Σάββατο, 20 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Νέες αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ στο νομοσχέδιο ποικίλης ύλης του Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Νέες αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ στο νομοσχέδιο ποικίλης ύλης του Υπ. Παιδείας – Τα 4 χρόνια γίνονται 2 και στον επόμενο τόνο 1.

Νέες αλλαγές στην επιλογή προϊσταμένων ΚΕΔΑΣΥ

Νέες τροποποιήσεις, σε σχέση με τη διάταξη της Διαβούλευσης, στο ποιοι μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για Προϊστάμενοι των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) έχουμε σε σχετική διάταξη που περιέχεται στο  πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού», το οποίο κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή.

Συγκεκριμένα στο άρθρο 19 βλέπουμε προσθήκη στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. διαζευκτικά της διετούς (από τετραετούς πριν τη διαβούλευση) υπηρεσίας σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση προϊσταμένου, υποδιευθυντή και διευθυντή Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (δύο έτη ως προϊστάμενος ή δύο έτη ως υποδιευθυντής ή δύο έτη ως διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή δύο έτη ως προϊστάμενος/υποδιευθυντής/διευθυντής Σ.Μ.Ε.Α.Ε. σωρευτικά) ή της διετούς υπηρεσίας σε θέση Συμβούλου ή Συντονιστή Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Αν μάλιστα δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διετή υπηρεσία, γίνονται δεκτοί υποψήφιοι με τουλάχιστον ένα (1) έτος υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο.

Ολες αυτές οι αλλαγές ενώ δεν έχει περατωθεί η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που προβλέπει ο νόμος 4823/2021

Πως αιτιολογεί τις αλλαγές το ΥΠΑΙΘΑ

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘΑ με την προτεινόμενη ρύθμιση διευρύνονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής Προϊσταμένων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., προκειμένου να εκδηλωθεί το μέγιστο δυνατό ενδιαφέρον για την πλήρωση των θέσεων Προϊσταμένων, καθώς τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αποτελούν νευραλγική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την υποστήριξη των μαθητών/τριών και των σχολικών μονάδων προς διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως στην εκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς και μέλη του Ε.Ε.Π. που έχουν υπηρετήσει είτε σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είτε σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και έχουν κατά τεκμήριο πολυετή γνώση και εμπειρία στα ζητήματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Δείτε το άρθρο 19

Άρθρο 19

Επιλογή Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 31 ν. 4823/2021

Η παρ. 4 του άρθρου 31 του ν. 4823/2021 (Α’ 136), περί προϋποθέσεων συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής, αντικαθίσταται ως εξής: 26 «4. Ως Προϊστάμενοι των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. επιλέγονται εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. είτε των κλάδων που προβλέπονται στις περ. α) και β) της παρ. 1 του άρθρου 15 είτε με οργανική θέση στο οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., οι οποίοι έχουν: α) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία και β) διετή υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή ως προϊστάμενοι, ως υποδιευθυντές και διευθυντές σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ως Σύμβουλοι ή Συντονιστές Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διετή υπηρεσία, γίνονται δεκτοί υποψήφιοι με τουλάχιστον ένα (1) έτος υπηρεσία σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο.

Δείτε πως ήταν η διάταξη πριν τη Διαβούλευση ΕΔΩ

Δείτε σχετικά

Στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με ρυθμίσεις για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης 

Δείτε επίσης

Ζέττα Μακρή-ΔΟΕ: Εγιναν 20 χιλ. αξιολογήσεις από τις 25 χιλ-Θα τηρηθεί ο νόμος-Διασφάλιση προσλήψεων αναπληρωτών 

Πως συγκροτούνται τμήματα Δημοτικών/Νηπ/γείων-Mε μαθητές με αναπηρία/μαθησ. δυσκολίες-Προϋποθέσεις Ενισχυτικής 

Να ανοίξουν έγκαιρα οι Πίνακες Ειδικής Αγωγής: Eίναι ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας να στείλει αίτημα στο ΑΣΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση