέταση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων που έχουν χαρακτηριστεί ως «γραπτώς εξεταζόμενα» σύμφωνα με το άρθρο 1 και τους πίνακες του παραρτήματος, πραγματοποιείται ως εξής:

α. Μαθήματα Γενικής Παιδείας

Η εξέταση και αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας «Νέα Ελληνικά», «Άλγεβρα», «Γεωμετρία» και «Φυσική», πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην περ. α) της παρ. 2Α του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης για την τελική γραπτή εξέταση κατά τις προαγωγικές εξετάσεις της Β’ τάξης, προσαρμοσμένη στα χρονικά περιθώρια της μίας ή δύο ωρών ανά μάθημα, σύμφωνα με την παρ. 2β’ του άρθρου 120 του ν. 4610/2019 (Α’ 70), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 86 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).

β. Μαθήματα Τομέα

αα) Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικό μέρος μεικτών μαθημάτων

H εξέταση και η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των θεωρητικών μαθημάτων και του θεωρητικού μέρους των μεικτών μαθημάτων των Τομέων, πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην υποπερ. αα) της περ. β) της παρ. 2Α του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/ 72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης, προσαρμοσμένη στα χρονικά περιθώρια της μίας ή δύο ωρών ανά μάθημα, σύμφωνα με την παρ. 2β’ του άρθρου 120 του ν. 4610/2019 (Α’ 70), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 86 του ν. 4823/2021 (Α’ 136). ββ) Εργαστηριακά Μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου.

H εξέταση και η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των εργαστηριακών μαθημάτων σχεδιαστικού περιεχομένου «Οικοδομικό και Τοπογραφικό Σχέδιο» του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, «Γραμμικό Σχέδιο» και «Ελεύθερο Σχέδιο» του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην υποπερ. ββ) της περ. β) της παρ. 2Α του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

Β. ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Για την εξέταση και την αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και των Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων των Π.ΕΠΑ.Λ., που έχουν χαρακτηριστεί ως «μη εξεταζόμενα», σύμφωνα με το άρθρο 1 και τους πίνακες του παραρτήματος, ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται στην υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργική απόφαση.

Αναλυτικότερα:

α. Μαθήματα Γενικής Παιδείας Η εξέταση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στις υποπερ. αα), ββ) και γγ) της περ. α) της παρ. 2Β του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

β. Μαθήματα Τομέα αα) Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικό μέρος μεικτών μαθημάτων

H εξέταση και η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των θεωρητικών μαθημάτων και του θεωρητικού μέρους των μεικτών Τεχνολογικών-Επαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην υποπερ. αα) της περ. β) της παρ. 2Β του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

ββ) Εργαστηριακά μαθήματα και εργαστηριακό μέρος μεικτών μαθημάτων H εξέταση και η αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων των εργαστηριακών μαθημάτων και του εργαστηριακού μέρους των μεικτών ΤεχνολογικώνΕπαγγελματικών μαθημάτων των Τομέων πραγματοποιείται όπως προβλέπεται στην υποπερ. ββ) της περ. β) της παρ. 2Β του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ4/72379/ Δ4/09.05.2019 (Β’ 1675) υπουργικής απόφασης.

Άρθρο 3

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Προσαρτάται το κάτωθι παράρτημα:

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ «ΓΡΑΠΤΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ» ΚΑΙ «ΜΗ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ» ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α΄ ΚΑΙ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑ.Λ. (κατά τις τελικές προαγωγικές εξετάσεις σχολικού έτους 2022-2023 και εφεξής)

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ Β 6545/21-12-2022 

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Προτεραιότητα να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων-Τι απάντησε στο αν θα παραμείνει Υπ. Παιδείας 

Τροπολογία: Παράταση ελέγχου νόσησης κορονοϊού για συμμετοχή μαθητών, φοιτητών, σπουδαστών στην εκπ/κή διαδικασία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply