Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μηδενικές προσλήψεις Γεωλόγων: Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μηδενικές προσλήψεις Γεωλόγων: Επιστολή διαμαρτυρίας της ομάδας αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γεωλόγων στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Μηδενικές προσλήψεις Γεωλόγων

Ακολουθεί επιστολή διαμαρτυρίας της ομάδας αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γεωλόγων, η οποία στάλθηκε στο ΥΠΑΙΘΑ, αναφορικά με τις μηδαμινές (2 σε σύνολο), όπως αναφέρεται, προσλήψεις αναπληρωτών στην Α και Β Φάση, Γεωλόγων ΠΕ04.05.

Η επιστολή

10/10/2024

Θέμα: Διακριτή-Δυσμενής μεταχείριση όσον αφορά τις προσλήψεις αναπληρωτών B’ Φάσης, απέναντι στην ειδικότητα ΠΕ04.05 Γεωλόγων.

 Με την παρούσα επιστολή, βρισκόμαστε ξανά στη δυσάρεστη θέση να εκφράσουμε την απογοήτευση μας σχετικά με την απουσία προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών γεωλόγων γενικής αγωγής για την Β’ φάση προσλήψεων (07/10/24), παρά τις αναμφισβήτητες και καταγεγραμμένες ανάγκες (29 λειτουργικά κενά στην αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, 15 προ της Β’ φάσης). Ειδικότερα, είναι αδιανόητο το γεγονός ότι αγνοούνται παντελώς οι ανάγκες για την ειδικότητα ΠΕ04.05 (Γεωλόγων), ενώ υπάρχουν διαρκώς κενά και ελλείψεις που απαιτούν κάλυψη και από αυτή την ειδικότητα.

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενη επιστολή, αποδεικνύεται πέρα από κάθε αμφιβολία πως συνεχίζεται η μείωση των λειτουργικών κενών ΠΕ04.05 χωρίς να μεσολαβούν οι αντίστοιχες προσλήψεις. Τα 29 κενά στην Α Φάση έγιναν 15 με μόλις 2 προσλήψεις αναπληρωτών στην Α φάση και 0 προσλήψεις στην Β φάση. Άρα τοποθετούνται σε αυτά, με Β΄ ή/και Γ΄ ανάθεση, μόνιμοι ή/και αναπληρωτές άλλων ειδικοτήτων. Γεγονός που συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία (π.χ. Γενική Δ/νση Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης/ Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Δ.Ε. Τμήμα Α´ Διορισμών, 01-02-2016 Α.Π. 15502/Ε2).

Αν ευσταθούσε η δικαιολογία της προτεραιότητας κάλυψης κενών των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων τότε αυτά τα κενά, που αφορούν αποκλειστικά Γυμνάσια, δεν θα έπρεπε να μειώνονται!

Επίσης, στην ειδική αγωγή παρατηρείται τεράστια δυσαναλογία στις προσλήψεις αναπληρωτών, εις βάρος της ειδικότητάς μας, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την αναλογία των ωρών διδασκαλίας του ωρολογίου προγράμματος. Υπενθυμίζουμε πως και οι Γεωλόγοι ΠΕ04.05 έχουν τα σχετικά προσόντα προϋπηρεσία, σεμινάρια, μεταπτυχιακά κ.α. ώστε να συνεισφέρουν εξίσου στην ιδιαίτερη εκπαιδευτική διαδικασία της ΕΑΕ (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, ΚΕΔΑΣΥ). Οι υποψήφιοι αναπληρωτές ΠΕ04.05 έχουν τη γνώση και τις ικανότητες να υποστηρίζουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως οι υπόλοιπες ειδικότητες ΠΕ03 και ΠΕ04 και είναι αδικαιολόγητο να παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα ακραίας διακριτής-δυσμενούς μεταχείρισης.

Αποτελεί επιτακτική ανάγκη να καλύπτονται οργανικά και λειτουργικά κενά με δίκαιο και αντικειμενικό τρόπο. Δε νοείται να γίνονται διακρίσεις και προτιμήσεις υπέρ ορισμένων ειδικοτήτων εις βάρος άλλων, με την δικαιολογία ότι πρόκειται για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Δεν υπάρχουν βασικές και μη βασικές ειδικότητες, σημαντικά και ασήμαντα κενά. Τέτοιες λογικές οδηγούν σε σημαντικά και ασήμαντα μαθήματα, σε σημαντικά και ασήμαντα σχολεία, σε σημαντικές και ασήμαντες περιοχές και τελικά σε σημαντικούς και ασήμαντους μαθητές.

Καλούμε άμεσα τους αρμόδιους φορείς να επανεξετάσουν τις αποφάσεις τους και να προχωρήσουν σε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τις επικείμενες φάσεις, συμπεριλαμβανομένων των ΠΕ04.05 και ΠΕ04.05 ΕΑΕ, ώστε φαινόμενα υποβάθμισης και εξευτελισμού μαθητών, μαθημάτων και εκπαιδευτικών όπως αυτά που συνέβησαν κατά τις προσλήψεις Α’ και Β’ φάσης, να εξαλειφθούν.

Η ίση μεταχείριση όλων των ειδικοτήτων είναι θέμα δικαιοσύνης και ορθής εκπαιδευτικής πρακτικής.

Ζητάμε την εφαρμογή του άρθρου 4, παρ. 1 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο

“H αρχή της ισότητας αποτελεί νομικό κανόνα, ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες και αποκλείει τόσο την έκδηλα άνιση μεταχείριση, είτε με τη μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου ή προνομίου μη συνδεομένου προς αξιολογικά κριτήρια είτε με την μορφή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που βρίσκονται κάτω από διαφορετικές συνθήκες με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια (3396/2014 ΣΤΕ).”

Σε καμία περίπτωση δε ζητάμε εύνοια έναντι οποιουδήποτε άλλου κλάδου, αλλά ισότητα και ισονομία με δικαιοσύνη και διαφάνεια μεταξύ των ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ζητάμε παροχή ίσων ευκαιριών και αξιοκρατία, διερεύνηση της δυσαναλογίας οργανικών – λειτουργικών κενών όσον αφορά την ειδικότητά μας και περισσότερες προσλήψεις γεωλόγων αναπληρωτών στις επόμενες φάσεις προς αποκατάσταση της εις βάρος μας αδικίας.

 Τέλος, θα θέλαμε το ΥΠΑΙΘΑ να μας απαντήσει γραπτώς για ποιό λόγο δεν έγιναν καθόλου προσλήψεις ΠΕ04.05 και με το νομικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχθηκε η απόφαση αυτή.

Ομάδα Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Γεωλόγων

Δείτε επίσης

Επιστολή ΣΑΦ στο Υπουργείο Παιδείας για κάλυψη κενών-Προσλήψεις ΕΠΑΛ- ΑΠΩ ΣΕ ΑΜΩ ΤΥ/ΖΕΠ-Εκκίνηση Ενισχυτικής 

Πότε ανοίγουν οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής-Εως πότε ισχύουν οι Πίνακες 1ΕΑ, 2ΕΑ, 3ΕΑ, 4ΕΑ και 5ΕΑ/2022 

Τρίτεκνοι: Επίκειται ρύθμιση για μετεγγραφές-Τι γίνεται με την ένταξη σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης 

Εκλογές Αιρετών 2024: Παράταση προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων έως Δευτέρα 14.10 – Νέα Απόφαση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση