Κυριακή, 17 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μετεγκατάσταση του ΕΝΕΕΓΥΛ και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου ζητούν οι Σύλλογοι διδασκόντων των δύο σχολείων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μετεγκατάσταση του ΕΝΕΕΓΥΛ και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου ζητούν οι Σύλλογοι διδασκόντων των δύο σχολείων – Κατέρρευσε μέρος του πρανούς του οικοπέδου των σχολείων.

Μετεγκατάσταση του ΕΝΕΕΓΥΛ και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου – Αίτημα Συλλόγων διδασκόντων

Την άμεση μετεγκατάσταση του ΕΝΕΕΓΥΛ και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου ζητούν οι Σύλλογοι διδασκόντων των δύο σχολείων εκφράζοντας την έντονη αγανάκτηση και ανησυχία τους για το σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε προ ημερών, με την κατάρρευση μέρους του πρανούς του οικοπέδου των σχολείων, όπου βρίσκονται περιμετρικά θερμοκήπια και παρτέρια.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Συλλόγων διδασκόντων στα εν λόγω σχολεία φοιτούν 200 μαθητές από την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου με αναπηρίες, οι οποίοι έχουν σύνθετες και πολλαπλές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΕΕΕΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΕΝΕΕΓΥΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Οι σύλλογοι Διδασκόντων, Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού του ΕΝΕΕΓΥΛ Ηρακλείου και του ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου εκφράζουμε την έντονη αγανάκτηση και ανησυχία μας για το σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε προ ημερών, με την κατάρρευση μέρους του πρανούς του οικοπέδου των σχολείων μας, όπου βρίσκονται περιμετρικά τα θερμοκήπια και παρτέρια, εντός της σχολικής μονάδας.

Ευτυχώς, το περιστατικό συνέβη ημέρα Σάββατο, και δεν υπήρχαν μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό στο χώρο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν είναι ούτε τυχαίο ούτε αναπάντεχο. Αναδεικνύει για άλλη μια φορά τους κινδύνους που απειλούν την ασφάλεια των σχολικών μας εγκαταστάσεων και ακόμα περισσότερο την ασφάλεια των μαθητών και των εργαζομένων μας, από τη χρόνια υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση των σχολείων.

Το περιστατικό αυτό ελπίζουμε να σας θορυβήσει και να ασχοληθείτε επιτέλους με το κτηριακό πρόβλημα των σχολείων μας, τα οποία εδώ και 20 χρόνια στεγάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες -container-. Οι μαθητές είναι στοιβαγμένοι, οι αίθουσες είναι ανεπαρκείς και ακατάλληλες για μάθηση, παρεμβάσεις και θεραπείες. Υπάρχουν χώροι που πλημμυρίζουν από τις βροχές κάθε χρόνο, δεν υπάρχουν διαδραστικοί πινάκες και ο υπάρχων υλικοτεχνικός εξοπλισμός νέων τεχνολογιών, απαραίτητων για την ειδική εκπαίδευση δε λειτουργεί ή δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί λόγω έλλειψης χώρου. Ο προαύλιος χώρος είναι ανεπαρκής και ακατάλληλος για όλους τους μαθητές, και ιδιαίτερα για εκείνους που κινούνται με αμαξίδια, στον περιβάλλοντα χώρο της σχολικής μονάδας και σε αρκετές αίθουσες. Επιπλέον απουσιάζουν κατάλληλες υποδομές αναφορικά με την προστασία και το σεβασμό της ιδιωτικότητας και της αυτοδιαχείρησης των μαθητών μας (τουρκικές τουαλέτες/έλλειψη χώρου αλλάγής πάνας-ρούχων). Δύσκολη είναι και η πρόσβαση βοήθειας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα ασθενοφόρα, πυροσβεστική κοκ. Η συνολική εικόνα που σας περιγράφεται έχει γνωστοποιηθεί επίσημα στους υπεύθυνους φορείς εδώ και πολλά χρόνια.

Στα εν λόγω σχολεία φοιτούν 200 μαθητές από την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου με αναπηρίες που έχουν σύνθετες και πολλαπλές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να ρισκάρουμε ξανά την ασφάλεια των μαθητών μας όπως και τη δική μας. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να πούμε ακόμα μία φορά «από θαύμα δε θρηνήσαμε θύματα». Δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαπραγματευτούμε τη μόρφωση των μαθητών μας και το σύνθετο επιστημονικό μας έργο. Το παρόν συγκρότημα δεν πληροί ούτε κατ’ ελάχιστο τις προδιαγραφές για να στεγάσει μαθητές ειδικής αγωγής και αποτελεί κίνδυνο εδώ και πολλά χρόνια. Οι διαθέσιμοι χώροι δεν* πληρούν τις προϋποθέσεις σχολικής μονάδας καθώς και η ασυνεπής συντήρησή τους καθιστά τα σχολεία ανεπαρκή και όπως είδαμε και επικίνδυνα.

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΚΑΜΙΑ ΕΚΠΤΩΣΗ

Διεκδικούμε:

•Την άμεση μετεγκατάσταση των δύο σχολείων μας σε ασφαλές και κατάλληλο κτήριο, όπου οι μαθητές μας και το προσωπικό δεν θα εκτίθενται σε κινδύνους λόγω υποδομών που δεν ανταποκρίνονται στις απαραίτητες προδιαγραφές ασφάλειας. Κτήρια που θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις ενός σύγχρονου σχολείου ισότητας.

•Την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος και για τα δύο σχολεία με εγκαταστάσεις σύγχρονες, ασφαλείς και κατάλληλες για το σύνθετο, απαιτητικό, επιστημονικό έργο επαγγελματικής εκπαίδευσης και προετοιμασίας παιδιών με αναπηρίες.

Το αίτημά μας δεν είναι απλώς λογικό και δικαιολογημένο, αλλά και επιτακτικό. Ως εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να αποδεχτούμε τίποτα λιγότερο από την πλήρη εξασφάλιση συνθηκών που εγγυώνται ένα ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον, που θα διασφαλίζει και την ποιοτική τους εκπαίδευση. Η μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα έχουν το δικαίωμα να απαιτούν ένα ασφαλές και κατάλληλο περιβάλλον μάθησης, με την ισότιμη και ΑΣΦΑΛΗ συμμετοχή τους και η Πολιτεία, από την πλευρά της έχει την ευθύνη να το διασφαλίσει. Άλλωστε, η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα του Παιδιού, που η χώρα μας έχει επικυρώσει από το 1992. υποχρεούται να εξασφαλίσει σε ΚΑΘΕ παιδί την αναγκαία προστασία και φροντίδα για την ευημερία του.

Με εκτίμηση.

Οι σύλλογοι διδασκόντων ΕΝΕΕΓΎΛ/ΕΕΕΕΚ Ηρακλείου.

Δείτε επίσης

Μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα προτείνει η Ενωση Διευθυντών, ΕΔΥ σε όλα τα σχολεία και οργανικές θέσεις για την Παράλληλη Στήριξη 

Πως γίνονται οι σχολικές μεταβολές: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου στην Πάρο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply