Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπ/κές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μαθησιακές δυσκολίες – Παράθεση νομοθεσίας.

Μείωση αριθμού μαθητών σε τμήματα

Σε παράθεση νομοθεσίας αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τον αριθμό των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία που προβλέπεται ανά Τμήμα, προέβη η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζέττα Μακρή στα πλαίσια απάντησης Ερωτήσεων που κατέθεσαν Βουλευτές της Ελληνικής Λύσης στη Βουλή.

  • Η πρώτη με θέμα «Να ανακληθεί άμεσα η απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής για συμπτύξεις τμημάτων λόγω φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024-2025, περιοχής ευθύνης της ΔΠΕ Πειραιά»,
  • και η δεύτερη με θέμα “Ανάγκη για άμεση ανάκληση της απόφασης του νέου Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Αττικής που πλήττει μαθητές με αναπηρίες ή/και μαθησιακές δυσκολίες”.

Σύμφωνα με τις Ερωτήσεις των Βουλευτών

“Με την υπ’ αρ. πρ. 14322 / 22-07-2024 απόφαση του νέου Αναπληρωτή Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής ανακαλούνται όλες οι από αρχές Ιουνίου 2024 και εξής εκδοθείσες αποφάσεις κατανομής τμημάτων προς φοίτηση εντός αυτών των μαθητών-τριών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το έτος 2024/25 σε όλες τις Διευθύνσεις ΠΕ Αττικής. Η απόφαση αυτή πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των ανωτέρω παιδιών, υποβαθμίζει τις συνθήκες μάθησης για όλους τους μαθητές- τριες επί ίσοις όροις και κυρίως, στερεί από τους μαθητές/τριες με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την ισότιμη ένταξη και κοινωνικοποίηση στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στη γνώση. Ταυτόχρονα, η ανωτέρω απόφαση εξαναγκάζει, εμμέσως πλην σαφώς, τους ήδη επιβαρυμένους οικονομικά γονείς, ειδικά όσον αφορά μία μη προνομιούχα από πλευράς οικογενειακού εισοδήματος περιοχή, όπως η Β’ Πειραιά, να προσλάβουν ιδιωτικό εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, προκειμένου, τα έχοντα σχετική διάγνωση παιδιά τους να λάβουν την ποιοτική εκπαίδευση και προσοχή που θα έπρεπε η δημόσια Παιδεία να εξασφαλίζει για όλους ανεξαιρέτως, χωρίς δυσμενείς διακρίσεις”.

Αναλυτικά η τοποθέτηση της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ

Αριθμός μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανά Τμήμα

Σύμφωνα με την περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως ισχύει, ορίζεται: «Ο αριθμός των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που προβλέπονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 3 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 3, εκτός των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος του ενός (1), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα».

Αριθμός μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ανά Τμήμα

Για τον αριθμό των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία ισχύουν τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1α του άρθρου 11 του ν. 4452/2017 (Α’ 17) και ισχύει ως ακολούθως: «Ο αριθμός των μαθητών με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δεν μπορεί να είναι ανώτερος των τεσσάρων (4) ανά τμήμα. Αν ύστερα από την κατανομή των μαθητών σε τμήματα της ίδιας τάξης προκύπτει ότι ο αριθμός των μαθητών του προηγούμενου εδαφίου είναι ανώτερος των τεσσάρων (4), ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εφόσον στο σχολείο δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης»

Σχετικά με τo θεσμό της παράλληλης στήριξης ισχύουν τα όσα προβλέπονται στην παρ. 1β του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199).

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το με αρ.πρωτ. 14905/01-08-2024 έγγραφο της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Αττικής, η εν λόγω Διεύθυνση στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, με σχετικές αποφάσεις της, προβαίνει σε κατανομή μαθητών/τριων σε τμήματα για το διδακτικό έτος 2024-2025, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σε συνδυασμό με την υπ΄ αριθμ. πρωτ. Φ.7/80483/Δ1/15-5-2024   (ΑΔΑ:  6ΚΞΦ46ΝΚΠΔ-8ΣΦ)  εγκύκλιο  του  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.  Σε εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων ελήφθησαν οι υπ΄ αρ. πρωτ. Α.Π. 14322/22-07-2024, Α.Π. 14327/22-07-2024, Α.Π.14330/22-07-2024, Α.Π. 14323/22-07-2024, Α.Π. 14329/22-07-2024, σχετικές αποφάσεις με θέμα: «Ανάκληση αποφάσεων κατανομής μαθητών/τριων σε Τμήματα λόγω φοίτησης μαθητών/τριων με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024-2025 , περιοχής ευθύνης της ΔΠΕ Πειραιά, ΔΠΕ Γ΄ Αθήνας, ΔΠΕ Α΄ Αθήνας, ΔΠΕ Ανατολικής Αττικής , ΔΠΕ Δυτικής Αττικής».

Δείτε σχετικά

Νομοθεσία: Kατανομή μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπ/κές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας 

Δείτε επίσης

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη αξιολόγησης: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στη Βουλή 

Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Σχετικά με την υποστελέχωση του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Αν. Αττικής και τις Υπηρεσιακές Μεταβολές εκπ/κών 

Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία: Νομοθεσία-Παιδαγωγικό πλαίσιο-Βασικές αρχές του θεσμού 

Αυξήσεις δημοσίων υπαλλήλων: 20 € μικτά μηνιαίως από 01.04.2025 και από 40 € μικτά το 2026 και το 2027 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση