Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα προτείνει η Ενωση Διευθυντών, ΕΔΥ σε όλα τα σχολεία και οργανικές θέσεις για την Παράλληλη Στήριξη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα προτείνει η Ενωση Διευθυντών σχολικών μονάδων, ΕΔΥ σε όλα τα σχολεία και οργανικές θέσεις για Παράλληλη Στήριξη.

Μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα-ΕΔΥ σε όλα τα σχολεία-Οργανικές στην Παράλληλη προτείνει η ΠΕΕΔ

Σε ανακοίνωση προέβη το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και αφορά στην πρότασή του για μέγιστο αριθμό 20 μαθητών/τριών ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία, αλλά και στην κατάθεση και άλλων σημαντικών προτάσεων που  θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Π.Ε. Κομοτηνής 14 – 115 26 Αθήνα www.panenosi.gr – panenosi@gmail.com

Αθήνα, 15-11-2024

Αρ. Πρωτ.: 29

Προς: 1. Τoν Υπουργό Παιδείας κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

2. Την Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζωή Μακρή

3. Τoν Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κ. Ιωάννη Κατσαρό

Θέμα: «Πρόταση για μέγιστο  αριθμό 20 μαθητών/τριών ανά τμήμα-Θεσμοθέτηση θέσης δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις υποβαθμισμένων περιοχών-Λειτουργία  Ε.Δ.Υ. σε όλες τις σχολικές μονάδες-Οργανικές θέσεις για Παράλληλη Στήριξη, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό »

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη:

α. τη μείωση του αριθμού των  εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την  Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων  της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,

β. τη συνεχή  αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,

γ. τις σχετικές έρευνες που αποδεικνύουν πως τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών που υπερβαίνει τους 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων,

καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

  1. Να νομοθετήσει άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2025-2026, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2025, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα  τους/τις 12 μαθητές/τριες. Με τον τρόπο αυτό, σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2030-2031 και μετά, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων  και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω  από 20 μαθητές/τριες.

Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της  κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της  δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.

  1. Να θεσμοθετήσει άμεσα τη θέση δεύτερου/ης νηπιαγωγού-δασκάλου/ας σε όλες τις τάξεις σχολικών μονάδων που λειτουργούν σε υποβαθμισμένες περιοχές με ευάλωτο πληθυσμό.
  2. Να επεκτείνει άμεσα τη λειτουργία Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης(Ε.Δ.Υ.), με Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό, σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας.
  3. Να δημιουργήσει οργανικές θέσεις σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης-Συνεκπαίδευσης, Σχολικούς Νοσηλευτές και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(ΕΒΠ), ώστε να διασφαλιστεί η σταθερή και συνεχή υποστήριξη των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Οι παραπάνω προτάσεις είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και θα συμβάλλουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                         H Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης    Παρασκευή Κουτσαντώνη

Δείτε επίσης

Δημιουργία Τμημάτων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών σχολείων: Παράθεση νομοθετικού πλαισίου 

Κατανομή Τμημάτων και μαθητών σε Δημοτικά-Νηπιαγωγεία-ΕΕΕΕΚ-ΕΝΕΕΓΥΛ-Γυμνάσια & Λύκεια ΕΑΕ-Ειδικά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία 

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες 

Νομοθεσία: Kατανομή μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπ/κές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας 

Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία: Νομοθεσία-Παιδαγωγικό πλαίσιο-Βασικές αρχές του θεσμού 

Πριν φύγετε

Πως γίνονται οι σχολικές μεταβολές: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου στην Πάρο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply